Varför tror folk att de kan få så högt pris för beg hoj?

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Köp nytt och sluta gnäll.
jo ja får nog vara utan i år och spara, för mc begmarknaden gynnar jag icket! trodde inte mc folket var såna satans snåljudar, ingen verkar kunna göra en förlust, så priserna blir bara högre och högre på en beg mc :huvet

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
jo ja får nog vara utan i år och spara, för mc begmarknaden gynnar jag icket! trodde inte mc folket var såna satans snåljudar, ingen verkar kunna göra en förlust, så priserna blir bara högre och högre på en beg mc :huvet

du är ju lika snål själv som du gnäller :D

huhle

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Hoj
Ducati 848 -08
Förstår dig satt och kollade ducce 848 finns en tillsalu här 08a 89k, kan köpa ny 11 för 119k

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
du är ju lika snål själv som du gnäller :D
jag gnäller inte, jag anser bara att det inte är värt att betala nästan lika mkt för nåt begat som nytt, för jag vet att det blir desto svårare att bli av med en sporthoj sen när den gått över 2000mil
är hellre utan ett tag då än att förlora massor av pengar.
Okej om hojen bara gått 1-200mil, men närmar det sig 1000mil bör prisskillnaden vara betydligt lägre, det är ju som att jämföra en ny bil med en bil som gått 7-8000mil typ

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
jag gnäller inte, jag anser bara att det inte är värt att betala nästan lika mkt för nåt begat som nytt, för jag vet att det blir desto svårare att bli av med en sporthoj sen när den gått över 2000mil
är hellre utan ett tag då än att förlora massor av pengar.
Okej om hojen bara gått 1-200mil, men närmar det sig 1000mil bör prisskillnaden vara betydligt lägre, det är ju som att jämföra en ny bil med en bil som gått 7-8000mil typ

Beror ju på vad man begär när man ska sälja. Många sporthojjar som har gått över 3000 mil sälj rätt fort.

Köp nytt om du inte vill köpa beggat. Problemet löst.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

Hemnetrunkarmentalitet.

Köket får bara vara 5 år.
Badrummen max 2.
Byggår inte senare än 90.

Och man skall bara gå på visningar eller kanske sträcka sig till ett skambud på nått man ändå aldrig får.

Insteget till den fina världen är dyrt, när man väl är där glider man bara fram på räkor.

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Hoj
R108

ar det en gixxer du är ute efter? själv kolla jag runt endel innan jag köpte, priserna som är på blocket får man inte se sig blind på. T.ex låg en r1 07 massa xtraskit som låg för 85k, den gick för 70. själv fick jag ned min hoj med 15k etc. Ha lite tålamod och pengar i handen, många vill bli av med sin hoj för nyköp bara att folk inte har blivit helt desperata än, is i magen visst. stålar på bordet är bättre för folk flest. det där med 2000mil käns som det inte helt gäller på nya sporthojar, presis som en bil tål att köras längre än 20.000.. våran v50 har rullat 21000 mil och käns som ny i motor och låda. hojlös en hel sommar?! bättre och kanske förlora 10 papp på en hoj. lycka till!

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl

Hahaha:rofl Och vem är det som drabbas? Du som är utan hoj hela säsongen eller "snåljudarna" som inte vill göra förlust när just du skall ut o shoppa hoj?:hihi
"snåljudarna" verkar ju inte fatta att du vill ha en nästan ny hoj till skänks! Märkliga människor:tungan

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Men Hallå! Nog måste det väl finnas någon som kan "skänka" bort sin gixxer till grabben :rolleyes: så att han kan åka i sommar, var inte såna satans snåljudar :krama

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Okej om hojen bara gått 1-200mil, men närmar det sig 1000mil bör prisskillnaden vara betydligt lägre, det är ju som att jämföra en ny bil med en bil som gått 7-8000mil typ[/QUOTE]

Ehhh..... hur tänkte du nu :va

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3

Ehhh..... hur tänkte du nu :va[/QUOTE]

jag menar att då har den gått 1/4 av sitt "liv" typ. eller många här säger ju att då en sporthoj gått 4000+ kan det vara dags för renovering osv, dvs samma som bilen då den gått ca 1/4 av sitt liv har den gått 8000mil. Vet att många bilar går betydligt längre än 32000mil, men många går inte så långt heller..

Last edited:

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
idioter ska ni ha en käftsmäll? jag säger ju att jag köper hellre en NY hoj för samma pengar som NI begär för era begade.
Men är ni så pantade att ni mer än gärna köper begade för samma peng så tackar jag gärna, för då är ju dom nya kvar till oss smarta.

Lugna ner dig några hekto... Ingen idé att brusa upp så mycket när man sitter och skriver på ett forum. :crash

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Om jag kommer ihåg rätt så är det väl Motorad som har långkörningstester Och där hadde gsxr knapppt nåt slitage efter 5000 mil den hadde tom högre effekt

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
jag menar att då har den gått 1/4 av sitt "liv" typ. eller många här säger ju att då en sporthoj gått 4000+ kan det vara dags för renovering osv, dvs samma som bilen då den gått ca 1/4 då den gått 8000mil. Vet att många bilar går betydligt längre än 32000mil, men många går inte så långt heller..

Hum, man har väl inte ens haft sista servicen vid 4000 mil på de flesta hojar? (Vet inte, har inte kollat så långt fram i serviceboken än. :D) men renovering känns inte helt aktuellt på en hoj som blivit skött och inte körts som ett mongo.

Last edited:

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
idioter ska ni ha en käftsmäll? jag säger ju att jag köper hellre en NY hoj för samma pengar som NI begär för era begade.
Men är ni så pantade att ni mer än gärna köper begade för samma peng så tackar jag gärna, för då är ju dom nya kvar till oss smarta.
Ut å sno en renjävel å åk på om du inte vill pynta!!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ehhh..... hur tänkte du nu :va

jag menar att då har den gått 1/4 av sitt "liv" typ. eller många här säger ju att då en sporthoj gått 4000+ kan det vara dags för renovering osv, dvs samma som bilen då den gått ca 1/4 av sitt liv har den gått 8000mil. Vet att många bilar går betydligt längre än 32000mil, men många går inte så långt heller..[/QUOTE]

Jag skulle aldrig köpa en hoj som bara håller lite mer än en sesong innan den räknas som skrot vid 40000km.

var hittar man sånt skräp?

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Hoj
R108
Alla som tycker att 2000-3000 mil är långt på en hoj som har mer än 5 år på sig förstår jag mig inte helt på. kolla över gränsen till norge, där är det ju nästan svårt att hitta en hoj under 40.000 km med lite år på nacken. Många hojar har ju både 6000 7000 mil på sig och fungerar klockrent i maskinen. det är ju nästan mer konstigt med en 02 03 som har gått TUSEN MIL... det är 100 mil pr sesong. då kan man börja undra hur trixad den egentligen är. eller om den har haft något alvarligt fel med ram eller motor. 100 mil blåser man ju på en liten sommarvecka.

Själv har jag tänkt och köra april-nov, det lär bli 1000 mil i sommar.

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Jag skulle aldrig köpa en hoj som bara håller lite mer än en sesong innan den räknas som skrot vid 40000km.

var hittar man sånt skräp?
konstigt då att alla säger att det är sjukt svårt att få sålt en r-hoj som gått 4000mil?
självklart går den, men den torde ju inte bli fräschare för varje mil den går. samma sak med bilar, en bil som gått över 30.000mil är betydligt mer svårsåld än en som gått 20.000

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln