Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
Jag skulle vilja påstå att folk i Sverige är bortskämda och trots att allt de har idag är pga gråsossarnas "solidaritet" och de höga skatterna så tänker alla bara på sig själv i slutändan och svartjobbar, smiter och fuskar så gott det går. Trots/på grund av systemet med alla dess skatter så röstar man på Socialkommunisterna för att man vet att "skattepengarna finns där" och att man, själv, inte behöver prestera något men ändå ha det bra.
Folk i de flesta andra länder är överlyckliga för att de överhuvudtaget KAN studera. De tar egna lån och många jobbar både ett och två jobb för att öht klara av studierna. I de fattiga länderna är det hjälporganisationer som går in och ger folk en chans att komma ur sitt träsk och de studerar flitigt som fan!
Men inte här.. I det härliga sverige.. Fy fan. Man blir illamående..
Det här landet och dess folk suger otroligt fett och jag önskar att vi fick det riktigt djävla fattigt igen så folk fick lära sig lite ödmjukhet och att inte ta för givet att "pappa staten" leker curling pappa..
Det där håller jag iofs med om. Problemet är ju just det att man vet hur bra man har det..