Varför tror folk att de kan få så högt pris för beg hoj?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Fy fan, på r1an också? dock är det ju många faktorer som spelar inn, tex ägarna, om någon har varit gasglad innan oljan har haft rätt temp osv

Vilket är omöjligt att veta vid begagnatköp.
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Han är ju inte på riktigt. Man får ju nästan en 09a för de pengarna. Blir nästan förbannad:smasha:)
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Somliga värderar sina egna fordon som det enda riktiga exemplaret vilket fick mig att tänka på min gamla far som ville ha 45 000:- för en Volvo 850 GLT -92 när han försökte sälja de får något år sedan. LOL LOL ... Inte f_n köpte någon den för det priset och besviken rullade fassan in den under ett skärmtak där den sedan dess står och samlar damm.

Naturligtvis var man ju tvungen att retas lite så jag brukade fråga om han inte skulle sälja den som folkracebil istället efter detta. :crash
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Varför så höga priser på blocket :va
Jo, för att de som suttit av sina hojar i nåt räcke/dike och vill ha ersättning av FB sätter ut ett gäng fejkannonser med höga priser för att få ut mer i ersättning från FB :7peta:brynad:rolleyes:

Och för de som inte förstår skriven ironi så är det just vad detta inlägget handlade om :glömdet
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Sjobas, vad tycker du att man ska betala för en felfri och helt std gixxer 1000 -09 på runt 400-600mil???
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Varför så höga priser på blocket :va
Jo, för att de som suttit av sina hojar i nåt räcke/dike och vill ha ersättning av FB sätter ut ett gäng fejkannonser med höga priser för att få ut mer i ersättning från FB :7peta:brynad:rolleyes:

Och för de som inte förstår skriven ironi så är det just vad detta inlägget handlade om :glömdet

Jag brukar göra tvärt om, när jag e sugen på ny hoj av en viss modell sätter man ut ett antal fejktannonser till ritkigt bra pris, sen kommer dumma säljare som ska sälja sin hoj och vill vara "billigast på blocket", bara ringa fort som satan och åka och handla till kanonpris!
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Till TS, har du framfört dina argument till säljarna för att försöka få ned priset och vad har de i så fall svarat?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top