Varför tror folk att de kan få så högt pris för beg hoj?

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
så har det alltid varit..varje vår samma frågor...samma drömpriser.

hojar man sett tillsalu i höstas kommer ut igen fast med otroligt nog..lägre miltal..och högre pris..
undrar om hojarna går baklänges under vintern ?? :rofl :rofl

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hur orkar du störa dig på sånt? Tycker du en cykel är för dyr så är det ingen som tvingar dig att köpa den.
Man kan ställa in min-/maxpris när man söker på blocket. Använd den funktionen så slipper du få en hjärnblödning.

Funkar inte det så googla KBT-terapi...

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel
Ser att du bor i Boden och i min värld är det knappast centrum i hojvärlden, du kanske kollar mer söderut.

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Hur orkar du störa dig på sånt? Tycker du en cykel är för dyr så är det ingen som tvingar dig att köpa den.
Man kan ställa in min-/maxpris när man söker på blocket. Använd den funktionen så slipper du få en hjärnblödning.

Funkar inte det så googla KBT-terapi...
för att i min värld så ska privata priser vara lägre än firmors, på firmor får man garanti osv. en begagnad sak SKA vara billigare än en ny, såvida det inte gäller antika saker.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
för att i min värld så ska privata priser vara lägre än firmors, på firmor får man garanti osv. en begagnad sak SKA vara billigare än en ny, såvida det inte gäller antika saker.

Jag förstår hur du tänker. Men det är inte upp till dig vad folk sätter för pris på sina cyklar. Därför är det mkt lättare att inte bry sig om det. Jag köpte min bil för 30k under listpris. Ska jag föra över resterande pengar till honom bara för att jag vet att jag fick den för billigt?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
vissa kanske har lagt ner en väldans massa pengar på en hoj som gått 500 mil. tex avg system mm mm mm mm.. kan va därför kanske-:p vet att jag hade resonerat lite så själv om jag skulle velat sälja min hojj nu:) men nu i efter hand så har jag tänkt att om jag säljer min hojj så plockar jag av alla delar jag satt på o sätter på orginal o säljer den lite billigare.. blir nog en lika dan hojj nästa gång förutom nyare då...

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Till trådskaparen...Om vi vänder steken om du har kvar eller hade kvar din K2 vad skulle du sätta ut den för i vår?

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Jag förstår hur du tänker. Men det är inte upp till dig vad folk sätter för pris på sina cyklar. Därför är det mkt lättare att inte bry sig om det. Jag köpte min bil för 30k under listpris. Ska jag föra över resterande pengar till honom bara för att jag vet att jag fick den för billigt?
nej såklart inte, men jag måste ju få ifrågasätta det när jag tycker det är lite fel, om folk började annonsera ut 1liter mjölk på blocket för 9kr/litern då hade jag frågat mig samma sak, då kan ja ju lika gärna gå till affärn och få en ny mjölk för samma pris.
normalt så kan man ju inte ta högre pris än listpris. men detta kanske inte gäller mc...

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Har reagerat över vad vissa lägger för priser och här ett fint exempel, helt ny med garanti 99 900kr, eller 850 mil, ingen garanti kvar prutat och klart för 89 990kr. klart som fan att man pantar några burkar och pyntar 10 000 extra för en helt ny!
zx10r.jpg

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
vissa kanske har lagt ner en väldans massa pengar på en hoj som gått 500 mil..
pengar man lägger ut får man ju i regel inte tillbaka i närheten av nyvärdet iaf, sen så ser jag ju att hojjar som gått 2-3000mil är betydligt mer svårsålda än lågmilarna, så det gör det ju än mer märkligt att dom håller uppe priset så mkt på beg marknaden

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Har reagerat över vad vissa lägger för priser och här ett fint exempel, helt ny med garanti 99 900kr, eller 850 mil, ingen garanti kvar prutat och klart för 89 990kr. klart som fan att man pantar några burkar och pyntar 10 000 extra för en helt ny!
View attachment 356596
precis det jag försöker säga!
finns några helt nya r1or med för 99000 på firmor, samtidigt som många privata är dyrare på sina begade :huvet
http://www.blocket.se/varmland/Yamaha_YZF_R1_38765862.htm?ca=1_3&w=3
http://www.blocket.se/vasternorrland/Yamaha_YZF_R1_32387299.htm?ca=1_3&w=3

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel
View attachment 356596

Hade inte jag gjort. Köpte hellre den begade. 850 mil är en fis i rymden, den har slipon och lite småprylar, är förmodligen servad efter bok och är minst 10k billigare. Pok är sällan det i verkligheten iaf.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
10000:- i skillnad + slip-on + lite annat tjafs ? 6k?, 16000:- i pris skillnad lite prut på det 20k? mot en ny samma års model, låter inte allt åt skogen.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Måste hålla med trådskaparen att priserna på blocket har en tendens att sticka ut!
Att ifrågasätta vad folk väljer att begära för sin hoj i relation till skick osv. är inte ett accepterat ämne på sh, i synnerhet då de flesta säljarna även är medlemmar i detta forum. Har även sett exempel på där folk har betalat otroliga överpriser, som alla andra har nämnt avgör tillgång och efterfrågan vad slutpenningen blir. Så länge det finns någon som är dum nog att betala, kan säljarna fortfarande begära oförskämda priser.

Några klassiska exempel som jag har stört mig på är Mt01, 690SM där återförsäljarna skickade iväg några år gamla nya hojar för en billig peng. De som köpte dessa la ut dem på blocket något år senare och begärde mer än vad de köpte dem för..

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
och varför sälja saker billigt om man kan sälja dyrt? låter som gnäll från avundsjuka personer som sålt sina hojar med stor förlust.

kan jag få 40k för en hoj varför ska jag då sälja den för 25 tysen sista kompis.

Men man borde väl titta vad liknande hojar kostar när man lägger ut en hoj, att sätta ut en begagnad för över nypris på samma årsmodell e ju lite extremt

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Men man borde väl titta vad liknande hojar kostar när man lägger ut en hoj, att sätta ut en begagnad för över nypris på samma årsmodell e ju lite extremt

Om alla andra liknande beggade hojjar ligger över nypris så varför inte sätta ut sin egen i paritet med dom andra (eller lägga sig under å få den snabbare såld)
Marknaden sätter priset , i slutändan köparen OM köparen pallar vänta ..... , med tur kan den presumtiva köparen göra klipp och köpa väldigt billigt om någon säljare behöver bli av med grejjerna snabbt

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln