Ziarro
Highway To Hell
Skall vi vänta tills den första attacken och sen börja jaga, vem skall jag då, jägarna eller?
Är du villig att betala 20:- extra för din hamburgare för att köttpriset gått upp till följd av ökade produktionskostnader?
Det är jägarna som förvaltat viltstammen, utan dom hade vi haft mycket färre djur än vi har nu, se bara till älgen. Den skog som ägs av dina bönder har ett värde som baseras på viltillgång såväl som virke. Är du villig att betala mer för ditt skithuspapper för att avkastningen på skogen blir för låg?
Vargen tar hundar när du ser på, om du har den på villatomten osv, skall alla hundar numera alltid gå i koppel då?
Sen när är allt över stockholm norra sverige.
Vem utrotade vargen förra gången i dina ögon?
Efter den första attacken så släpper vi ut vältränade jägare som är anställda för att dem är bra på det dom gör, vi släpper inte ut Hasse, 56 år med bössan i ena näven och en dunk hembränt i andra som är läget idag.
Att priset ökar för att vargen inte skjuts av varje år? Jag är ledsen, men jag ser inte riktigt kopplingen. Förmodar att du menar att eftersom vargen inte skjuts så springer den plötsligt och äter upp vartannat boskapsdjur och priset då ökar. Nä, det köper jag inte...
Att någon värderar en bit skog som lägre för att djuren är färre gör väl inte att virket blir dyrare i inköp av fabriken som tillverkar dasspapper? Skillnaden visar sig väl när man ska sälja skogen och inte får lika bra betalt och inte när du säljer skogen du huggit ned...
Jag har svårt att tro att vargen springer fram till mig och nyper hunden två meter ifrån mig. Inte en chans i världen. Du får väl helt enkelt välja vart du ska släppa den lös, där vargen trängs i buskarna så har du den kopplad. Det är väl sunt förnuft, du släpper ju inte lös hunden i centrala Stockholm för då kan den bli överkörd...
Sist vargen utrotades var det väl vi människor som gjorde det, nu försöker vi göra om bedriften...
Norr om Uppsala = Norrland
Söder om Stockholm = Skåne
Något mer du vill veta?
Jag visste väl att det skulle va ett jävla liv i denna tråden just idag
Otippat...