Fighter
Ny medlem
http://www.mynetmoto.com/
Bra priser och snabba leveranser.
Enda nackdelen är att man måste betala i förskott.
Dessa tycker jag är helt klart bäst!! snabba leveranser och har väldigt låga priser, om inte lägst?
http://www.mynetmoto.com/
Bra priser och snabba leveranser.
Enda nackdelen är att man måste betala i förskott.
Låter riktigt billigt!!
Fråga - om du kunde köpa samma uppsättning monterat och klart i en bútik i Svedala - skulle du göra det då för att slippa ta allt i minst 2 steg??
Skulle vara kul att höra din aoch andras komentar på denna fråga!!
/Fürstenhoff.
Och där har vi ett bra bevis på att många svenska gummiverkstäder lever med marginaler som andra, mer konkurrensutsatta marknader, bara kan drömma om. Bara att hoppas att fler importerar så att priserna i Sverige går ner.jag har 60% OCH -momsen iaf på Michelin, på andra märken ligger det inte alls så högt, kanske 40%
Någon jävla förmån när man kränger däck dagarna i ända ska man väl ha ?
För att jag överhuvudtaget skall kunna släppa ett set däck för 2700kr MÅSTE jag ta däcken i från storlager i Tyskland - skulle aldrig fungera med dom Svenska general agenternas priser!!
Men frågan kvarstår - skulle ni SH's folk vända er till en Svensk butik om ni kunde köpa ett set däck för 2700kr inkl montering!!??
Skulle vara enormt kul och veta vilka företag som får dom enorma marginalerna som 60% i från en Svensk generalagent??????????????
/Fürstenhoff.
För att jag överhuvudtaget skall kunna släppa ett set däck för 2700kr MÅSTE jag ta däcken i från storlager i Tyskland - skulle aldrig fungera med dom Svenska general agenternas priser!!
Men frågan kvarstår - skulle ni SH's folk vända er till en Svensk butik om ni kunde köpa ett set däck för 2700kr inkl montering!!??
Skulle vara enormt kul och veta vilka företag som får dom enorma marginalerna som 60% i från en Svensk generalagent??????????????
/Fürstenhoff.
Och där har vi ett bra bevis på att många svenska gummiverkstäder lever med marginaler som andra, mer konkurrensutsatta marknader, bara kan drömma om. Bara att hoppas att fler importerar så att priserna i Sverige går ner.
Priserna kommer INTE att gå ned av den anledningen då dom Svenska generalagenterna ser dig Sandstream samt andra SH's folk som gråimporterar som en minioritet i sammanhanget!!
Det enda som händer är att alla mindre & trevliga handlare dör ut och kvar blir dom stora däckhandlarna som skiter i gatufolket för att leva på företags kunderna!!
/Fürstenhoff.
Kan inget annat än säga att situationen är super puckad med att folk skriker sig tjatiga om att köpa sina däck utomlands och därigenom underminerar den Svenska handeln & försöker samtidigta att respektera dom som gör det pga dom stora pris skilnaderna!!
Men att tro att handlare i Sverige NÅGONSIN skall kunna erbjuda däck set för under 2500kr är inget annat än patetiskt då dom marginalerna INTE finns i från general agenterna!!
Försökte gå rätta vägen med Duells om att sälja Pirelli/Metzeler men fick till svar av Erik Stenlund att han ansåg Stockholms marknaden mättad och därigenom inte ville ha några fler handlare som för deras märken pga riskerna med prisfall mm - IDIOTISKT av dem!!!!!!!!! Men samtidigt bra då jag därför vände mig utomlands vad det gäller dom märkena samt Michelin och därigenom fick lägre inköps priser vilket i slutändan kommer att gagna er kunder med lägre priser!!
Så om ni vill ha bättre priser hos dom Svenska handlarna attackera då generalagenterna och INTE handlarna då do fasiken gör sitt bästa för att ens överleva!!:huvet
/Fürstenhoff.
Har sagt samma sak i ett antal trådar.. Som sagt,, trång hjälm..
Priserna kommer INTE att gå ned av den anledningen då dom Svenska generalagenterna ser dig Sandstream samt andra SH's folk som gråimporterar som en minioritet i sammanhanget!!
Det enda som händer är att alla mindre & trevliga handlare dör ut och kvar blir dom stora däckhandlarna som skiter i gatufolket för att leva på företags kunderna!!
/Fürstenhoff.
Finns det många företagskunder som köper MCdäck tror du?
/Fürstenhoff.
/Fürstenhoff.
...
Vad säger dina sponsorer om att du rekomenderar folk att handla utomlands då? ...
Hoppas kunna hålla detta pris i Stockholm - liiiiite långt i från dig, sorry!!
/Fürstenhoff.
Imponerande om detta händer faktiskt!
Tror nog större delan av sthlm kmr köpa däck där då.
Och där har vi ett bra bevis på att många svenska gummiverkstäder lever med marginaler som andra, mer konkurrensutsatta marknader, bara kan drömma om. Bara att hoppas att fler importerar så att priserna i Sverige går ner.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|