Varför valde du just den hojen?

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
SV650S -04
För att den var snygg, billig (både försäkring och inköpspris) och att det finns en enorm marknad av reservdelar/styling till den, mycket pga Brittiska Supertwins kan jag gissa. SV650S K4

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Älskade min Superduke 990 så när 1290 kom var det den naturligaste övergången, blev bara ett för stort begär. Design, ljud, karaktär och försäkringen avgjorde valet...

Reset000

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2012
Hoj
En dekaltrimmad en..
Såg ett monster första gången -99 när jag bodde i Italien, och det var den första hoj jag nånsin tyckte var snygg.
När jag sen tog kortet långt senare var valet enkelt, eftersom 796an kom med abs numera! Provkörde bla nightrod, gsr750, z800 och likn men de kunde inte få mig på andra tankar.. Närmst var en daytona 675 men den försvann pga den absurda försäkringspremien.
Idag känner jag att det skulle vara kul med en sporthoj, men utbudet av sporthoj med abs och rimliga kostnader har jag inte hittat än.

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Älskade min Superduke 990 så när 1290 kom var det den naturligaste övergången, blev bara ett för stort begär. Design, ljud, karaktär och försäkringen avgjorde valet...

Försäkringen? Skrev inte du att du fick en premie på 25kkr?:tungan

Kawa z750 köpre jag för att jag gillade utseendet på den då, och att den var en lagom hoj att ta körkort på.

1000 mil senare i sadeln fick jag syn på Ducatis nya Streetfighter. Tappade hakan direkt:kär Provkörde och en vecka senare sa jag hejdå till kawan :yoparty

Tjita1

Guest
Billig, bränslesnål, billig försäkring, och ändå hyfsat rolig, bra på ojämnt underlag osv. Folk tycker det är lite tramsigt och gubbigt, men jag vet inte. 270 hästar per ton är fan så mycket bättre än alla normala personbilar iallafall. Lutar åt att nästa hoj blir en lite vassare grushoj. Suktar efter en KTM 690 Enduro R, men en lite vuxnare maskin, typ 1190 Adventure (R) skulle jag inte heller säga nej till, även om jag aldrig skulle våga ta ut en sån i skogen eller sladda i nån större utsträckning..

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
För att det är kul att powerwheela med en 600 :hihi

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Enkelt ! Min Aprilia tuono V4 är världens Bästa Hoj !! Tänk själva .. En Superbike hoj med skön körställning och en vettig försäkring .

Såvitt jag vet så har Aprilia det bästa elektronikpaketet med Tc och qs och lite lull lull som wheelie controll bla.
Och Ljudet från denna V4 är något jag ialf får hjärtklappning av :banana

Inne på 4e året nu och fortfarande het på hojen .

Och hur den går på bandagar :Bugar

Enkelt val :)

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Bra försäkringspremie, hyfsat inköpspris, ordentligt med vrid då min sambo envisas med att åka med hela tiden... Bra allrounder, Bandit 1250 blev det! Suktar lite efter Kawa 1000SX.

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
cbr 600rr -10

Varför: Provkörde min kompis 600rr -07 och blev såld direkt. Men om det egentligen var så vettigt, de vet i fan :D Huvudsaken för mig är att jag har jäkligt kul på den, och det har jag.

iJvb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2013
Hoj
Bmw_F800S_07(såld), Triumph_Speed_triple12(såld), Suzuki_M1600_05(såld), Honda_VTR1000f_98(såld), Bmw_F700GS_15(såld), Triumph_Explorer1200_12(såld), Buell_XB12R_07,
BMW f800s -07

1.skicket.
2.försäkring under 2000kr hel/hel.
3.service svårighet :)
4.låg bränsleförbrukning.
5.utseendet med hel kåpa :D
6.Sportig.

nu vill jag ha mer än 85hk :huvet

roboseal

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2012
Hoj
Kawasaki Z1000SX -13
Kawasaki Z1000sx -13

Snygg
Bra körställning
OK med kraft
Bra försäkring
OK sport
OK touring

Lite av en drömhoj för mig.

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Försäkringen? Skrev inte du att du fick en premie på 25kkr?:tungan

Kawa z750 köpre jag för att jag gillade utseendet på den då, och att den var en lagom hoj att ta körkort på.

1000 mil senare i sadeln fick jag syn på Ducatis nya Streetfighter. Tappade hakan direkt:kär Provkörde och en vecka senare sa jag hejdå till kawan :yoparty

Hehe, fått lite pm. Ja jag har en dyr premie. 25kkr för hel och ca 17kkr för halv :gnissla

Mr Black

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2009
Hoj
HONDA CBR 600F -98
Lämnade in min GSX-R 1100 -94 på service. Jag fick då låna en grå och silver Suzuki B-King i några dagar. När mekanikern först rullade ut hojen undrade jag hur jag skulle kunna köra den där stora klumpen. Det visade sig snart att b-kingen var betydligt smidigare än den såg ut och att hästkrafterna var beroendeframkallande:D. När jag sedan fick tillbaka min 1100 så var den aldrig lika rolig att köra igen. Den såldes samma sommar och våren därpå var jag ägare av en svart B-King. Det är den bästa hojen jag ägt och det ovanliga och aggresiva utseendet gillar jag skarpt. Det är min drömhoj!

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
KTM - Ready to race! Kul att ha en RC8 eftersom den inte är riktigt lika vanlig som en japanare... Dessutom är vtwin kul! :kär

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
För att K1300R var den enda som uppfyllde följande:

- Nakenhoj
- Stor motor
- Hårda packväskor
- ABS
- Quick Shifter
- Traction Control
- Elektroniskt justerbar fjädring
- GPS
- Komfortabel
- Detaljfinish
- Inte så vanlig
- Billig försäkring

Last edited:

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Triumph Street Triple 675 R
Provkörde den 2 år i rad på Triumph's årliga road show och gillade den skarpt.
- ROLIG
- Körställning
- Rimlig försäkring
- Å så tycker jag den är snygg

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
För att det står Husqvarna på den.

Edit: Nu vill jag bara att snön ska smälta bort så jag kan bekanta mig med min nya älskling. 1½år sedan jag körde en sist.

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
För den var dyr.

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Det är en Guzzi!
(Stelvio NTX 1200 ABS årsm 2012)

För att utveckla det lite mer:
En karaktärsfull packåsna för färder på olika underlag. Möjlig att serva själv. Passar såväl min hjärna som mitt hjärta. Hade bra erfarenheter från min förra Stelvio. Vet vad Guzzi går för; har ägt sju stycken hittills.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln