Varningsklockorna klämtar - svar på min annons.

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
ZtreetFajter skrev:
2308408 Ska jag åka sig..15mil+ brukar jag vilja ha reg nr på bilen/mc för att veta i förväg att fordonet är schysst och skattad besiktigad etc, vägrar ägaren ge mig det anar jag ngt skumt och letar ngt annat.

Man låser väll sina fordon?..är man nojjig för stöld..köp ett larm med 2-vägs funktion! (typ GSM fast radiovåg)

Instämmer.
Visst tar man en risk när man sätter ut en annons, men som köpare skulle jag misstänka fuffens om jag inte fick veta vad ägaren heter eller regnummer eller ens adressen.
Säg sen att säljaren kräver pengar i handen vid provkörning, när du kommer tillbaka är säljaren borta o du står med en stulen hoj som du betalt 50 lock för!!? :3freak

Enklast vid provkörning är väl att ha nästan tom tank samt en annan cykel som du hänger med på, blir liksom lite svårare att dra då.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Sätter alltid ut skyddat nummer i annonsen och möter upp köparen på neutral plats. Brukar ta med mig fyra bodybuilderpolare också samt att vi alla har balaklava så inte köparen kan spåra någon med hjälp av utseendet. Skulle han av en händelse ha en irisscanner i fickstorlek så använder vi speciella linser som gör detta identifieringssätt obrukbart.
Köparen är införståd i att hela köpesumman skall medtagas i ovikta hundralappar och att han ska komma ENSAM!!!1 :fakta
Den falskskyltade MC:n förvaras i en trälåda surrad med ketting tills hela affären är avslutad.
Köparen bedövas med stun-gun i nacken så pengarna kan plockas och räknas utan problem, när han kvicknat till så får han under hot skriva på kvitto samt ägarbyte.

Sen är det bara att knalla hem och leta nytt åk på Blocket.

Problem solved.
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
kommer ihåg att jag läste förra året i tidningen om en kille som ksulle sälja sin m5 på blocket. det ringde et par snubbar o de bestämde mötesplats på mcdonalds slutade med att grabbarna dök up pmed pistol snodde bilen o försvann bilen hittades aldrig antagligen nere i polen eller demonterad
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Ibland är de rätt bra att ha skenförsäkrat... Motorcykeln står 1,5 mil från adressen man får upp på reg numret då. :tomten
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
<micke> skrev:
2308075 Detta lät intressant!

Du vill undvika t.ex delgivningar o.sv eller har du något annat fuffens för dig?

Haha nä så illa är det inte :hihi

I Sthlm är det nog ganska vanligt att man inte är skriven där man bor?

Nåja det har sina fördelar det med men det har nog mest blivit så bara...

Jag tar aldrig hem någon som är intresserad av att köpa ett av mina fordon, inte på första kollen iaf.

Då möts man på neutral plats...

Bor man på många platser så bor även hojen på många platser iaf på sommaren, så att kolla mitt regnr för att åka och hämta hjälper föga.

På vintern hyr jag oftast in hojen i ett varmgarage någonstans...

Hemtelefon har jag ingen, endast mobil.

Mobil uppgifterna kan du själv korrigera på nätet, lägg ett annat efternamn lr förnamn och en annan adress, klart!

Det är oftast de du köper abonnemanget av som vidarebefodrar din adress till hitta.se och eniro. Känner du någon där så går det ännu lättare...

De man vill ska ringa en vet ju allt iaf, de man inte vill ska ringa vet inte ett skit :tummenupp

Anledning till det? Det här med stöldrisken är ju en av många...

I dagens samhälle är det inga fel att vara lite annonym ( stavning ) då det är hur enkelt som helst att ta reda på det mesta om en människa bara man har en dator och tillgång till vissa sökvägar, näst intill allt finns på nätet :näsblod

avatar skrev:
2308716 Sätter alltid ut skyddat nummer i annonsen och möter upp köparen på neutral plats. Brukar ta med mig fyra bodybuilderpolare också samt att vi alla har balaklava så inte köparen kan spåra någon med hjälp av utseendet. Skulle han av en händelse ha en irisscanner i fickstorlek så använder vi speciella linser som gör detta identifieringssätt obrukbart.
Köparen är införståd i att hela köpesumman skall medtagas i ovikta hundralappar och att han ska komma ENSAM!!!1 :fakta
Den falskskyltade MC:n förvaras i en trälåda surrad med ketting tills hela affären är avslutad.
Köparen bedövas med stun-gun i nacken så pengarna kan plockas och räknas utan problem, när han kvicknat till så får han under hot skriva på kvitto samt ägarbyte.

Sen är det bara att knalla hem och leta nytt åk på Blocket.

Problem solved.

:hihi :rofl
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Westfield skrev:
2308713 Instämmer.
Visst tar man en risk när man sätter ut en annons, men som köpare skulle jag misstänka fuffens om jag inte fick veta vad ägaren heter eller regnummer eller ens adressen.
Säg sen att säljaren kräver pengar i handen vid provkörning, när du kommer tillbaka är säljaren borta o du står med en stulen hoj som du betalt 50 lock för!!? :3freak

Enklast vid provkörning är väl att ha nästan tom tank samt en annan cykel som du hänger med på, blir liksom lite svårare att dra då.


Enklast är att skicka iväg ett sms till VV med regget när du provkör så får du upp ägaren & be honom i.s.f legitimera sig.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
GuW skrev:
2308073 Nä, vill man bli av med skiten så spelar det ju ingen roll att hela hoj-kollektivet får pröjsa den, så länge du får dina stålar...

Det gäller ju förövrigt om man stuntar sönder hojjen, då bryter man bara låset på den och dumpar den i något kalkbrott, så köper alla andra hojåkare en ny åt dig sen...



:huvet :huvet :huvet

Jag har lagat hojar mer en en gång fastän jag skulle kunna ta det på försäkringen, så kom inte med spydiga kommentarer om försäkringsbedrägeri! Det jag menar är att det är löjligt att vara så nojjig för stöld just vid försäljning, när risken är precis lika stor varje dag :7peta
Det är därför jag betalar för en stöldförsäkring, för att slippa oroa mig för mycket, eller ska man ha dåligt samvete för att hojen blir stulen eller?
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
[- sNaIjK -] skrev:
2308914 Enklast är att skicka iväg ett sms till VV med regget när du provkör så får du upp ägaren & be honom i.s.f legitimera sig.

Jo men ofta kanske man vill prata med tidigare ägare för att få veta vad hojen varit med om.
Dessutom har det framförts i tidigare diskussioner att regplåten plockas fram först när hojen är betald!!
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
då jag sålt saker på blocket har jag alldrig lagt ut nåt nummer alls... utan kört me mailen.. efter lite snack me ev köpare och de har verkat intressant så har man gett ut ett mob nummer.. har inte vart nå problem.. dock bor jag på landet i dalarna så de kanske inte e lika som i stockholm eller nån annan storstad men de känns tryggt att inte ha nå nummer ute
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
Argyle skrev:
2309671 Eller så har man en sådan här till hands i hemmet =) HEHEHEHHE

hehe ja den såg ju riktigt allert och farlig ut :) ung som jag just nu i denna värme
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
NigHtHawK skrev:
2309682 hehe ja den såg ju riktigt allert och farlig ut :) ung som jag just nu i denna värme

Hehe, han har fan sten koll. Man kan inte tro det men är det något omrking huset och garaget så står han glor som fan.. Skäller inte förrän det är riktigt nära, det är då man vet att man ska dra bajonetten man snodde ifrån lumpen slänga i sig ryssarna och blir riktigt GALEN!
 

Bifogat

  • DSC004178.JPG
    DSC004178.JPG
    55.4 KB · Visningar: 131

DC-Shoes

Hhhhmmmmmm
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Sweden
Hoj
Gult skit som bara går sönder!
ladbol skrev:
2306305 Det jobbiga är väl att man får ta bort regplåten också då om nån skulle dyka upp å titta, undrar vem som blir mest misstänksam då :confused:

He he he! Exakt :gnissla
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
Argyle skrev:
2309695 Hehe, han har fan sten koll. Man kan inte tro det men är det något omrking huset och garaget så står han glor som fan.. Skäller inte förrän det är riktigt nära, det är då man vet att man ska dra bajonetten man snodde ifrån lumpen slänga i sig ryssarna och blir riktigt GALEN!


ja där såg den då bättre placerad ut :tummenupp
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Kom å tänka på när jag skulle sälja min BMW 325-93 för 4-5år sen.

Ringer på telefonen. Jag svarar.....Hej Kompis. (Åh Helvete tänker jag)

snubbe: Du har en sån fin BMW till salu va?

J: Javisst, 50.000kr å den e din.

snubbe: 18.000kr kan du få för den.

J: Nä, jag hade tänkt mig 50.000kr

snubbe: jag har ett garage här i solna. kom hit så kan du få 20.000 då. du behöver inte ens ha några papper med dig. Inga kvitton ingenting.

Så jag skrattar bara å lägger på.

så dröjer det 2-3min så ringer killen igen å erbjuder mig samma deal igen.

undra vad fan han tänkte på. Och varför skulle jag vilja sälja min ´bil utan kvitto för 20 när den är värd 50 mm??? hade jag åkt till hans garage hade jag kommit ut i en liksäck :)

sånna muppar det finns
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Gulleplutt skrev:
2320497 undra vad fan han tänkte på. Och varför skulle jag vilja sälja min ´bil utan kvitto för 20 när den är värd 50 mm???

för att anmäla den stulen o få försäkringspengar oxå kanske
 

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Utav praktiska skäl (min sambo är också egenföretagare) så samlade vi alla våra adresser på en Boxadress. Söker man på nåt av våra fordon så kommer man till en boxadress i malmö. Vidare har vi hemligt hemnummer för att bli av med dessa jävla telefonförsäljare. -Också praktiskt.

Här i Malmö har folk så jäkla kort stubin och är äckligt långsinta så jag känner mig faktiskt tryggare genom att vara lite hemlig. På nåt sätt har jag en förmåga att irritera andra trafikanter med min körstil och nu slipper jag oroa mig för att de har repat bilen eller står utanför min dörr för att knacka mig när jag ska iväg nästa gång.

Paranoid har jag väl aldrig varit men bestulen flera gånger. Tyvärr lär man sig hur man ska undvika besvikelser. Aldrig spela stereo högt innan man ställer från sig bilen, lämna bilen med handskfack öppet och hatthylla av så de ser att det inte fins nåt att ta, aldrig ha nåt i bilen som man är rädd om osv, osv. Hojen lämnar jag aldrig utom sikte när jag är inne i stan (ju blankare den är -desto roligare att välta) och vissa områden kör jag aldrig in i.

I år har jag bara haft två inbrott, men det beror på att vi flyttade ut från stan i julas och bara jobbar/handlar i Malmö. Annars 2-5 inbrott per år. Rör man sig fritt i Malmö och bor nåt så när centralt får väl det räknas som normalt.

Tjohej vad OT det här blev då! Tja, läs eller inte det är upp till er.

pilsner
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Pilsner skrev:
2320643 Utav praktiska skäl (min sambo är också egenföretagare) så samlade vi alla våra adresser på en Boxadress. Söker man på nåt av våra fordon så kommer man till en boxadress i malmö.

Man kan alltså regga cykeln på en postbox? Är ni skrivna där då eller?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
SirWankalot skrev:
2320661
Man kan alltså regga cykeln på en postbox? Är ni skrivna där då eller?

Cyklarna kan ju vara skrivna på ett företag som har boxadress, det kanske är så de har gjort.

En person borde inte kunna vara skriven på en boxadress men det vore ju å andra sidan inte första gången jag blir förvånad över hur byråkratin fungerar i detta avlånga land.
 
Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Argyle skrev:
2309671 Eller så har man en sådan här till hands i hemmet =) HEHEHEHHE
En vadå för något? En jävligt ful turkos skinnfåtölj? Visst, den skrämmer mig, men skrämmer den verkligen hojtjuvar?

Pilsner skrev:
2320643 Utav praktiska skäl (min sambo är också egenföretagare) så samlade vi alla våra adresser på en Boxadress. Söker man på nåt av våra fordon så kommer man till en boxadress i malmö. Vidare har vi hemligt hemnummer för att bli av med dessa jävla telefonförsäljare. -Också praktiskt.
Jo visst, men ni är ju knappast skrivna på en boxadress, eller hur? Om du irriterat mig med din körstil så skulle jag ta ditt regnummer, slagit i CBR och fått fram ditt företagsnamn eller ditt personnamn beroende på vem som äger bilen och din boxadress, därefter hade jag kontaktat PRV eller Skatteverket för att få fram din folkbokföringsadress och därefter hade jag åkt hem till dig och repat din bil. Enkelt. :tungan
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top