sandstream
Guest
Det var du som skrev om trafikrelaterade skatter som att de borde gå tillbaka till dem som betalat dem. Att du inte kan diskutera ditt eget inlägg är inte mitt problem, mest synd om dig.Jag blir irriterad när du möter ett konstaterande med en dum fråga/påstående, som för övrigt inte gav nåt vettigt till diskussionen
Om en låginkomsttagare betalar 30% i skatt på sin årslön som är 200.000:- så blir det 60.000:-Om du delar skatten man skall betala med taxerad inkomst så får man ett förhållande, det talar om den procentuella reela verkligheten vad man faktiskt betalat i skatt, jag kan tänka fel men den återger vad människor verkligen betalar i skatt, procentuellt då & är du riktigt säker på att det enbart är höginkomsttagare som ligger i topp där?
Om en höginkomsttagare betalar 30% i skatt på sin årslön som är 400.000:- så blir det 120.000:-
Förstår inte riktigt vart du vill komma? Höginkomsttagarna har högre skatt i procent än låginkomsttagarna och betalar därför in betydligt mer i skatt varje år.