Varför valde du just den hojen?

ekas

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2013
Ort
Göteborg
Hoj
hojlös
Drömde om en VFR800 men försäkringen blev sketadyr. Fick prova en F800ST (helkåpa-looken tilltalar mig) och var såld direkt. Bra F-säk + grymt skön hoj. Lättare att köra än viffern var den också. Win-Win.:yoparty
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Drömde om en VFR800 men försäkringen blev sketadyr. Fick prova en F800ST (helkåpa-looken tilltalar mig) och var såld direkt. Bra F-säk + grymt skön hoj. Lättare att köra än viffern var den också. Win-Win.:yoparty

Jag köpte en helt ny F800ST 2010, som jag sedan bytte in mot Honda CB1000R på honda i Göteborg! Kanske min gamla? :tungan
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
CB1000RA '09 - ABS, inga åkaskitafortkåpor, vettig försäkring, upprätt sittställning, inte för mycket pulver (dålig självbevarelsedrift?).
GSXR 750 '00 - Skitbillig, så varför inte?
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Ducati Streetfighter 848.

Kärlek första gången jag såg den. Älskar utseendet. Underbar motor och ludet är fantastiskt. Snygg färg (röd). Måste inte gå i 150 för att känna att man rör sig, lite mer upprätt sittställning om än ganska aggressiv för att vara en naken hoj. På med akrapovic och kuts bara.

Dyr försäkring på mig men det skiter jag i. Bättre att fixa skiten nu så kan en framtida käring inte säga "vi har inte råd att köpa en motorcykel". Då får hon fan stå ut!
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
ImageUploadedByTapatalk1392070267.423891.jpg
Bmw f800r, bra första hoj billig premie för mig under 25, ganska bra vrid. Funderar på att byta till en street triple r 2013 till sommaren
 
Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
efter att ha meckat med Ninjan under vintern å solen titta fram våren 2013 åkte jag förbi johansmc me ninjan å såg att de hade en röd daytona 2010 inne. redan kört R modellen så visste vad det va för skit men tog ändå en provkörning å visst fan va det samma skit så jag bestämde mig wtf, jag köper skiten den lär iaf inte pajja för mig bara så dära.. å vips så har man en röd trajja som e alldels för dyr för mig i försäkring men wtf. WTF, man måste la leva lite :p
 

Nedro

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Årsta
Hoj
Triumph Street Triple R 2009 / Ducati ST4 99 - Såld
Då man inte kan säga att åldern finns på ens sida. Som 25år med 1 år gammalt MCkort. Vart det mycket leta de och funderande.

Fann sedantidigare att twins var trevligare att köra än raka 4or. :kramaVilket gav en förkärlek till ducati. Vilka förmånligt nog har rätt trevliga försäkringar med ;)
Ville ha en hoj som gick att pendla lite motorväg utan att blåsa bort samt även ha möjligheten till att kunna köra tjejen. I jakten på detta med en generellt bra hoj där det mesta funkar (utan möjlighis gru) fann jag en udda modell nämligen Ducati St2/st4 kontrollerade några exeplar hos handlare och när jag hittade en fin ST4 med bra skick och ålder så var man såld vid första uppstart :):kär
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Drömhojen! Kan skriva mycket men tror det räcker så. Sen är den billig, både i inköp och försäkring och jag tycker körställningen är utmärkt. Och utseendet! Och prestandan! Kan säga att verkligheten väl uppfyllde drömmen. Går regelbundet ut i garaget och bara tittar på den :tummenupp
 
Last edited:

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Billigast försäkring bland 1000cc sporthojarna för min del. Ville egentligen ha honda eller yamaha men men. Har dock haft en hel del problem under året jag ägt den men när man väl sitter på den så älskar jag den även om effekten kan vara lite väl ibland
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
suzuki-gsx_1400-5957_81710181.jpg

Elektroniskt stöldlås
1400 CC
124 Nm
22 liters Tank
Större packutrymme under sadeln än en ferrari.
betalar 170kr /mån för helförsäkring på gatan i stockholm.

Framförallt väldigt bekväm att köra många mil med utan vibrationer eller konstig benvinkel eller armvinkel.
 
Last edited:

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Ekeby/Helsingborg
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
Köpt den billigt, mekarvänlig, men det är också det enda. Hojjen är helt tvärt emot mig och min filosofi, men det var denna eller ingen alls på väääääldigt länge.

Hade jag köpt nytt idag så hade jag nog kikat på Yamaha MT-09 eller XJ6. Verkar som spännande motorcyklar till rimliga pengar. Dessutom mer min smak av hoj.
 
Last edited:

Hellwood

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZ1 -10
I mitt tycke grymt snygg, rätt körställning, nyskick, bra pris och snyggaste färgen.
Sedan att den kostar 2592 kr helförsäkring/år gjorde den till ett lätt val.
 

RZ350

Medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Borås
Hoj
Yamaha RD 350 ypvs. Husqvarna WR 360. WR 125. Suzuki gsx750f
Kör Yamaha rd 350 ypvs 83. Gillar ljudet, lukten och utseendet och att det är väldigt lättmekat. Som amatörförare är hojen fortfarande snabbare än mig på kurviga vägar. Kan bli ett tillskott med en Suzuki Rg 500 i framtiden.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top