Varför valde du just den hojen?

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jag vill köra miljömedvetet, valde en grön hoj därför.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag använde hjärnan i valet av hoj, hoppas den är så bra på bana som den känns att vara det lilla man kört den på gatan (K9 gsxr 750). :)

Den har en extremt vettig försäkringspremie för att vara en sporthoj, kostar en tredjedel av vad 1098an kostade mig.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hade pengar över och ville testa motard på både gata och gokartbana... Så det blev en Kåtte.
(Hade sålt ett hus i efterdyningar av en skilsmässa. Så det är inte så att man är en brat som handlar för pappas pengar.)

Trajjan impulsköptes när jag inte ville vara långsammast i gänget jag åkte med samt att jag ville kliva upp från custom till sporthoj. Vettig premie, då 2300:-/helår, bidrog ju naturligtvis till att det blev just den. Sen gjorde det ju inget att den var snygg heller. :)

Ginis

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Hoj
2007 honda CBF 1000
Först ABS,5 års garanti, billig försäkring, bra mjölighet att andra höjden på sadel och vindruta.Gott om pulver

rasmussen

Guest
"Billig" försäkring
Lite bättre komfort än en renodlad supermotard
Går att köra snabbare än 150km/h utan att varva sönder motorn
Bra serviceintervall

Typ därför. Haft motard några säsonger och visst är dom sjukt roliga på små snirkliga vägar men att plöja landsväg mådde varken jag eller motorcykeln bra av. Innan motarden hade jag en R6a och med den hade jag den roligaste säsongen hittills! Bara att köra, tanka och se glad ut! =) Motarden var det mycket strul med, så därför byttes den ut nu. Får väl hoppas att den bästa mc-säsongen kommer nu =)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Precis som Lodet ville jag ha en naken hoj med vettig försäkring, bra körställning och sporthojsprestanda. Så de enda valen jag hade var antingen Tuono eller Ducati Streetfighter S, och eftersom Ducati är Europas motsvarighet till Harley Davidson så...ja, ni vet.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Jag var runt 10år gammal och satt med nya numret av Bike, fick se ett test/reportage av en zx12r med rubriken "Flyg 81 centimeter ovanför asfalten!" Jag vet inte varför men jag blev :kär :D

Att jag sedan såg en 12a några månader senare på en bensinmack gjorde inte saken bättre, ljudet från yoshimura systemet gjorde mig knäsvag när den drog iväg bort mot horisonten :drool

Tiden gick och det införskaffades allt ifrån affischer till tillbehörskataloger där jag satt och kryssade i vilka delar jag skulle ha :rodnar

Jag var så jävla inne i det där så jag mins än idag när jag en natt med influensa hade en "febermardröm" där jag drömde en jävligt konstig dröm om jag skulle ha 200 eller 190 bakdäck :dummer :rofl :wtf

Tiden gick och intresset svalnade lite, men sen när man väl stog där som 20åring med ett obegr A körkort så väcktes drömmen till liv igen :3freak Dammsög blocket i 3 veckors tid tills jag äntligen fick tag i ett passande exemplar :)

Det var en väldigt konstig känsla när man väl satt där och var några sekunder från att få trycka på startknappen och äntligen få köra cykeln som man väntat på i 10år! Hade någon tagit kort på mig när jag kom tillbaka från provkörningen så hade jag nog sett ut som "jokern" i batman :tungan

Åkte 100mil tur/retur och köpte en i småland, resan ner gick bra men på hemvägen så var det +5 grader och ösregn i 30mil... Men det vare värt :brynad

Summa sumarun, jag köpte min cykel för att det var en barndomsdröm :D

Str3 R

Guest
För min del är det ergonomi i första hand, jag vill orka köra 40-50 mil utan problem under en tur. Det andra är utseendet fast min egenskap är att köpa hojar jag inte alls gillar. De brukar bli trogna vänner som jag inte kan slita mig ifrån sen. Och olika tekniker som vänster- eller högerväxlad hoj etc. :)

Scribbled from my iPhone using Tapatalk.

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
jag köpte min gsr600 för att där är grym prestanda,bra pris och den är perfekt som första stora hojen och det är den snyggaste 600 street fightern :tummenupp

Tony Z1000

Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Z 1000 -08
Ville testa naket och tycker Z1000 e en jävligt snygg cykel.
Blev dessutom betydligt billigare mil jämfört med min tidigare hoj.

Men hade jag möjlighet att välja så skulle jag köpt tillbaka min gula R1 -06.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln