Vart köper ni era däck?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Du förespråkar alltså helt ärligt den typ av konstgjord regionssegmentering som t.ex. används inom filmbranschen för att bibehålla höga konsumentpriser?
Ett ageerande som från flera myndigheters sida (t.ex. olagligt i australien, prövas väl ännu inom EU) anses vara olagligt för det är förhindrar konkurrens.
Skillnaden från sånt och ren planekonomi är väl att bakom det sistnämda så finns det iaf en stat med vad som påstås vara "för folkets bästa" som motiv - inte bara ren maximering av profiten på privat personens bekostnad. :gnissla

Som tur är tror jag inte det är en utveckling vi kommer att se - en strid mot globaliseringen är en strid man inte vinner.
Det handlar bara om att göra det man kan för att få den att jobba på sin sida utefter sina politiska övertygelser.

förespråkar inget alls med mitt inlägg, finns ett förtydligande ser du...

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Klart man handlar lokalt - Haninge- kan det bli närmare?! Jag betalar gärna för service och en personlig kontakt. Känns bättre om man får kolla in produkterna IRL innan man betalar dessutom//En blivande kund!!:)

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
DHL levererar till dörren, det gör inte Bussgods! :blah

Jag ska titta på RoLLeRs Däcks sortiment nästa gång jag beställer även om det inte kommer till dörren :pannkyss

Självklart levererar vi direkt till dörren. Vi använder oss av 4 olika transportörer beroende på hur kunden valt att betala och godsets beskaffenhet.

Läs newsen längst ner på www.rollersdack.se

Micke .S.

same same,But diffrent
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Ett stycke 1000R
Mer än välkommen, om så bara för lite fika & rundtur när dörrarna slår upp!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

Ps! Vi kommer självklart att ha DIREKTLEVERANS till folk som INTE bor i Stockholms området och är sugna på däck i rätt prisklass!! ;) Ds!

Vi några hälsingepojkar som kör lite olika hojar, En nätt tur på 23 mil till den kungliga huvud staden, Gör ju att vi kommer handla av dig genom *Direktleverans* Vet ju att Turbo Danzas kan bli stoooor kund. Men även vi andra dödliga som bara gör av med *Några* däck per säsong, Kan bli kanon bra det här vettö.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
HAHAHA! :D :lol

Rätt åt dig! :mad:

Jag mailade, dom uppdaterar sidan så det gick inte att betala med kort förräns om 10 dagar. Jag hade gärna handlat av dig men tyvärr klår du inte deras pris, och eftersom jag inte bor i stockholm så blir det ju inte direkt nån skillnad... sorry :pannkyss

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag mailade, dom uppdaterar sidan så det gick inte att betala med kort förräns om 10 dagar. Jag hade gärna handlat av dig men tyvärr klår du inte deras pris, och eftersom jag bor i stockholm så blir det ju inte direkt nån skillnad... sorry :pannkyss

Du bor inte alls i Stockholm. Du bor i Gävle, Judas! :mad:

Om du inte vet vad du heter heller så heter du Richard, Judas. :mad:

Edit: Du stavar med ck inte med ch. Så du vet.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Du bor inte alls i Stockholm. Du bor i Gävle, Judas! :mad:

Om du inte vet vad du heter heller så heter du Richard, judas. :mad:

RicKard! Nu har jag blivit blåst på bildäck av en skåning också!!! Jag ska inte göra affärer när jag är morrontrött :mad: :mad:

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Alla får sälja ..Någon gång..

:D :D Tycker det börjar låta lite som alla ska sälja 100% där uppe..
Jag säljer ca 300 däck per säsong men inte behöver jag anfalla folk här för det..:confused:
Jerry#1

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag ar lat så jag trillar ner til den lokala dakkhandlaren som gjer mig några prosent på dacken (lite over 3000nkr per set mich pilot pwr) sen får jag lov till at serva bromsar och hjullager mens jag står der och efteråt monterar dom hjulen...sen får jag handla lokalt eftersom det finns en butik har..jag gillar at handla lokat..stød eran eget samhelle..

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Fürstenhoff läst många av dina inlägg och DU BORDE SERIÖST SÄLJA DIN CAPSLOCKTANGENT :tungan

Vill förtydliga räcker det oftast med Stor bokstav i början av ordet! :tummenupp

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
2740620Ps! Vi kommer självklart att ha DIREKTLEVERANS till folk som INTE bor i Stockholms området och är sugna på däck i rätt prisklass!! ;) Ds!

Direktleveransen innebär det att ni kommer och hämtar hojen och tar den och byter däck på den till kalaspris:D Så har ni en kund annars beställer jag från tyskland.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
För att klargöra hur SJUK däck marknaden verkligen är så gäller följande:

Dunlop Qualifier som jag garanterat prisar som ett av dom bästa däcken för landsväg kombinerat med bandagar betalar vi IN till företaget i från Dunlop Sverige:
120/70-17" + 190/50-17" = 2195.96kr ex moms/2744.95kr inkl moms!!
Rodamoto Spanien:
120/70-17" + 190/50-17" = 1853.20kr ex moms/2316.50kr inkl SVENSK moms!! (2149.75kr med Spansk moms)

Sjukt är ett svagt ord då detta gör mig illamående eftersom man spar ca 600kr genom att handla via Rodamoto kontra vårt INKÖPS PRIS hos Dunlop Sverige!!

/Fürstenhoff.

Vet du vad man gör då ?

Då fixar man en CE lastbil (med släp) , kör ner till Spanien (ta det i samma veva när det ändå är GP i Valencia) lastar den full med däck från Rodamoto och får dom för 1900:-/ par.

Bra va :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...