Det är mat.
Så så länge du tror din mat har det bra när den lever och att slaktarn inte flinar så är det ok med dig.
Men hur respekterar du dom djuren din mat kommer ifrån?
Åh, vad söt du är när du kör jägarnas favoritlines. Markus körde med den redan förra året och han var knappast först heller. Det var ju jätteoväntat att det skulle komma.
Man ska visa respekt mot liv i den mån man kan och det gör man inte om man skrattar åt en död varg. Förövrigt skulle jag kunna tänka mig att vara vegetarian men kött ingår i människans naturliga kost. Vilt är egentligen det bästa. Då vet man att djuret har haft det liv det ska. Och jag har inte heller skrivit nåt negativt om jakt i stort. Förutom att det för det mesta bedrivs av töntar som på fullaste allvar tror att det är macho att sitta i ett jävla älgtorn och dricka pissljummet kaffe . Men nån ska väl vara sån också.
Jaga för maten om det finns nog med djur i skogen. Lustjakt på varg för trofé - inte OK. Men jag förväntar mig inte att du skulle se skillnaden. Där har du förresten ännu ett bra skäl till att jaga vildsvin, men av någon anledning vill ni inte ta det till er. Konstigt...