Varför, varför inte???

RonJeremy

Guest
Tycker alla tjockisar, alkoholister, knarkare, sjuklingar och annat drägg som kostar samhället pengar borde skjutas!!!!
LEVE DARWINS TEORIER....STARKAST ÖVERLEVER!!!!!
 

RonJeremy

Guest
Själv E Bäste Dräng!!!! Lev Livet Sup; Knulla Och Knarkar Bara Du Inte Lastar Samhället För Det. Jag Brukade Ha Drogproblem Men Nu Tjänar Jag Tillräckligt!!!!!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
RonJeremy skrev:
Tycker alla tjockisar, alkoholister, knarkare, sjuklingar och annat drägg som kostar samhället pengar borde skjutas!!!!
LEVE DARWINS TEORIER....STARKAST ÖVERLEVER!!!!!

Hade du varit smart och bildad nog hade du vetat att Darwins teori var:
"Survival of the fittiest" och INTE "strongest"..
Alltså den mest anpassningsbare överlever...
Har för mig att Neanderthalarna var hyffsat starka.. Var tog de vägen? :hihi
 

RonJeremy

Guest
korvgubbe skrev:
Hade du varit smart och bildad nog hade du vetat att Darwins teori var:
"Survival of the fittiest" och INTE "strongest"..
Alltså den mest anpassningsbare överlever...
Har för mig att Neanderthalarna var hyffsat starka.. Var tog de vägen? :hihi
Allvarligt talat så citeras Darwin som att den "starkaste" överlever och det har inte bara med muskelstyrka att göra. :7peta
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Nja vi har väl en aning för många lagar i detta landet redan nu, det blir knappast nån skillnad för att det lagstiftas om ryggskydd. Hur ska sånt kollas? Hur ska det bestraffas om du vurpar? Vansinnigt i min mening. Åker oftast med skyddsutrustning själv, utom om man möjligen ska trucka iväg o bada i mopedfart lr ner på stan o göra lite ärenden (måttligt kul o kuta omkring på stan i ställ) Ta bilen is not an option, för då måste jag pynta parkering, leta parkering förmodligen gå runt halva stan när jag väl hittat en.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
RonJeremy skrev:
Allvarligt talat så citeras Darwin som att den "starkaste" överlever och det har inte bara med muskelstyrka att göra. :7peta

NJae, det är nog omöjligt med tanke på att Darwin själv inte uttryckte sig så... Varken Fittest eller Strongest.. Däremot är fittiest en mer korrekt tolkning av hans teorier även om den med är felaktig och begränsad..

Han sade:
"Heritable variations lead to differential reproductive success."
 

RonJeremy

Guest
korvgubbe skrev:
NJae, det är nog omöjligt med tanke på att Darwin själv inte uttryckte sig så... Varken Fittest eller Strongest.. Däremot är fittiest en mer korrekt tolkning av hans teorier även om den med är felaktig och begränsad..

Han sade:
"Heritable variations lead to differential reproductive success."

Nog för att jag satte igång honom men jag får väl stoppa honom också... :felämne
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Där jag bor är det så fint med fotboll att de har 4 planer...............att supa på:lol

Jag kommer antagligen lämna in snart eftersom jag aldrig sysslat med lagsport, jag lärde mig supa ändå och slapp motionen.

Tråden börjar bli kul iaf, med tanke på var den startade.
 

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
gud så skönt att se lite vettiga människor uttrycka sig vettigt på den här boarden. jag syftar främst på korvgubben här, men även flera andra. tack! jag började så smått tappa hoppet om det mckörande släktet!;) (även om inte ALLA uttryckt sig lika vettigt förvisso...)

Personligen tror jag det vore bra att lagstadga om ryggskydd, men jag tror det hänger ganska mycket på attityden andra sporthojsförare har gentemot sandaler och tshirt på hoj.
Jag trodde, innan jag började spendera tid här, att alla här tyckte det var ballare ju mindre skyddsutrustning man hade på sig när man körde. men jag tycker den allmäna attityden här är att det bara är töntigt ooch oseriöst att köra i annat än skyddsutrustning. det tror jag gör stor skillnad. tänk om normen hade varit att komma i badtofflor och shorts till alla gruppkörningar, då hade nog många känt sig töntiga om de kom i full mundering.

sen tror jag de flesta tycker det är ok att köra korta, försiktiga streckor i jeans.

men som igår så satt jag på balkongen och såg en snubbe komma körandes i shorts, tshirt och sandaler och så sitter han och kavlar upp ärmarna på tshirten med båda händerna samtidigt som han saktar in mot ett rödljus. jag vet att jag kanske är hispig kärring, men det görs många filbyten på tvåfiliga vägar mitt i stan, bilister har pisskass koll, hundar kan springa ut och vafan, det så så jävla nochigt och "gud va jag är tuff jag bryr mig inte ett skit om nåt" ut. :gnissla
 

RonJeremy

Guest
Clara skrev:
gud så skönt att se lite vettiga människor uttrycka sig vettigt på den här boarden. jag syftar främst på korvgubben här, men även flera andra. tack! jag började så smått tappa hoppet om det mckörande släktet!;) (även om inte ALLA uttryckt sig lika vettigt förvisso...)

Personligen tror jag det vore bra att lagstadga om ryggskydd, men jag tror det hänger ganska mycket på attityden andra sporthojsförare har gentemot sandaler och tshirt på hoj.
Jag trodde, innan jag började spendera tid här, att alla här tyckte det var ballare ju mindre skyddsutrustning man hade på sig när man körde. men jag tycker den allmäna attityden här är att det bara är töntigt ooch oseriöst att köra i annat än skyddsutrustning. det tror jag gör stor skillnad. tänk om normen hade varit att komma i badtofflor och shorts till alla gruppkörningar, då hade nog många känt sig töntiga om de kom i full mundering.

sen tror jag de flesta tycker det är ok att köra korta, försiktiga streckor i jeans.

men som igår så satt jag på balkongen och såg en snubbe komma körandes i shorts, tshirt och sandaler och så sitter han och kavlar upp ärmarna på tshirten med båda händerna samtidigt som han saktar in mot ett rödljus. jag vet att jag kanske är hispig kärring, men det görs många filbyten på tvåfiliga vägar mitt i stan, bilister har pisskass koll, hundar kan springa ut och vafan, det så så jävla nochigt och "gud va jag är tuff jag bryr mig inte ett skit om nåt" ut. :gnissla
Så länge normen förespråkar skydd är det bara bra... sen reagerade jag nog mer mot att han kavlade upp armarna på en T-SHIRT!!! Vilken jävla tönt!!!
 

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
RonJeremy skrev:
Så länge normen förespråkar skydd är det bara bra... sen reagerade jag nog mer mot att han kavlade upp armarna på en T-SHIRT!!! Vilken jävla tönt!!!


jo precis. hur stor skillnad gör det liksom. hade han tagit ena handen och dragit ner dragkedjan lite på skinnjackan (om han haft nån, vill säga) hade jag fattat liksom...
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Tycker faktiskt att det är på gränsen till fånigt att bry sig om hur folk är klädda istället för att ha åsikter om hur de kör.

Jag menar absolut INTE att man inte skall ha de skydd som man kan ha för att skydda sig men det behövs ingen lag på det.

Däremot finns det ju lagar som säger bla hur fort man får köra men det skiter vi ju i.

Jag har heller aldrig hört talas om någon som vurpat eller krockat för att de inte haft skyddskläder på sig.
Däremot vurpar ju folk till höger och vänster för att de kör för fort så...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
=929RR= skrev:
Lag på ryggskydd måste införas i första hand i alla fall!!!

Ska snuten stanna alla bågar de ser då och smeka dess förare över ryggen då eller?
 

RonJeremy

Guest
Clara skrev:
jo precis. hur stor skillnad gör det liksom. hade han tagit ena handen och dragit ner dragkedjan lite på skinnjackan (om han haft nån, vill säga) hade jag fattat liksom...
Han kanske såg dig och ville visa sina biceps.... :D
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
till alla som tycker att det är för varmt att åka hoj med ställ, prova perforerat ställ.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top