VBK
Mas.
Ja det är fräckt med viltvård.
Tackar för svaren även om jag inte gillar dom och hittar luckor i dom.
Ja det är fräckt med viltvård.
Läste någonstans i dag en artikel angående att man skjutit 2 GPS försedda vargar, den som svarade från jägarna sida (tror det var en från jägarförbundet eller nått) svarade "Det är svårt för jägarna att se om den har ett halsband"
Vafan... någon jävla självkritik måste väl finnas även inom jaktkollektivet!! Inte konstigt att det vådaskjuts hundar, hästar, traktorer och skidåkare med den triggerhappymentaliteten
Rör det sig och det är jakttid så skjut
Fast nu visade det sig ju att det var tur att de sköts, eftersom sändarna hade slutat fungera. Nu blev det 2st färre vargar på listan över tjuvskjutna
Sicken tur att slippa ha 2 gpser lösspringande i skogen.. halveringstiden på sånna är ju 200000 år
Sen har jag fått förklarat för mig att jaktlobbyisterna fått till att det fick skjutas fritt oavsett GPS fungerande eller ej
Ett köttben som sagt.
Ursäkta mig men det luktar skunk.
Edit: sen tycker jag egenkontroll är ännu skunkigare.
Då kan man ju börja fundera lite över varför de verkligen vill döda dessa finfina djur. Nån som har nån idé? Gör en lista, så fyller vi på efterhand.
Inte bara gubbar i hatt som jagar varg.
http://www.jagareforbundet.se/svens...a-fallde-historisk-varg-i-Orebro-lan-1.15721/
Här en Tjej som verkligen fick till det. Fällde vargen med ett välriktat skott. Bara att gratulera till en lyckad jakt.
Där det på senare tid tillkommit gener jagas inte.
Janez Potocnik verkar passa bra in i erat gäng
http://www.jagareforbundet.se/svens...a-fallde-historisk-varg-i-Orebro-lan-1.15721/
Här en Tjej som verkligen fick till det. Fällde vargen med ett välriktat skott. Bara att gratulera till en lyckad jakt.
Hon kommunicerar verkligen sitt viltvårdsansvar med bilden, det handlar inte alls om jakttroféer som alla tror. Hon gör det för att hon måste, inte för att hon vill.
Nej, håller med det, hade varit bättre om hon gråtit.
Ja, det var precis vad jag skrev.
Janez Potocnik verkar passa bra in i erat gäng
Saxat från Gunnar Glöersen blogg
Vargjakt i EU kommissionärens hemland!
Postat den 18 januari, 2011 av Gunnar Glöersen
Jag fick en fråga i en kommentar till mitt förra inlägg, ”EU kommissionärens märkliga turer”, om hur vargförvaltningen ser ut i Slovienien, Janez Potocniks eget hemland. Eftersom jag inte visste kollade jag upp det. Miljödepartemtet i Slovenien anger att det finns 70-100 vargar och 450-500 björnar i Slovenien. 2010 fick de tillstånd att fälla 12 vargar och 75 björnar på skyddsjakt.
Det mest intressanta är att de tycks ha som mål att stabilisera stammarna på den nivån. ”We want to keep both populations in steady numbers,” säger Mladen Berginc, ansvarig för frågor kring policys för bl a de stora rovdjuren i Slovenien, till Reuters. Det svenska taket sägs ju vara ett problem enligt EU kommissionären. Så kanske det räcker med att ta bort siffran 210 och bara säga stabilisera stammen? Om inte måste väl Potocnik starta en process mot sina egna. ”LYCKA TILL!”, som Uno Hedin i radion brukar säga!
Stämmer dessa siffror så är det fan i mig det roligaste jag läst på länge
Ok, varför skulle han passa bra in i "vårat gäng"?
Och varför är detta roligt? Det är väl inte hans fel att hans hemland jagar vargar precis som Sverige. Han är ju EU-kommissionär, inte nån person som beslutar om vargjakt i Slovenien. De kanske följde EU:s direktiv till skillnad mot Sverige.
Fan, ju mer jag läser från er varghatare desto mer rädd blir jag. Extremism är rätta ordet för att beskriva er besatthet av berättiga er blodtörst för vargar. Nu griper ni verkligen efter halmstrån.
Fyfan vilken fitta alltså! Hur kan man vara så glad över att ha tagit livet av det fina djuret? Jag som mådde skitdåligt över att ha skjutit två möss i garaget som vi verkligen var tvungna att bli av med.
Extremism (latin: extremus) innebär att en åsikt eller tanke dras till sin yttersta spets utan utrymme för kompromisser eller pragmatism
Fyfan vilken fitta alltså! Hur kan man vara så glad över att ha tagit livet av det fina djuret? Jag som mådde skitdåligt över att ha skjutit två möss i garaget som vi verkligen var tvungna att bli av med.
Jag hoppas innerligt att du är vegan eller åtmistånde vegetarian.
Varför då? Står slaktaren och skrattar stolt när han tar livet av djuren?
Äter du varg? Eller varför drar du upp det, hör det hit tycker du?
Du tycker sybn om möss som DU dödat, men inte alla dom djur någon annan dödat för att förse dig med mat.
Det är klart det är synd om dem, men det är mat. Man kan ju ändå respektera djuret i möjligaste mån. Inte hånskratta åt dess lik.
Och att vara stolt över det? Hade hon i en bur dräpt det med sina egna händer eller jagat ikapp det i skogen av egen maskin och sedan strypt det så hade hon kunnat vara stolt över sin bedrift. Lets face it, det finns inget tufft eller manligt med att dreva fram en stackars varg med hundar och flera hundra jägare och walkie talkies och skit. Har faktiskt svårt att komma på nåt fegare faktiskt.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|