Varför valde du just den hojen?

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Designen, styrkan, sittställningen för långturerna, lyktans utseende (många har förjävla ful lyktform :dummer), försäkringen är inom rätt nivå...

Sen hade jag en målbudget på 75' och köpte en för 124' men när jag såg den och satte mig upp och körde så ... ja då var det kört... DEN SKA JAG HA :kär

Ska jag välja en sak som valet föll på så säger jag designen (linjer och balans i allt visuellt), valde mycket på känslan
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Tittat på den sen -97 när de kom .
Ganska trött med dagens mått men väldigt Allround för en landsvägscykel .
Helt nöjd , inne på år 4 (tror jag )
Enda som ev skulle kunna få mig att byta är om jag hittar en välbyggd likadan med stressfläkt :kär
Annars är , nog , risken stor att viss modifiering i den riktningen sker till 2013 .

Edit: Dessutom betalar jag idag 3000 hel/hel med 40+ och 165 hp på hjulet :)

M
 
Last edited:

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Kalmar/Trekanten
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Fastnade för den direkt första gången jag såg den på annons. Hoppades innerligt att jag skulle hinna sälja den jag hade innan så att jag skulle få pengar till denna. Min sambo vart ruskigt trött på mitt eviga gnatande... :)
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Mångsidig, twin, vrid, ljud, Honda, försäkringspremie (touring, ca 10k hel/hel) samt möjligheterna att göra om (högdraget system, helkåpa mm).
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
R1 2009,, för att den är bland de värsta gathojar man kan köp, dessutom billig jämfört Kawa och BMW t,ex.
Otrolgit skön gång i motorn, som strax ska bättras på med PC5 och bänkning.
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Ville ha en literklubba, hittade en "halv" yamaha R1 2003 som saknade lite delar för 20 000 kr och den var från tyskland.. Landade på 38 000 kr reggad och klar med alla delar..
422770_10150711710590498_621960497_11514887_1210299829_n.jpg
 

P.E

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2006
Ort
Västra Götaland
Hoj
Hojlös
Körställningen,utseendet,vridet,ljudet,kardan och mycket låga ägandekostnader.
Just mitt ex var färdig med borttagna strypningar och GPR-system.
Behövde bara provköra 50m så visste jag att den här hojen ska jag ha.
Därför blev det en Bulldog.
 
Last edited:

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Ville ha en riktigt naken sporthoj.
Inte bara en "sportig" nakenhoj. :tungan

Så en Tuono blev det :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ville ha en hållbar muskelhoj som tål lite trim. Valde mellan fzr1000 och gixxer 1100 och det blev gixxern. Läste i samma veva någon om en tokig norrlänning som påstod att de höll väldigt bra för det mesta (turbo) och tänkte att det var ju bra :) Detta var 1999 och jag köpte hojen den hösten. Helt original var det. 12,5 år sedan och jag är fortfarande mycket nöjd :)
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Tycker min ZX10r -2006 är den fulaste sporthojen jag haft men var bara tvungen att prova lite nytt:)
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Köpte Kawasaki Z750 pga. att jag tyckte om modellen, snygg, sportig och en bra hoj i övrigt. Billig försäkring. Det enda som jag kan börja tycka är lite jobbigt är vinden, finns ju inga kåpor alls på den vilket gör att man inte kan köra fort utan att ta bort bekvämligheten.
Men det är min första hoj (tog lappen förra sommaren), och den får behållas tills jag känner mig vara en bättre förare, då först kan man byta upp sig till något annat.
Drömhojen är Kawasaki ZZR-1400 :yoparty
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Suzukin
Låg sadel. Jag är bara 173cm, dessutom korta ben.
Lätt, jag tror 166kg torr. Jag har vurpat så många gånger när jag körde på 60-talet så jag skulle orka släpa upp den från åkern till vägen själv och kunna åka vidare med.
Motoreffekten, inte för hög. Det mesta jag kört på 60-talet med var 60hk. Räcker bra för ca 200km/h. Till och med alldeles för mycket effekt för mitt dåliga omdöme.
Gul, syns bra. Ökar chansen bilisterna kan se mig och hjälpa till rädda situationen när jag gjort nått dumt.
Kåpa upptill som skyddar överkroppen mot vinddraget
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Ducati Multistradan:
För att jag ville ha en hoj som kan allt, oavsett om det var en bandag eller långsemester i europa. Den har klös att hänga av det mesta, kostar knappa 4000:- hel/hel och är enligt mig både snygg och kul som fan att köra.

Dr800an:
För jag ville ha ett härke till hoj att pina runt på grus och vurpa med :crash. Dock tröttnat på den och tänker göra mig av med den snart. Suktar efter en obekväm, stelopererad, välljudande, luftkyld Ducce (SSie) att plocka ut på ett par kvällsturer då och då. Som komplement till Multin.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
För att jag tyckte, och fortfarande tycker, att det är en av det absolut snyggaste och coolaste hojarna någonsin. Har varit lite kär i den sen jag först såg modellen :)

Hon hade gått 828 mil när jag köpte henne, av en kille som finns på detta forum visade det sig, och nu skall fjärde säsongen med henne snart ta sin början. Hon har nu gått över 3000 mil.
Hon har varit snäll mot mig, Berit, ingenting har gått sönder. Hon har känt att jag negligerat henne någon gång eftersom hon vibrerat loss en kraschpuck och en annan skruv, men på det hela taget så har vi ett stabilt förhållande och uppfyller varandras krav och önskningar.
Jag känner ibland ett behov av vänsterprassel i form av en motard, men har hittills inte haft hjärta att skiljas från Berit. På sikt så vill jag försäka sälja in idén och att Berit accepterar tanken på att bli en del av mitt harem.

I love her :kär

En bild från premiärturen 2011.
Premiär 2011.jpg
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Ville ha en literklubba, hittade en "halv" yamaha R1 2003 som saknade lite delar för 20 000 kr och den var från tyskland.. Landade på 38 000 kr reggad och klar med alla delar..

Det var inte så farliga pengar för en helt ok sporthoj! *S*

Jag köpte min BMW ny i vintras och kommer nog inte ångra mig, har dock inte kört den än. Men den ska ju vara en helt ok nybörjarhoj med kåpor på :rock
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
jag väljer hoj med hjärtat = den jag tycker är snyggast och roligast att köra. :tummenupp

brukar byta varje sesong för att inte tröttna dock.. ibland byter jag tillbaka till en jag haft innan.
kommer tex aldrig tröttna på Aprilia RSV 1000 04-09 som är en av dom absolut snyggaste hojar som nånsin producerats! :tuttar
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Thruxton: såg den på mc-mässan och blev kär. Engelsk twin med klassiskt café-utseende, fast modern under skalet. Går kanske inte fortast med 70 hk, men man har riktigt kul i sadeln. Gott ljud. Kan inte bli så mycket mer "äkta motorcykel" i mina ögon.

TMax: såg den på ett foto och blev kär :) Perfekt vardagshoj för mig. Ville egentligen ha en äldre Vespa, men det blir så opraktiskt (tvåtakt, oljeblandning osv). Då är en stor fyrtaktare bättre. Kul nog för kurvig landsväg, hyfsat med pulver för att hänga med vanliga hojar (40 hk), kapacitet för motorväg (om man nu måste köra där...). Klarar ett par matkassar. Ger skapligt väderskydd. Kul och praktisk på samma gång.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top