Vart aplicera smörjmedel på kedja

Jag köpte teflonspray på Biltema för ett tag sedan, kan det vara en bra kombination med wax eller kedjespry. Jag tycker bara wax verkar för torrt,är det ofarligt för oringarna med teflon.?? Någon som har en åsikt om detta :corn

Teflon ska inte vara farligt för gummit såvitt jag vet iallafall :tummenupp
Teflon har väldigt låg friktion vilket är bra ju :)

Nu ska jag sätta mig med min AI popcorn påse o vänta på nästa inlägg i "Kedjornas Krig" :corn juste ja.. man blir törstig också :dricka

Avarage skrev:
Hypoidolja är en slutväxelolja som bla. används i vinkelväxeln bak på kardandrivna motorcyklar (80W/90).

OK det kan med andra ord vara idé att kolla med Addemoto om de har Bell Ray´s kedjespray nästa gång då. För sist gång köpte jag direkt av importören (Roger tror jag han heter).

// Niklas
Vilken mack köper du på? Har spanat på Statoil tex o dom har inget utöver det vanliga. Kan det finnas en annan benämning på det? Hittar inte benämningen 80W/90 nånstans. Jag antar att det är en trögflytande rackare...

CorbenDallas skrev:
Vilken mack köper du på? Har spanat på Statoil tex o dom har inget utöver det vanliga. Kan det finnas en annan benämning på det? Hittar inte benämningen 80W/90 nånstans. Jag antar att det är en trögflytande rackare...

:va Konstigt! Kolla i mc-butiken då! De måste ha till hojar med kardan om inte annat!

Sist jag köpte, vilket var i våras, så köpte jag visserligen på en mc-verkstad här i Gbg. Så om ni har en mc-verkstad som säljer oljor så borde de ha! Annars vet jag inte vart du skall vända dig! Till en bilverkstad (stor sådan a la Bilia, eller nått ) kanske!

// Niklas

vågen skrev:
Teflon ska inte vara farligt för gummit såvitt jag vet iallafall :tummenupp
Teflon har väldigt låg friktion vilket är bra ju :)

Nu ska jag sätta mig med min AI popcorn påse o vänta på nästa inlägg i "Kedjornas Krig" :corn juste ja.. man blir törstig också :dricka

Jag äter lite mer popcorn och väntar på fler komentarer :corn :lol

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back