Varför valde du just den hojen?

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Motala
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Priset, försäkring, funfactor, banåka...
Suzuki SV1000S - 2007.
Prisvärd, mest Bang for the buck!.
:tummenupp
 

Newbornkano

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Trosa
Hoj
GSX 1400 -03
Honda CBR blackbird 2001, funkar till touring men framför allt att bara köra med.
Passar mig perfekt, stor och lång, på småhojar känns det som jag sitter på en moped..
bra i pris och helförsäkring 4000/helår.
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Er5 blev det för jag är kort i rocken och ville kunna nå ner samt ha en hanterbar lätt mc att fixa begränsat mc kort på. Den var kalasbra att öva på och fixade kortet så mycket fortare än jag ens kunnat gissa och observera knappt nån moppevana innan så ajg var rätt grön kan jag säga..

Billig i inköp och att äga samt den var välvård... numera har jag ju obegränsat a-kort men samma hoj..funderar på att byta men jag vet inte...hittar ju aldrig nån vettig ersättare till min Pärla:hihi

men tids nog behöver det bli ett byte..en som är liite mer piggare :)
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Tröttnade på att åka förbi de där spännande små stigarna och undra var de ledde någonstans, men inte kunna (våga) åka in med 265 kg MT-01:a...
Provade Triumph Tiger 800XC på demodagarna och fastnade för lätthanterligheten och körglädjen. Nu har jag en hoj som fungerar skapligt på de flesta underlag, har ABS och är riktigt kul att köra. Skall bara köra slut på orginaldäcken och sätta på lite grövre sulor, så blir den nog ännu bättre att utforska nya ställen med. :)
 

Kall3

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Ch Racing WSM 125-05,KTM 625 SMC-05
Alltid varit sugen på stor motard men Husa och 525 är för dyra i drift för mig(går fortfarande i skolan) 640 sägs vara slö och 660 saknar elstart så det blev en 625 SMC.

Ångrar mig inte en sekund,men när jag börjar jobba blir det en 525 eller Husa 650:yoparty
 

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
Som återfalls-knutte blev det en ungdomsdröm som gick i uppfyllelse. Buell har alltid varit rejält kaxiga och ofta haft väldig innovativa lösningar, eller vad kan man säga annars om tanken i ramen, oljan i svingen (dock inte på 1125:an). Bonusen med 1125:an är ju att motorn levererar bra mycket mer och bättre än HD-spisarna i andra modeller.
Vi köpte varsin, jag och sambon, jag tycker CR:en är bra mycket läckrare än R:en. Det faktum att jag byggt om min gör att det inte finns en likadan att uppbåda på denna sidan av atlanten gör det hela än mycket bättre.
Sälja den kommer jag nog aldrig att göra. Grymt personlig med mycket själ gör att jag väljer min hoj framför GSX-r och Fireblade (som har passerat i min ägo) i alla lägen. Den hoj jag kan sakna mest av de tidigare är nog DR800s och RD350.

Passar på att skicka in ett litet videoklipp....vältittat på här hemma, trodde det skulle stilla abstinensen lite men det har bara gjort den värre!!! :huvet

http://www.youtube.com/watch?v=Kwez0pY35Ps
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Som återfalls-knutte blev det en ungdomsdröm som gick i uppfyllelse. Buell har alltid varit rejält kaxiga och ofta haft väldig innovativa lösningar, eller vad kan man säga annars om tanken i ramen, oljan i svingen (dock inte på 1125:an). Bonusen med 1125:an är ju att motorn levererar bra mycket mer och bättre än HD-spisarna i andra modeller.
Vi köpte varsin, jag och sambon, jag tycker CR:en är bra mycket läckrare än R:en. Det faktum att jag byggt om min gör att det inte finns en likadan att uppbåda på denna sidan av atlanten gör det hela än mycket bättre.
Sälja den kommer jag nog aldrig att göra. Grymt personlig med mycket själ gör att jag väljer min hoj framför GSX-r och Fireblade (som har passerat i min ägo) i alla lägen. Den hoj jag kan sakna mest av de tidigare är nog DR800s och RD350.

Passar på att skicka in ett litet videoklipp....vältittat på här hemma, trodde det skulle stilla abstinensen lite men det har bara gjort den värre!!! :huvet

http://www.youtube.com/watch?v=Kwez0pY35Ps


Skitsnygg!
:kär
 

cyprox

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha XV750
Fastnade för utseendet, och att den har helt ok vrid för att vara en 600 sporthoj.
 
Last edited:

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
R1, eftersom det är den snyggaste sporthojen som finns i mitt tycke. Alltid velat ha en så köpte med hjärtat och inte med plånboken. :huvet

Har dessutom den snabbast färgen (matt svart) och eftersom jag kört twin innan så är den nya R1 motorn helt underbar! :banana
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
När jag köpte min Ducati S2R 800 var detta det jag fastnade för:

- Design
- Design
- Design
- Ljudet av v-twin med Remus helssystem :yoparty
- Smidig och lättkörd i stan
- Billig försäkring (ca 4000:- hel/hel i Sthlm)

Nu är den dock till salu pga motardåterfall...
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
När det begav sig hade jag ägt en italiensk bil i många år. Den hade inte givit mig några som helst problem. Steget att köpa en Ducce kändes inte så svårt mot den bakgrunden. Ryktet att italienska maskiner inte håller hade kommit på skam när det gällde mina egna erfarenheter. Tittade lite på de japanska hojarna. men de kändes som en Honda Civic allihopa, vilket normalt sett är ett gott betyg för Honda vet vad de sysslar med. Men det var inte det jag sökte i en hoj eller bil för den delen vid tidpunkten. Jag ville ha något med känsla, som trots skönhetsfel hade egenskaper jag uppskattade. Ducati 916 var alltid en vacker hoj och designen sjöng på sista melodin vid tidpunkten för mitt mc-köp. En efterföljare var på gång.

Återförsäljaren av Ducati vänlig nog att låta mig prova ett par hojar och lånade dessutom ut säkerhetsutrustning. Återförsäljarna av de japanska hojarna var faktiskt inte lika tillmötesgående. Min 748R låg ungefär i det prisläge jag hade tänkt lägga. En begagnad tidig 916 med ca 3600 mil på mätaren kostade då ca 85- 95 000 kr. Det var aldrig något svårt val. Steget upp till en 996/998 kändes onödigt. Lill "R" var välutrustad med stötdämpare och styrdämpare från Öhlins och den högre spec. motorn än standard lämnade ungefär samma effekt som en tidig 916, vilket var mer än vad jag hade behov för.
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Är inne på min 3:e Suzuki SV nu. Har tidigare haft SV650S (2 st) som är underbara hojar, men jag ville ha mer pulver.
Det naturliga valet blev en Suzuki SV1000S som har allt: Kraft, bra chassi och karaktär. Sen att den låter som ett gammalt Spitfire-plan med de öppna kolfiberburkarna är ett stort plus i kanten så klart :)
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
För att den är snygg och som lång (1.89) så sitter jag bäst på den hojen av alla supersport!
Inte galet dyr i försäkring då den börjar bli gammal som fan, men den har fortfarande ett sånt jävla pulver i motorn!
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Först och främst, ljudet! :yoparty

Sen väldigt bra försäkring, bekväm för mina två meter och pulvret kommer rätt tidigt, runt 7000-8000 varv, bra på gatan. :)
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Begrep inte bättre:rodnar Men fick dock två hjul och mc åka för en väldigt billig peng i inköp:)
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Gul TL1000R!

För att jag gillar v-twin, gillar utssendet och den låg bra i pris och försäkring för en som har andra utgifter än hojen att tänka på. Var det enda jag var intresserad av nu när jag skaffade hoj igen, och så blev det!
 

TeamKilla

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2011
Ort
Tjörn
Hoj
2011, Kawasaki ZZR 1400
ZZR 1400 -11
Högfartsmonster som piskar dom flesta sporthojarna.
Med slip-on i kolfiber från Akrapovic var jag såld redan när försäljaren startade den
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag tvekade inte en sekund utan köpte det bästa så man slipper ångra sig :hej:hej
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Av de få hojar jag fick plats på med mina långa ben så var banditen den som föll mig mest i smaken. Ducati Monster 796, Honda CB1000, Triumph Speed/Street Triple och Aprilia Shiver m.fl var bara att fetglömma. De enda kraven jag på förhand hade var att det skulle vara en nakenhoj utrustad med ABS.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top