Klart jag bryr mig. Vad är det för fel på Vildsvin, mårdhundar, och annat som verkligen ställer till det?
Vad ställer vildsvinen till med?
Mårdhunden finns ju knappt på kartan, så vad har den gjort?
Klart jag bryr mig. Vad är det för fel på Vildsvin, mårdhundar, och annat som verkligen ställer till det?
Sen så kan du faktiskt, för en gång skull, hitta tillförlitliga uppgift om dom specifika vargarna rätt lätt.
Ja det är om du bryr dig alltså.
Ok, så det går rätt lätt att hitta tillförlitliga uppgifter om de stödjer rätt sak? Annars måste man vara där själv och tex dna-testa. Är det korrekt?
Är du på riktigt?
Det var ironi.
Mårdhunden finns ju knappt på kartan, så vad har den gjort?
Upplys mig.
Och hur i h-e skulle det framgå hade du tänkt dig?
Fällda vargars sändare var ur funktion
17 januari, 2011
Naturskyddsföreningens ordförande Mikael Karlsson har fördömt årets licensjakt på varg. Den här gången har han kritiserat jägarna i Dalarna eftersom de skjutit två vargar som bar på sändare.
Detta trots att ingen av vargsändarna fungerade.
– Sändaren som satt på den varg som fälldes i Nornäsområdet har inte fungerat sedan något halvår. Det finns ingen varg med fungerande sändare i det här området, säger vargforskaren Håkan Sand.
Den andra sändarförsedda vargen sköts nära byn Kåsen i Ludvika kommun. Här slutade vargens sändare att fungera strax innan jul och inte heller i detta område finns någon varg som har en sändare som fungerar.
Dessa fakta valde dock Naturskyddsföreningens ordförande att bortse ifrån när han i flera intervjusammanhang deklarerade att ”det är olyckligt för forskningen att dessa vargar sköts”.
I Naturvårdsverkets beslut framgår också att vargar som bär på sändare får fällas. Oavsett om sändarna fungerar eller inte.
”Inga värderingar i att sändarvargar skjuts"
Håkan Sand menar att det finns en poäng i att märka om tidigare sändarförsedda vargar för att på så sätt kunna följa dem en längre tid, men att han inte ser det som någon forskningstradgedi att dessa vargar nu skjutits.
– Vi lägger inga värderingar i om sändarförsedda vargar skjuts. Det får stå för andra. Dessutom kan det vara väldigt svårt för jägarna att se sändarhalsbandet på vargen, säger Håkan Sand.
Om vad? Vad vildsvinen ställer till med? Bökar sönder totalt för bönder och villaträdgårdar tex. För att inte nämna alla attacker mot människor. Hur ofta attackerar vargen folk nu igen?
Nej den var långsökt, informationen finns på jägarförbundets hemsida.
DEt hade du sett om du brytt dig att leta.
Nu är du bara infantil och dum.
Nej den var långsökt, informationen finns på jägarförbundets hemsida.
DEt hade du sett om du brytt dig att leta.
Så det är ok att jaga svinen för dom bökar upp dina land på sommarstället men inte vargen för att den tar ett får
Hur tänkte du nu.
Sen vill jag gärna veta när en person attackerades av en gris utan anledning och har du eventuellt något om dödsfall av gris så vore det ju finemang.
Tror nog det var din bristande kompetens på att förmedla ironi det syftades på. Sorry för fulsvaret.
Jag är dålig på att förmedla ironi men du är ju värdekass...
Det var så långt du kom innan argumenten tröt och personangreppen tog vid.
Nu är du bara infantil och dum.
En attack eller dödsfall pga varg sitta lika fint
Den ekonomiska bördan vildsvinen bär är jag till 100% säker på är mångdubbelt vargen.
Jaja, jag är nog värdekass.
Men faktum kvarstår att dina argument baseras enkom på citat och propaganda som sprids via kvällstidningar och radikala djurensvänner siter.
Så antingen bryr du dig inte egentligen och borde lägga ner det hela eller så borde du lära dig vara lite mer kritisk till det du hör och leta lite själv.
Nej det var ett svar som reflekterade att du mellan dina åsikter försöker gömma dig bakom någon sorts humor i frågan.
Och svaret du gav var enligt mig dumt.
Vad är den ekonomiska bördan per svin kontra intäkter jämfört med vargens
För du har väl lärt dig att kontrollera fakta innan du skriver att du är 100% säker vid det här laget, eller?
Mina åsikter är bara mina och dina är dina.
Googlar ytterst sällan och tänker inte göra det nu heller.
Men jag är helt säker på att vildsvin kostar mig mer än vad vargen gör i reda pengar.
Varför gör du dig dummare än du är? (Och jag som rådde ice13 att inte ta diskussionen med dig)Så det är ok att jaga svinen för dom bökar upp dina land på sommarstället men inte vargen för att den tar ett får
Trodde det också först, men sen noterade jag att han gått vilse från 125-forumets OT
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|