Om du ovan inte drar alla psykiska sjukdomar över en kam så vet jag inte riktigt vad du håller på med. Du har fortfarande tillskrivit alla psykiska diagnoser som farliga, vilket du gärna får utveckla utifrån dina subjektiva upplevelser.
Så du baserar alltså din sanning på samtal med vårdpersonal inom psyk, på deras upplevelse av patienter. Jag kan fritt dra massa slutsatser om patienter inom psykiatrin utan att ha någon vetenskaplig grund bakom det. Depressioner kör väldigt långsamt(knappt styrfart), bipolära gasar och bromsar hela tiden, personlighetsstörda vill ha sin vilja igenom i trafiken osv. Nu raljerar jag elakt över sjukdomsbilderna men att hävda något likt en sanning utan vetenskapliga belägg för det är bara löjligt.
De vetenskapliga artiklar jag läste lite snabbt refererar till (IED) Intermittent explosivitet och granskar road rage som fenomen. Om du skall koppla road rage mot psykiska sjukdomar så skall du inte generalisera mot psykisk sjukdomar generellt får då blir det väldigt fel.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Intermittent_explosivitet
Däremot finns det flera läkemedel i samband med
vissa psykiska sjukdomar som gör att du inte ska köra bil, men det är en helt annan diskussion.