Varför valde du just den hojen?

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Hoj
ER6N -15
Vilken var den största anledningen/anledningarna till att du köpte just den hoj du äger?

Finns ju mkt som spelar in, pris, utseende, prestanda, packmöjligheter, försäkringspremie, bankörning, touring, underhåll osv. osv.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Det var den billigaste jag hittade med ABS (är väl en fegis men men), billig försäkring (3200, dock endast trafikförsäkring), och den dricker 0.3L i 90km/h.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Har precis sålt min Yamaha FZ8-N.
Men jag köpte den för att den kändes modern och alldeles lagom på allt.
Jag kommer att skriva i denna tråd när jag har köpt min nya hoj och berätta varför jag just köpte den.
Bra tråd :tummenupp

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Köpte min Ducce just för att det är den hojen jag verkligen fastnade för. Ni vet i en mcbutik tex, man stannar upp breve den och vill inte riktigt gå vidare! :kär
Sen var den hyggligt billig att äga för mig då den klassas som touring...:crash Samt att den är fucking awesome både i trafik och på bana! Finns inget negativt, skulle väll kunna vara att den inte har soppamätare, men det är ju ingen big deal om man bara har koll på när man tankade sist, eller tar en titt ner i tanken lite då och då! :)

Det bästa var när man tänkte på den jävla försäkringen en sporthoj skulle kosta för mig, vilket fick mig att snegla bort först från Duccen. Men sen kollade jag upp vad Streetfightern skulle kosta mig, och då tappade jag hakan! :banana Då blev man riktigt glad!! :):)

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Billig försäkring snygg billig att köpa men kanske mest för att jag inte hade råd med en nyare r1 eller en s1000rr.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Det var den som fanns tillgänglig när den förra hamnat på skroten och abstinensen var värre än revbensbrotten etc.
Kriterier då:
20 år gammal pga försäkringen.
Möjlig att glida bekvämt på men även möjligt att gasa lite i kurvorna.
Helkåpa.
Inte ful.
Pris runt 20k.
=vfr750f -91

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Hoj
06 ktm 660
ktm 660 rolig hoj att köra och billig försäkring och ej dyra plast om man skulle åka omkull :rock

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Den lös klaras på mässan, satt som en handske och jag visste med mig att den var odödlig från början. :kär

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Fastnade för Ducati Monster 900 -99
Kändes som en bra hoj att lära sig mecka och ta hand om själv.

Har än så länge bytt hela kopplingen, förgasare, avgas mm
Kul att ha en hoj man kan växa med
Sen att den är fruktansvärt kul att köra och smattrar fint på småvägarna gör inte saker värre

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Nedsatt pris, prestandan, ljudet från v4:an :kär , utseendet, rimlig försäkring, italiensk charm, sticker ut från mängden! Hämtade den i veckan :)

huhle

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Hoj
Ducati 848 -08
Yamaha r6 2008

Körde in i en älg med den gamla så när jag blev frisläppt från sjukhuset så hittade jag r6an på kvarndammen kom över den till ett vettigt pris. Verkar passa mina planer inför nya sesången som kommer bli köra bandagar.
Försäkringen var inte så rolig men det får man ta

danhild

Who is Chuck Norris?
Gick med
10 Mar 2009
Hoj
VFR750
Honda CB650 -81

Enkelt: Försäkringskostnad. 752 kr hel/hel. Inte lätt att vara student.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Ville ha en allsidig hoj med toppkåpa och lite kräm. Satt bra på FZ1:an så då föll valet på den. Försäkringen e väl knappast billig men det kunde va mycket värre

MrSmooth

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2010
Hoj
Honda CB1000RA, -09
CB1000RA, fast vid första provturen! Sitter bra på hojen, vilket jag inte gör på många hojar. Ville ha en nakenhoj då jag tycker att det visar mer av motorcykeln. Tycker Honda lyckats bra med designen då den ser sportig ut med attityd. Bra respons vid gaspådrag över hela registret. Bonus att premien inte är mer än 7500 kr hel/hel.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Köpte min hoj för att jag tycker den är snygg, den va i exeptionellt skick, 1000mila serviceintervaller, 4000 på ventiler och för att mascotmotor i nässjö servar yamaha och dom är tokhärliga där och ja 10k om året i hel hel är mycket pengar men det är ändå billigt för en sporthoj.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Köpte min hoj för att jag tycker den är snygg, den va i exeptionellt skick, 1000mila serviceintervaller, 4000 på ventiler och för att mascotmotor i nässjö servar yamaha och dom är tokhärliga där och ja 10k om året i hel hel är mycket pengar men det är ändå billigt för en sporthoj.

Jaa 10k hel/hel är verkligen riktigt billigt! Sporthoj för mig skulle gå på hel/hel runt 30 där jag bor nu.

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Trodde att det skulle bli roligare i låga farter samt att jag skulle köra lite "mjukare" om jag körde kåplöst istället för R-hoj med kåpor, :rofl:lol:3freak
Ack så fel jag hade men hojvalet var det inget fel på :)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras