Varför tror folk att de kan få så högt pris för beg hoj?

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Varför skapa en tråd om något som man ändå inte är intresserad av? Det är inte första gången det blir vår och debatten om begagnat priser är igång. Hur stor är pris skillnaden på våren mot vintern? Inte så stor. Alla vill ha så mycket som möjligt för det man säljer och alla vill köpa en vara till ett bra pris. Om nu inte varans pris inte passar mig för tillfället så bryr jag mig inte om det. Vilka problem det finns i samhället.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
idioter ska ni ha en käftsmäll? jag säger ju att jag köper hellre en NY hoj för samma pengar som NI begär för era begade.
Men är ni så pantade att ni mer än gärna köper begade för samma peng så tackar jag gärna, för då är ju dom nya kvar till oss smarta.

:rofl Ja vad skall man säga? Med din budget så ligger nog en ny ER6 bra till. Men då får du pruta lite:hihi

Lycka till och jag hoppas du finner vad du söker:tummenupp

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Många svenskar har ju mest hojen för att hänga vid korv mojen...2000mil på en 5år + gamal hoj är ju inget..men det blir så när de bara klarar av att köra till korv mojen :p

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Hur kommer det sig att det är så många som stör sig på andras prissättning? Får inte folk sätta det pris de vill? Måste de ha allas godkännande?

vissa (dom flesta) tror ju att folk ska köpa deras -2009 -2010 årsmodeller som gått 500-1000mil för omkring samma pris som man får en helt ny maskin för. hur kan det vara så?

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Jag vill!!! jag vill ha en käftsmäll!!!!

Finns ju en del prisvärda hojar ute.

r1 - 07 850mil 65000:- i ängelholm på firma.

gsxr1000 -07 1500 mil 69000:-

finns nog fler, hittade dessa på första sökningen.

sen i sverige prutar vi gärna också vilket leder till att man plussar lite på annonspriserna så sluta gnäll förfan. eller köp nån äldre hoj om du har dåligt med dineros

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
När ska folk fatta att "super"sporthojjar inte är gjorda för att hålla länge?

Dom är gjorda för minimal vikt och maximala antal hästkrafter.

Sen att nån hoj håller 10.000mil är snarare något ovanligt, men det är den man hör om..

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hur kommer det sig att det är så många som stör sig på andras prissättning? Får inte folk sätta det pris de vill? Måste de ha allas godkännande?

Har aldrig förstått varför folk stör sig så mycket på att folk stör sig så mycket? :tungan

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Normalt så skall man inte få pengarna tillbaka för eftermonterad utrustning.
Men en del saker räknas nästan som standard.
En ett eller två år gammal hoj som är "färdig" med ett bra avgassystem och ommappad, bobiner monterade, osv tycker jag bör ligga på ungefär samma pris.
Naturligtvis under förutsättning att däck och liknande är OK.

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
När ska folk fatta att "super"sporthojjar inte är gjorda för att hålla länge?

Dom är gjorda för minimal vikt och maximala antal hästkrafter.

Sen att nån hoj håller 10.000mil är snarare något ovanligt, men det är den man hör om..
precis, och sättet dessa körs på är med säkerhet inte lika snällt som ex åke 59år kör sin tdm. tänk bara så många mer varv en 600 r-hoj har snurrat jämfört med en lågvarvigare motor på några tusen mil, fast dom gått lika många mil så har ju motorn snurrat betydligt fler varv

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
När blire påpkårn..?

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Det är märkligt att de som startar dessa trådar alltid klagar på att säljarna är snåla och inte har någon koll på "rätt" marknadsvärde. Men i själva verket är det väl trådskaparna som är för snåla då de inte vill betala vad hojarna kostar? :gnissla

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Hoj
R108
Det är märkligt att de som startar dessa trådar alltid klagar på att säljarna är snåla och inte har någon koll på "rätt" marknadsvärde. Men i själva verket är det väl trådskaparna som är för snåla då de inte vill betala vad hojarna kostar? :gnissla

det är kanske ett lite hopp om att just den säljaren skall läsa denna tråd och tänka "fan snubben har ju rätt, jag drar ned priset med 20% direkt"

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Jag håller med TS att de begärda priserna är duktigt höga på begagnade hojar. Jag har sett en likadan som min till salu för 100 000 kronor. Själv hade jag tyckt att 75 000 kronor hade varit ett mer korrekt värde om jag skulle sälja.

Boouy

Medlem
Gick med
16 Oct 2011
Hoj
2019 Yamaha MT09
Jag håller med TS att de begärda priserna är duktigt höga på begagnade hojar. Jag har sett en likadan som min till salu för 100 000 kronor. Själv hade jag tyckt att 75 000 kronor hade varit ett mer korrekt värde om jag skulle sälja.

Många köper sina hojjar av handlarna när dom är ett år eller två gamla. Köpte du din 2010 för 134 000 eller fullpris 167 000? Du förstår min tanke att köpte han sin för 167 000 då å du din för mindre så förstår man honom.. annars skevt helt klart.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06

Klart det finns hojar som är prisatta helt galet. men knappast ALLA.

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Men i själva verket är det väl trådskaparna som är för snåla då de inte vill betala vad hojarna kostar? :gnissla
kalla det snål, men jag är lärd med den saken att alla fordon är till 99% dyrare hos firmor. men detta kan ju inte gälla hojjar. det låter konstigt i mina öron om återförsäljarna har ett lägre marknadsvärde än privatpersoner? :smasha

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln