Vart i västerås ska man bo???

bedömt så äre mycket fuffens som pågår där vad man hör

vadå? jag har gått från råby till C!
dock så var klockan gryning och mitt blod var mycket utspätt :tummenupp

Haha... ja i det tillståndet har jag också lyckats gå förträffligt långa sträckor som jag aldrig skulle gett mig in på nykter! :D

Har lyckats hitta en liten oas i smeten här uppe på malmaberg faktiskt.
Maken till lugn gata får man leta efter tror jag!..
Synd bara att det är svårt att få tag på garage..

Om du nu av nån anledning vågar dig på att kika på bäckby så kika åt stångjärnsgatan och bort mot stålverksgatan.

Det är som en klass trappa här

(Ghetto) Axel oxel gatan <---> Tackjärnsgatan (Svensson)
Jag är där i mitten nånstans å flyter hehe

Det finns lugna ställen i dom mindre attraktiva delarna också, det kan som sagt skilja sig en hel del bara ett par gator bort.

Last edited:
Det pågår fuffens överallt, jag fick inte mindre än 4 hojar stulna under 7 år på klockartorpet, dagtid, bygellås runt lykstolpar - you name it. :gnissla

Det hanns med ett par bilinbrott med av bara farten.

Polarn' har blivit av med en endurocykel, en släpkärra och haft åtskilliga garageinbrott på STjälby...så där parkerar jag ogärna italienskan utan att ha direkt översikt över henne. :D

Stan är full av drägg, var man väljer att bo drar bara ut på tiden tills något skit händer. :fakta

därför gör man rätt i att aldrig flytta till västerås helt och hållet..:fakta

Yep! Man bor i skogen (7km in till stan, jävligt nära till kraftvärmeverket och hyfsat nära till Erikslund) och slipper allt jävla oväsen från stan + att man bor vid stans bästa MC-väg! Whats not to like? :)

Bor du så och har INTE en geggmoppe? Milsvida vidder av anlsutande småvägar, km vis med stubbåkrar har du tillgängligt.. Nu får du ju snyta dig, du har ju banan inpå husknuten för båda typer hoj Tony:tungan:D

Last edited:
Bor så och har INTE en geggmoppe? Milsvida vidder av anlsutande småvägar, km vis med stubbåkrar har du tillgängligt.. Nu får du ju snyta dig, du har ju banan inpå husknuten för både typer hoj Tony:tungan:D

Utan tvekan... Det är bara ekonomin som sätter stopp! :gråta

Fast jag dyker nog upp en sväng och tittar på era geggmoppar imorgon!

Det pågår fuffens överallt, jag fick inte mindre än 4 hojar stulna under 7 år på klockartorpet, dagtid, bygellås runt lykstolpar - you name it. :gnissla

Antar att du menar tramphojar?

i 5 år har jag haft mc utanför lägenheten utan problem, då iofs med gjuten låsbygel i marken och diverse tillhyggen redo innanför dörren :näsblod

Alla områden blir nog drabbade mer eller mindre, men alla som slutar på "by" skulle jag undvika.

Antar att du menar tramphojar?

i 5 år har jag haft mc utanför lägenheten utan problem, då iofs med gjuten låsbygel i marken och diverse tillhyggen redo innanför dörren :näsblod

Alla områden blir nog drabbade mer eller mindre, men alla som slutar på "by" skulle jag undvika.

Jupp, tramp-velocipeder. :) Tur man hade försäkring som kostade gratis att hämta ut en ny cykel efter den första blev stulen...men man var utan cykel 3 veckor varje gång. :huvet

Hua, jag tvingades gå genom Bäckby centrum idag...jaa..nääää...misär är det enda jag känner. :(

Jupp, tramp-velocipeder. :) Tur man hade försäkring som kostade gratis att hämta ut en ny cykel efter den första blev stulen...men man var utan cykel 3 veckor varje gång. :huvet

Hua, jag tvingades gå genom Bäckby centrum idag...jaa..nääää...misär är det enda jag känner. :(

Jag är i Märsta centrum varje lunch, DET är en WT- och övrigt dräggmisär. Massa glada ansikten när det är bidragsdag dock.

Jag är i Märsta centrum varje lunch, DET är en WT- och övrigt dräggmisär. Massa glada ansikten när det är bidragsdag dock.

Hahaha, jag har krubbat lunch på något vämjeligt hak i Märsta jag med lite regelbundet (jobbade åt Schenker/Arlanda lite regelbundet för några år sedan).

Får hålla med faktiskt...men Bäckby gav en oväntad känsla av totalt elände, kan ha varit den härlige a-lagaren som förgyllde min eftermiddag vid bankomaten dock. :D

östra sidan av stan e ju "bättre" men västra e billigare, men nä du vill inte bo på råby, bäckby, hammarby osv. vetterstorp/vetterslund däremot e rätt lugnt, "familjeområde" ;)

Det där låter som en ganska bra sammanfattning... :D

Upptäckte idag att jag tydligen haft inbrott i källarförrådet här, nån ville ha min 12 är gamla dator som knappt klarar tetris. Skummade blocket lite snabbt och gissa var jag hittade exakt samma modell och utseende som min, BÄCKBY! :död

Fan grabbarna hade gärna fått den om dom bara orkat ringa på hos mig, fördjävla jobbigt o laga dörren stup i ett.

Somsagt Är uppväxt på Råby.och kan säga att det är mer snack än vad som egentligen händer där...Aldrig haft inbrott eller liknande...ett tips är att kolla lägenhet på morkullegatan lungaste stället på råby...Knutte bor oxå på råby..Det är folk från andra "finare" områden som tror att råby är som det var för 20år sen...

Kort sagt..inget paradis men finns sämre områden att bo på...

Polarn' har blivit av med en endurocykel, en släpkärra och haft åtskilliga garageinbrott på STjälby...så där parkerar jag ogärna italienskan utan att ha direkt översikt över henne. :D

Stan är full av drägg, var man väljer att bo drar bara ut på tiden tills något skit händer. :fakta

på tal om inbrott på klockartorpet. Jag fick ju inbrott i min bil förra helgen. Tog stereon och skadade rattlåset. Nån finnig liten pojke som antagligen var för svag för att bryta upp ratten. Annars har jag alltid gillat klockartorpet. Men får höra mer och mer om inbrott och sånt skit :S

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick