Vart ska man ragga för att hitta en brud som kör mc?

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Johnsen skrev:
Det händer ganska ofta att jag skjutsar folk som inte har utrustning..
Själv brukar jag åka i jeans och skinnpaj,
Men det är enbart på crossen och hd:n.
Gsxr:en blir det skinnställ.

Vet att det e dumt, men man e väl för lat..
Sen är det inte gratis med skyddskläder precis.
Men det kan bli dyrt att vara fattig som en vis man sagt till mig.

Är TT600 en cross? :va
Om jag inte kör i skinnställ så kör jag i Astars Safetywest, nån tröja över, hjälm, crosstövlar, knäskydd och crossbyxor & handskar. Det är absolut det minsta jag kör i.

Aldrig att jag skulle vilja ha någon annans skador/död på mitt samvete. Skjutsar jag mot förmodan någon är det för att de själva vill och då kör jag lugnt och ser till att de har full utrustning. Tänker som sagt inte ha nån annans död/skador på mitt samvete för att de inte hade tillräcklig utrustning.
 

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Emmi skrev:
Är TT600 en cross? :va
Om jag inte kör i skinnställ så kör jag i Astars Safetywest, nån tröja över, hjälm, crosstövlar, knäskydd och crossbyxor & handskar. Det är absolut det minsta jag kör i.

Aldrig att jag skulle vilja ha någon annans skador/död på mitt samvete. Skjutsar jag mot förmodan någon är det för att de själva vill och då kör jag lugnt och ser till att de har full utrustning. Tänker som sagt inte ha nån annans död/skador på mitt samvete för att de inte hade tillräcklig utrustning.
Det är en enduro, 4:takts enstånka.
En hel utrustning som du beskriver kostar säkert över 12000.
Sen har du skinnställ också.
Det har har inte alla råd med, och jag tänker inte sluta köra för att jag inte har råd med skyddsutrustning. Men det är ju om jag åker själv.
Jag kör lungt när jag skjutsar.

Vet att det är dumt att köra utan skydd, men vad ska jag göra?
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Johnsen skrev:
Det är en enduro, 4:takts enstånka.
En hel utrustning som du beskriver kostar säkert över 12000.
Sen har du skinnställ också.
Det har har inte alla råd med, och jag tänker inte sluta köra för att jag inte har råd med skyddsutrustning. Men det är ju om jag åker själv.
Jag kör lungt när jag skjutsar.

Vet att det är dumt att köra utan skydd, men vad ska jag göra?
Inte skjutsa. Men det är ditt problem inte mitt, förstår ditt dilemma med. Kolla blocket, där säljs billiga utrustningar. Om inte annat, som när jag skjutsar min lillebror eller nåt, så brukar jag låna en utrustning en dag, funkar bra. Jag har heller inte råd att köpa en utrustning för 12000 kr.

TT600 är väl knappast en enduro, utan snarare en offroad.
 

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Emmi skrev:
Inte skjutsa. Men det är ditt problem inte mitt, förstår ditt dilemma med. Kolla blocket, där säljs billiga utrustningar. Om inte annat, som när jag skjutsar min lillebror eller nåt, så brukar jag låna en utrustning en dag, funkar bra. Jag har heller inte råd att köpa en utrustning för 12000 kr.

TT600 är väl knappast en enduro, utan snarare en offroad.
Ehh.. vet inte skillnaden på enduro och offroad.
Är det ljus och blinkers på en enduro men inte på en offroad eller? :va

Jo det e ju mitt problem, men man söker ju lite förståelse samtidigt.
Tänk dig 2 skinnställ, 2 par handskar, 2 hjälmar och 2 par skor..
det är mycket pengar..
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Mavve skrev:
Tjejer har massa konstiga idéer hela tiden som hindrar dem från att göra vad de vill. Har en tjejkompis som snackat i snart 8 år om att hon ska ta mc-kort. Ja, snacka går ju men längre än så kommer hon inte.

Och den sämsta ursäkten av alla är.."om jag skulle ta hojkort och ha en hoj skulle jag köra ihjäl mig" :näsblod

Vaffan....säg som det är.... "det skulle såklart vara ballt, men jag är för feg och jag vill inte satsa alla mina pengar på det, för jag vill hellre köpa kläder o smink o resa för mina pengar"...!!
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Johnsen skrev:
Ehh.. vet inte skillnaden på enduro och offroad.
Är det ljus och blinkers på en enduro men inte på en offroad eller? :va

Jo det e ju mitt problem, men man söker ju lite förståelse samtidigt.
Tänk dig 2 skinnställ, 2 par handskar, 2 hjälmar och 2 par skor..
det är mycket pengar..

Skrev ju precis att jag förstår dej med. Men kolla om du kan låna utrustning av någon den dagen du ska skjutsa, är ju bäst för alla.

Enduro är en hoj för skogsbruk, är oftast lättare och har annan fjädring, offroad en hoj för grusväg, kostigar m.m. Enduros brukar vara E-reggade, dvs att man får köra dem till och från träning och tävling på endurobana, offroader är oftast landsvägsreggade.

Madde: :rofl:tummenupp
 

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Emmi skrev:
Skrev ju precis att jag förstår dej med. Men kolla om du kan låna utrustning av någon den dagen du ska skjutsa, är ju bäst för alla.

Enduro är en hoj för skogsbruk, är oftast lättare och har annan fjädring, offroad en hoj för grusväg, kostigar m.m. Enduros brukar vara E-reggade, dvs att man får köra dem till och från träning och tävling på endurobana, offroader är oftast landsvägsreggade.

Madde: :rofl:tummenupp
Ahaa.. ok, då är det en offroad jag kör i skogen och på vägen då=) landsvägsreggad.
Jomen "den dagen du skjutsar" kan jo komma närsomhelst.
"-Kan du köra mig till affären?
-Ja men jag måste åka och låna skyddskläder först,"

har du aldrig skjutsat nån utan skyddskläder?
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Johnsen skrev:
Det är en enduro, 4:takts enstånka.
En hel utrustning som du beskriver kostar säkert över 12000.
Sen har du skinnställ också.
Det har har inte alla råd med, och jag tänker inte sluta köra för att jag inte har råd med skyddsutrustning. Men det är ju om jag åker själv.
Jag kör lungt när jag skjutsar.

Vet att det är dumt att köra utan skydd, men vad ska jag göra?

Du har ju massor av hojar + skoter. Då hade du väl lätt haft råd med skyddsutrustning om du nu själv velat ha en?
 

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Trango_B skrev:
Du har ju massor av hojar + skoter. Då hade du väl lätt haft råd med skyddsutrustning om du nu själv velat ha en?
Du svarar själv på den frågan.
Istället för att ha en hoj och ett skinnställ så har jag två hojar och inget skinnställ.. ungefär..
Till crossåkningen så har jag köpt en skyddsjacka, hjälm och handskar, bara det är 4500 spänn
Mer än så har det inte blivit,
Ett riktigt skinnställ har jag iaf tänk köpa till suzukin.

Kommer säkert ångra mig som bare f*n när/om det väl smäller,
Men jag har inte råd nu.
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Johnsen skrev:
Du svarar själv på den frågan.
Istället för att ha en hoj och ett skinnställ så har jag två hojar och inget skinnställ.. ungefär..
Till crossåkningen så har jag köpt en skyddsjacka, hjälm och handskar, bara det är 4500 spänn
Mer än så har det inte blivit,
Ett riktigt skinnställ har jag iaf tänk köpa till suzukin.

Kommer säkert ångra mig som bare f*n när/om det väl smäller,
Men jag har inte råd nu.

Du har ju råd, men du prioriterar det inte.
Det är ju upp till dig själv, men jag tycker du prioriterar helt fel.
 

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Trango_B skrev:
Du har ju råd, men du prioriterar det inte.
Det är ju upp till dig själv, men jag tycker du prioriterar helt fel.
Vad skulle du gjort då?
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Johnsen skrev:
Vad skulle du gjort då?

Köpt en hoj för 20000kr mindre och köpt skyddskläder för pengarna istället.
Du kunde ju köpt en 2 år äldre harley eller nått så hade du fått lägga ut lika mycket pengar men haft skyddskläder.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Johnsen; Att skjutsa någon som inte har skyddskläder är dumt. Det spelar ingen roll att du kör lugnt, det finns andra trafikanter också.
Inte kul om olyckan är framme och passageraren dör eller blir invalid för resten av livet. Säkerheten först. Ska du nu skjutsa kanske du kan ragga tag i saker ifrån kompisar.

Och angående det här med tjejer som inte har mc som intresse och därför blir hånade av andra tjejer. Det är fullt normalt att inte tycka om motorcyklar.
Jag tycker inte om ridsport men har hittills inte blivit betraktad som konstig för det. Alla gillar vi olika saker..
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Johnsen skrev:
Ahaa.. ok, då är det en offroad jag kör i skogen och på vägen då=) landsvägsreggad.
Jomen "den dagen du skjutsar" kan jo komma närsomhelst.
"-Kan du köra mig till affären?
-Ja men jag måste åka och låna skyddskläder först,"

har du aldrig skjutsat nån utan skyddskläder?


Nej, jag har aldrig skjutsat nån utan skyddskläder. Anledningen att jag håller hårt på det är att jag har krossat min rygg en gång när det gick i 60 km/h och jag hade full utrustning. Jag vill inte veta hur jag hade sett ut om jag inte hade haft något skydd på mej.

BB; angående allt med tjejer. Jag förstår att inte alla tjejer gillar att köra/åka med på hoj. Men oftast så hör man att de "ska ta körkort" men det blir sen aldrig av. Hänger med hojkillarna, är cool och ska ta körkort. Det är bara skitsnack, enbart för att hålla upp en cool image. Sen finns det ju få av dem som faktiskt har ett intresse och ska ta körkort och dem säger jag inget om.
 
Last edited:

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Bikerbitch skrev:
Johnsen; Att skjutsa någon som inte har skyddskläder är dumt. Det spelar ingen roll att du kör lugnt, det finns andra trafikanter också.
Inte kul om olyckan är framme och passageraren dör eller blir invalid för resten av livet. Säkerheten först. Ska du nu skjutsa kanske du kan ragga tag i saker ifrån kompisar.

Och angående det här med tjejer som inte har mc som intresse och därför blir hånade av andra tjejer. Det är fullt normalt att inte tycka om motorcyklar.
Jag tycker inte om ridsport men har hittills inte blivit betraktad som konstig för det. Alla gillar vi olika saker..

Ja det är dumt, men vem gör inte lite dumheter då och då.. :rolleyes:

Det här du skrev om tjejer som blir hånade har du nog fått från nån annan än mig. :notme


Från att ragga tjejer till att skydda sig rätt (!) hehe
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Bikerbitch skrev:
Och angående det här med tjejer som inte har mc som intresse och därför blir hånade av andra tjejer. Det är fullt normalt att inte tycka om motorcyklar.

Självklart så måste inte alla tycka om hojar... och det är väl ingen som har hånat nån :confused: ...det är dom som snackar om att dom gillar och vill ha o ska ta hojkort, men som inte gör nåt, som man kan bli lite trött på.

Jag tänker då inte heller gilla ridsport ...men så säger jag inte att jag köpa häst heller. :tungan
 

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Emmi skrev:
Nej, jag har aldrig skjutsat nån utan skyddskläder. Anledningen att jag håller hårt på det är att jag har krossat min rygg en gång när det gick i 60 km/h och jag hade full utrustning. Jag vill inte veta hur jag hade sett ut om jag inte hade haft något skydd på mej.

BB; angående allt med tjejer. Jag förstår att inte alla tjejer gillar att köra/åka med på hoj. Men oftast så hör man att de "ska ta körkort" men det blir sen aldrig av. Hänger med hojkillarna, är cool och ska ta körkort. Det är bara skitsnack. Sen finns det ju få av dem som faktiskt ska ta körkort och dem säger jag inget om.

Tråkigt nog så är det effektivaste sättet att lära sig saker är att lära sig hur man inte ska göra.
Jag har aldrig vurpat ordentligt i mitt liv så jag har inte haft nåt behov av skydd än så länge, dock så använder jag det jag har.
Men jag kan förstå att man är mer motiverad att använda skydd om man slagit sig illa.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Håller med dej Madde.
Sen har jag alltid vart fullt motiverad att använda skydd och det var nog tur att jag var sån från början, annars hade jag inte överlevt.

Tycker att det är ganska dumt att skaffa hoj om man inte har råd med utrustning.
 
Last edited:

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Madhonda skrev:
Självklart så måste inte alla tycka om hojar... och det är väl ingen som har hånat nån :confused: ...det är dom som snackar om att dom gillar och vill ha o ska ta hojkort, men som inte gör nåt, som man kan bli lite trött på.

Jag tänker då inte heller gilla ridsport ...men så säger jag inte att jag köpa häst heller. :tungan
Jag har massa polare som säger att dom ska ta körkort, efter dom varit inne i vardagsrummet hos mig och sett min hoj =)
Likadant om man sitter och spelar gitarr medans dom lyssnar, då ska dom minsann köpa gitarr själva, det här förlorar ju båda parter på, jag som får förhoppningar om att få nån att åka/spela gitarr med.
Men icke...... Det är jävligt tråkigt...
Men jag själv har ju kännt den här känslan, jag var på bankörning i rudskogen i Norge, (bilkörning) och åkte med en kompis i hans bil, jag satt och skrattade hela tiden och var säker på att jag skulle åka hem och köpa en bil att trimma och bli med på bankörning själv.
Just då menade jag det verkligen, men nästa dag så var intresset borta..
mysko
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top