Varför valde du just den hojen?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Från början var det kraften, utseendet och att den var cool!

Nu är det samma saker men det jag verkligen älskar med k6 är den råa kompromisslösheten. Har även börjat inse att det kan bli vi ett tag framöver då jag bara börjat modifiera henne!
Exakt! :fakta
Den har enligt min röv-dyno fortfarande bättre mellanregister än S1000RR och med några väl valda moddar klart konkurrenskraftig fortfarande. Jag har inte känt behovet av att byta än men det kanske ändrar sig om man provkör RSV4'an:kär F-premien avskräcker där åas
 

Solhagaracing4

Vifferist
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Kinne-vrelum
Hoj
2001 Honda VFR800fi
Honda VFR750F RC36 I -90
Go motor V4 :yoparty
"sportigt" utseende.
Svinbillig försäkring för mig som är 23 då den är över 20 år och är inte en "sporthoj"
Helt duglig långfärdstourer
Ok tank och förbrukning.
Snyck lack Hondas Pearl Crystal White
Har en trogen skara följare med som är trevliga och hjälpsamma bidrar med.
Sen enkelsving och den 8a ekrade fälgen är snygg :rock

Kan byta upp mig till en 800 men är nöjd med 750

Sen gillar jag att man kan ta lite plock från andra modeller inom chassidelen så blir den mera potent enligt mig med. :)
 

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Bålsta
Hoj
KTM 790 Duke
Haft hojkortet i 6 år och är inne på min 8e hoj.. :) när ska man hitta den perfekta hojen? men den passar perfekt nu och 1900:- hel/hel känns inte så jobbigt :)
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
Varför jag valde just denna hojen?

Jag har ägt en massa olika hojar och haft kul som fan på dom.

MEN idag fick jag ännu en gång bekräftelse på varför jag valt helt rätt denna gång.

Premiärtur; skåne, tio grader varmt, soligt. Jag öppnar upp med ca 4 mil på leriga grusvägar, mellan 10 och 50 km/h. Sen tre mils transport i 130 knyck på motorväg. God komfort, vackert väder, bra med pulver kvar för omkörningar. Därefter viker jag av från motorvägen, lugnt tempo i ca sjuttio på små slingriga asfaltsvägar i ytterligare tre mil.

Man är ju lite ringrostig, och det är premiärtur.

Sen en sen lunch ute i ödemarken på ett fik, därefter smala asfaltsvägar i ungefär 90-100 knyck. Underbart. Bra vrid ut ur kurvorna. Sista biten, Revingehed - stort militärområde med underbara grusvägar.

Lägger långa streck på grusvägarna, håller 50-100 km/h står upp och kör för att ha kontroll. Sätter ner foten i vissa svängar. Är ju ingen crossförare men känner mig som en.

Sista biten, ungefär 100 knyck på landsväg. Odramatiskt.

Spolar av skånsk lera täckt av damm från grusvägar när jag kommer hem. Och är så jävla nöjd över att ha en hoj som kan köras överallt, väger mindre än 200 pannor, och drar nästan ingenting jämfört med vissa tidigare literhojar. Och handtagsvärmen har hållit tassarna varma i fyra timmar.

DÄRFÖR valde jag denna hojen - BMW F650 Dakar.

Den nyproduceras för övrigt av BMW och heter Sertao. Fast nu är det små flinka kineser som bygger den i Världens Största Kopieringsmaskin.

Min -05 är byggd av tyska ingenjörer i Düsseldorf, typ.

Sade jag att jag har ett motardkit som jag monterar på när jag känner att det behövs?

.:banana:banana:banana:banana:banana:banana
 
Last edited:

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Ville ha en prisvärd hoj som fungerar bra på bana och som det finns race-delar till. Tyckte att inköpspris och försäkring gjorde den mest prisvärd.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Utseendet. Blev förälskad i det första gången jag såg den på bild.
Sedan går den ju rätt bra med. :D
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Min Fireblade valde jag därför att jag tycker den ser bra ut, har rätt stuk, bra prestanda, och var prismässigt inom räckhåll. Tycker den uppfyller alla kraven perfekt!

Får fortfarande ett stort flin över ansiktet varje gång jag ser den, alltså var den helrätt för mig! :kär
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag skrev mellanregister och min rövdyno har rätt enligt fastbikes.se
Du ligger oftare mellan 4-6000 rpm än på toppvarv så kolla dina fakta innan du hånar nån :FU
Nåt måste ju offras för högre toppeffekt antar jag

LÄNK till denna graf, funnen med en snabb Googling bara
 

Bifogat

  • GixxerKicksBMW.jpg
    GixxerKicksBMW.jpg
    51.6 KB · Visningar: 128
Last edited:

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Jag skrev mellanregister och min rövdyno har rätt enligt fastbikes.se
Du ligger oftare mellan 4-6000 rpm än på toppvarv så kolla dina fakta innan du hånar nån :FU
Nåt måste ju offras för högre toppeffekt antar jag

LÄNK till denna graf, funnen med en snabb Googling bara

Har ägt en k5a och det stämmer delvis det du säger. Vad du har fel i är att man skulle ligga mest mellan 4-6 tusen varv, skulle påstå man alltid ligger över 6 till 10 bortsett från inne i stan. Sen vet jag ju inte vart du kör?:)
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Efter en ryggskada funkade det inte längre med min BMW R1150RS.
Åsså är det ju en Guzzi med alla dess kvaliteter; härlig motor, fint chassie, stil och elegans.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Har ägt en k5a och det stämmer delvis det du säger. Vad du har fel i är att man skulle ligga mest mellan 4-6 tusen varv, skulle påstå man alltid ligger över 6 till 10 bortsett från inne i stan. Sen vet jag ju inte vart du kör?:)
Men LÄS!!! OFTARE!!! Mellanregister!!! Jävligt bra på Suzukin. Fatta att jag ville 'prove my point' och att Peter kan stoppa upp sina smilies nånstans. Jag kör också Gixxern som en gixxer ska köras.
Kolla mitt garage om du vill ha svar på din sista fråga

Sorry för offtopic. Lägger ner även här nu :hej
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag skrev mellanregister och min rövdyno har rätt enligt fastbikes.se
Du ligger oftare mellan 4-6000 rpm än på toppvarv så kolla dina fakta innan du hånar nån :FU
Nåt måste ju offras för högre toppeffekt antar jag

LÄNK till denna graf, funnen med en snabb Googling bara

Ha, ha - bara skoja. Ja det blir nog till att mappa bort den där gropen i kurvan nästa säsong... Men jag gillade den vänstra grafen i din länk :banana
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Såg TL:en i en hojtidning innan den skulle släppas -97 och sa bara att en sån ska jag ha. Den har allt enl. mitt tycke. Åkte sen och provkörde.. Förälskad sen dess och det vill inte gå över.

EDIT:
Hade en CBX750F -84 som första hoj men det var aldrig nån kärlek där.
Hann även köra livet ur en GPZ900R innan. :)
 
Last edited:

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Haft min ZX6R, årsmodell 2000 en stund nu. Köpte 2008 då jag va student. mediokert skick och rejält vurpad tidigare. Men den va återställd till streetfighter och var körduglig. Dessutom hade jag bestämt att det skulle vara ett vinterprojekt så jag fixade iordning den lite mer som jag ville ha den, fortfarande inom studentbudget skall nämnas.

I dagsläget känns det synd att göra sig av med den med tanke på att den ligger mig mer varmt om hjärtat än vad värdet är i pengar.
Kanske byter till nytt projekt när jag får råd eller lust.

Läs gärna min modd-tråd (länk nedan) för att se hur den blev tillslut :)
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Jag har en Honda Varadero 125 och jag köpte väl den för att den var bensin snål, bekväm, stor som en tung mc, ljud som en tung mc och den var hyfast billig :)
 

sublime

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Som alla andra Ducati-ägare så visste jag direkt när jag såg den att jag från och med den dagen skulle vara tvungen att hålla på Italien i alla framtida fotbolls-VM.

Hade provat en hel del Honda och Yamaha före det men efter att jag hade lagt ögon, händer, och skrev på en Ducati så fanns inget annat. Punkt.
 

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Ort
Oslo
Hoj
R108
varför man åkte och kolla, bra pris, grymt utseende, bra för längre personer

blev såld efter provtur: bra register, kvikk, wheelar stabilt och grym sittställning(VS t.ex s1000rr, r1000 k7, zx10)

:tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top