R1 racer
Stick i ögat!
Priset jag angav var ca pris för ett SET, dvs fram och bakdäck. 190 eur för båda........
Sorry,jag som missuppfatta det,läst hastigt
Det var ett bra pris med 190 euro.
Priset jag angav var ca pris för ett SET, dvs fram och bakdäck. 190 eur för båda........
Visst tycker jag också det skulle vara billigare av generalimportör än över disk i ett annat land. Men man kan gå till väga på olika sätt.. Att skita i att handla är rätt för stunden men helt fel i längden.
Någon som handlat av http://www.autothek.se någon gång? De däck jag kollade efter var billigare än hos mcdackonline. Och definitivt bättre sökfunktion, lätt att hitta modellen man vill ha på autothek.se
Det blir billigare så småningom, när generalagenterna vaknar till liv och märker att de inte tjänar tillräckligt med pengar eftersom allt fler köper utomlands.Jag är helt införstådd med de du menar.. Visst de e dyrt,, det vet jag mycket väl. Men tror du däcken blir billigare om folk handlar utomlands? Nä, då blir det dyrare för en handlare eftersom dom då handlar med mindre kvantiteter.
Nej, kvalitén på däcket blir inte sämre. Däremot kan servicen bli lidande om nätbutiken inte har rätt rutiner för reklamationer.Kvalliteten blir lidande då kunden inte kan reklamera ett felande däck, vilket jag råkat ut för själv två gånger, men då var det bara gå till handlaren och få ett nytt.
Se xyx svar som sammanfattar det hela enkelt.Visst tycker jag också det skulle vara billigare av generalimportör än över disk i ett annat land. Men man kan gå till väga på olika sätt.. Att skita i att handla är rätt för stunden men helt fel i längden.
Antagligen. Jag har i varje fall slutat handla där.tydligen ensam om att byta hos comi
problemet är ju delvis också att fabriken inte bryr sig om till vilken marknad (land) deras återförsäljare säljer vidare till.PROBLEMET för oss småhandlare oavsett vi befinner oss i Sverige, Tyskland, Holland eller Spanien är att dessa stora aktörer likt RODOMOTO mfl köper DIREKT I FRÅN TILLVERKAREN/FABRIKEN vilket gör det omöjligt att konkurera gentemot dem då dom har det lägsta netto priset som finns att få!!
Att dom sen har långt lägre momser i både Tyskland och Spanien gör det bara än värre när det gäller prisbilden och situationen för oss små handlare i Sverige!!
Att som vissa säger klaga hos våra generalagenter mm hjälper inte ett skit då det är som att pissa i östersjön och hoppas på att nivån skall stiga med en meter & något ni till slut inser om ni bara läser vad som står i dom 2 övre meningarna i detta inlägg - det kanske blir bättre men INTE bra!!
/Fürstenhoff.
Tillverkarna ska alltså stoppa konkurrensen och göra vad de kan för att generalagenter och återförsäljare ska kunna leva vidare i en skyddad verkstad med goda marginaler?problemet är ju delvis också att fabriken inte bryr sig om till vilken marknad (land) deras återförsäljare säljer vidare till.
t.ex svenska handlare borde ( gör säkert) idka påtryckning om detta till fabriken. troligen möts detta med döva öron pga kortsiktigt tänkande.
så är det för mig med en produkt jag säljer och därför slutar jag troligen med den nu.
Tillverkarna ska alltså stoppa konkurrensen och göra vad de kan för att generalagenter och återförsäljare ska kunna leva vidare i en skyddad verkstad med goda marginaler?
Det låter som en lysande lösning för oss slutkonsumenter
Jag är helt införstådd med de du menar.. Visst de e dyrt,, det vet jag mycket väl. Men tror du däcken blir billigare om folk handlar utomlands? Nä, då blir det dyrare för en handlare eftersom dom då handlar med mindre kvantiteter.
Kvalliteten blir lidande då kunden inte kan reklamera ett felande däck, vilket jag råkat ut för själv två gånger, men då var det bara gå till handlaren och få ett nytt.
Visst tycker jag också det skulle vara billigare av generalimportör än över disk i ett annat land. Men man kan gå till väga på olika sätt.. Att skita i att handla är rätt för stunden men helt fel i längden.
problemet är ju delvis också att fabriken inte bryr sig om till vilken marknad (land) deras återförsäljare säljer vidare till.
t.ex svenska handlare borde ( gör säkert) idka påtryckning om detta till fabriken.
troligen möts detta med döva öron pga kortsiktigt tänkande.
så är det för mig med en produkt jag säljer och därför slutar jag troligen med den nu.
Men sicket skit... jag vart lite inspirerad och beställde ett par sulor på rodamoto, när jag har knappat in kortuppgifterna och trycker "send" så blir det error... "sidan kan inte visas" Ni som beställt där tidigare, är det sista steget eller? Jag vill ju inte gärna göra om det så får jag dubbel uppsättning. Eller jo det vill jag ju men jag vill inte betala 2 gånger
Men sicket skit... jag vart lite inspirerad och beställde ett par sulor på rodamoto, när jag har knappat in kortuppgifterna och trycker "send" så blir det error... "sidan kan inte visas" Ni som beställt där tidigare, är det sista steget eller? Jag vill ju inte gärna göra om det så får jag dubbel uppsättning. Eller jo det vill jag ju men jag vill inte betala 2 gånger
Jag har handlat där, men det var ett år sedan. Då bad jag först om en offert per mail och sen mailade jag in min beställning. Sen till banken och satte in stålars på deras konto. Kändes lite olistigt att betala i förväg, men kompisar som köpt därifrån sa att det funkade bra.
Antagligen. Jag har i varje fall slutat handla där.
Jag handlar hos Wheeler Dealer. Var skeptisk först men han är ju kunglig och har pangpriser.
Och sen hämta ut däcken på posten?
Va smidigt det låter.
Nää ja ä int' bitter int'
Nej Sen kom DHL och knackade på min dörr!
Jag behövde inte ens gå ut!
Aviserar dom ett datum och ett exakt klockslag dom kommer eller hur funkar det?
Aviserar dom ett datum och ett exakt klockslag dom kommer eller hur funkar det?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|