Varför valde du just den hojen?

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Efter ett snedsteg (honda cb1000r) behövdes något med en själ i.

Vtwin och en känsla av att håll i dig annars går det åt helvete gjorde att jag blev helsåld.. förutom bra premie & snygghetsfaktor.

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Hoj
2007, Triumph Speedtriple
Kawa z 750 -04.

Bra första hoj = mer krut än t.ex. Xj6 och er6. Relativt snygg. Billig i inköp. Billig försäkring. Mycket eftermarknadsprylar.

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
BMW F800 GS, polaren skulle sälja sin Öhlinskittade för rätt peng när jag tröttnade på Tigern 955i som jag hade.
Dock tycker jag att den är lite väl motorsvag så jag funderar på att byta igen.

Suzuki GSXR 750, tog över den från fästmön efter att jag la den och mig i ett dike i slutet av sommaren :crash
Perfekt att köra bana med så snart är den ihopskruvad igen...

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Vet inte faktiskt om jag redan svarat i denna tråden, men en upprepning är inte hela världen

R1 Crossplane - ljudet av denna på höga varv är fantastiskt !!!!!!!!!!!!!!!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
990 SD eftersom den i mina ögon var världens bästa hoj.

1290 SDR eftersom den ÄR världens bästa hoj :kär

2014-KTM-1290-Super-Duke-R-wallpaper-2.jpg

Båda köpte jag utan att knappt ens provsitta, än mindre provköra. När jag köpte 990 så hade jag inte ens ansökt om lämplighetsintyg för A-kortet :Rockbanan

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
fasiken vilken "bra" tråd. kul tråd i alla fall :tummenupp

Yamaha FZ6-N
Köpte den pga. pris, miltal (256mil), skick samt en bra nybörjar hoj (samma typ av hoj som trafikskolan hade). är idag nöjd med den dock insett att om jag skall köra motorväg eller långfärd så blir nästa hoj något motsvarande med kåpor. :)

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Sen jag åkte min första hoj Suki GT 125 cc i slutet av 70 talet har den högsta önskan för mig varit Kawa Z1
900 som kom i början av 70 . Rad 4a och DOHC redan då . Piskade ALLT på den tiden och har hållit sig i framkant sedan dess . De dröjjde dock över 30 år och 900an hann utvecklas till en 10a innan rätt tillfälle kom .
Så efter ca 12 år med en KLR 600 trillade alla bitar på plats och nu står den i mitt garage ! :rock
Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge !
I dag kan jag tänka mig att testköra en ZZR 14 men är osäker om jag faktiskt vill byta !

R1peter

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 954 Fireblade
Honda 954..

Ja å kompisen satt bakfulla å han tyckte ja skulle köpa hans.. Sen när han sa alldeles för bra pris gick de ju inte hålla sig ifrån denna underbara maskin! :banana

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
För att den var bäst i klassen, snygg, skön att köra och prisvärd på alla tänkbara sätt... och för att jag ville ha något som ingen annan jävel hade kladdat på innan :)

61167d1363031284-2013-street-triple-r-aftermarket-exhaust-13-blk-r-akrapovic.jpg

Last edited:

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
R1200R, en av de mest förbisedda hojarna, kanske just för att den enda bekväma sadeln gör hojen halvful...

Varför: jag råkade provköra..
Grymt vrid, twin och lagom med pållar samt packmöjligheter på en nakenhoj som inte kostar skjortan att försäkra gjorde mig lite tårögd ;-)

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Köpte min SMT för att jag gillar utseendet, tycker att den har helt ok prestanda i sin trevliga V-twin! Gillar att den är åt touringhållet då jag gärna åker bekvämt, och den är helt klart den bekvämaste jag ägt hittills! Och roligast!
Att jag slog till var för att den plötsligt sjönk i försäkringspremie till en prisvärd nivå!

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Billig, driftsäker, tam (och därav hållbar) motor, enkel motorkonstruktion med 1 cylinder, billig försäkring som jag som student har råd med. Aprilia Pegaso -99.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras