som jag skrev tidigare är politi bilen ingen polis utan en likbil.
här är ett av företagen som kör såna transporter.
http://www.lokaldelen.se/ff/foretag...e&catIDs=908052&pageSize=25&&companyID=863915
Hmm Caravelle, låter hotfullt (för oss på mc). Vad kommer härnäst hjullastare eller kanske en lingrävare med civilpoliser i
dom va på min gata i förrgår såg ganska lustigt ut att dom hade en papperslapp fastklistrad på insidan av framrutan där det stod "POLITI", den satt mitt på rutan också. skymma sikt?
Ja, dessa civilare. ... och jag upptäckte att den hängde på när jag gasade iväg..... Jag bodde 500 meter bort så jag saktade in och körde upp på uppfarten och in i garaget. DÅ såg jag att den vita volvon hade parket ... det visade sig att jag hade kört runt 110 km/h på 50 väg.... Summa Sumarum: Civilbilar är skit men det finns fortfarande bra poliser i landet.
snälla och snälla, de såg till att du snällt skrev på en bot på 30 km/h för fort eftersom de var så snälla och sänkte hastigheten från 110km/h till 80 km/h du slapp torska kortet och de slapp gå på rättegång mm.Ja, dessa civilare. Har en kort historia ang dom.
Jag var ute och småkörde på en eftermiddag/kväll på en 50 väg. Kom ikapp 3 stycken bilar. En toyota en ford och en volvo som låg längst fram. Jag började en omkörning på dom två sista bilarna sen när jag skulle om den tredje så kom det mötande så jag var tvungen att avbryta omkörningen.
När bilen hade passerat så körde om om volvon tillslut och jag upptäckte att den hängde på när jag gasade iväg. Jag tänkte att det avr en sådan 850/940 raggare som ville visa vad bilen gick för.
Jag bodde 500 meter bort så jag saktade in och körde upp på uppfarten och in i garaget. DÅ såg jag att den vita volvon hade parket uppfarten och jag tänkte bara att jag skulle få en uppläxning pga den osäkra omkörningen/avbrytningen jag gjorde.
Då klev det ut två stycken poliser och bad om körkort och gjorde alkotest. Sen bad dom mig gå och sätta mig i bilen och kolla på filmen dom hade spelat in och det visade sig att jag hade kört runt 110 km/h på 50 väg. Snälla som dom var så rapporterade dom att jag bara kört 80 km/h vilket medförde att jag fick behålla körkortet men fick 3600 i böter.
Summa Sumarum: Civilbilar är skit men det finns fortfarande bra poliser i landet.
Men dom låg på 50-60 km/h sen ser dom en köra ifrån dom. Är inte det nog med bevis för att gå till åklagare?
nix... men du klarade väl kortet och då är det väl bara att va gladMen dom låg på 50-60 km/h sen ser dom en köra ifrån dom. Är inte det nog med bevis för att gå till åklagare?
Ha ha Ha
'Bara för infos skull så är denna POLIS bil INTE Svensk utan är på våra vägar runt Stockholm för ett internationellt utbyte mellan dom Nordiska länderna!!
Dock är denna polis besättning betydligt mer hårdförda än deras Svenska kolegor varför ni bör se upp!!
/Fürstenhoff.
EDIT: Tror inte att man skall sitta och skratta åt detta fordon då det går hyffsat fort (klart över 200km/h) och dess besättning då dom enligt info presterat super resultat jämfört deras Svenska kolegor!! Ds!
du tänker inte på den här bilen då?Till skillnad från massor med folk här som bara gissar på att det är Internationella S.S.A.T.L. eller något så har jag faktiskt sett en sådan stoppa en bil på valhallavägen... Såg ut som en rätt allvarlig grej.
Världsklass!
Från norska commandopoliser med rätt att döda, via stenhårda civilare som ligger ett par centimeter bakom missförstådda mc-åkare för att få dem att bryta lagar till höger och vänster, och så mynnar det hela ut i en likbil.....
Vem behöver aftonbladet när SH samlade expertis slår till?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|