<micke> skrev:
2308075 Detta lät intressant!
Du vill undvika t.ex delgivningar o.sv eller har du något annat fuffens för dig?
Haha nä så illa är det inte
I Sthlm är det nog ganska vanligt att man inte är skriven där man bor?
Nåja det har sina fördelar det med men det har nog mest blivit så bara...
Jag tar aldrig hem någon som är intresserad av att köpa ett av mina fordon, inte på första kollen iaf.
Då möts man på neutral plats...
Bor man på många platser så bor även hojen på många platser iaf på sommaren, så att kolla mitt regnr för att åka och hämta hjälper föga.
På vintern hyr jag oftast in hojen i ett varmgarage någonstans...
Hemtelefon har jag ingen, endast mobil.
Mobil uppgifterna kan du själv korrigera på nätet, lägg ett annat efternamn lr förnamn och en annan adress, klart!
Det är oftast de du köper abonnemanget av som vidarebefodrar din adress till hitta.se och eniro. Känner du någon där så går det ännu lättare...
De man vill ska ringa en vet ju allt iaf, de man inte vill ska ringa vet inte ett skit
Anledning till det? Det här med stöldrisken är ju en av många...
I dagens samhälle är det inga fel att vara lite annonym ( stavning ) då det är hur enkelt som helst att ta reda på det mesta om en människa bara man har en dator och tillgång till vissa sökvägar, näst intill allt finns på nätet
2308716 Sätter alltid ut skyddat nummer i annonsen och möter upp köparen på neutral plats. Brukar ta med mig fyra bodybuilderpolare också samt att vi alla har balaklava så inte köparen kan spåra någon med hjälp av utseendet. Skulle han av en händelse ha en irisscanner i fickstorlek så använder vi speciella linser som gör detta identifieringssätt obrukbart.
Köparen är införståd i att hela köpesumman skall medtagas i ovikta hundralappar och att han ska komma ENSAM!!!1
Den falskskyltade MC:n förvaras i en trälåda surrad med ketting tills hela affären är avslutad.
Köparen bedövas med stun-gun i nacken så pengarna kan plockas och räknas utan problem, när han kvicknat till så får han under hot skriva på kvitto samt ägarbyte.
Sen är det bara att knalla hem och leta nytt åk på Blocket.
Problem solved.