Jocke K skrev:Jag varmkör alltid. Hojen rullar inte en meter innan tempen är ca 40-50 grader.
Sen kör jag lugnt till dess motorn har uppnått sin arbetstemperatur. När motorn väl är varm så utnyttjar jag motorns fulla potential.
När jag kör bana så låter jag motorn gå en stund i depån så att den är varm innan jag ger järnet på växel efter växel....
Dr.Bike skrev:Hoppas då att du är medveten att detta sätt sliter mer på motorn.
HanneZ skrev:Tomgång mördar en kall motor.
2ono skrev:Varför just tomgång
Dr.Bike skrev:Hoppas då att du är medveten att detta sätt sliter mer på motorn.
När har man enbart dom alternativen?SirCastic skrev:men om alternativet är fullgas med kall motor så är tomgång definitivt att föredra.
SnabbgashandtagOrca69 skrev:Jag varmkör alltid upp till arbetstemp innan jag börjar gasa riktigt, låter den aldrig stå på tomgång någon längre stund. Speciellt inte om den stått ett tag. Känns bättre om olja och dyl får lite viftarunthjälp.
När har man enbart dom alternativen?
Orca69 skrev:När har man enbart dom alternativen?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |