varvar inte!!!

joonnaas

nsr..
Gick med
3 Sep 2004
Ort
rimbo
Hoj
Rinaldi kittad Yamaha 450, Canon eos 350D, Honda crf50 -05(fast50s pimpad)
kollat så topplockspackningen är hel?
jag fick in avgaser i vattnet på min hoj o då varvade den inte mkt alls o blev varm efter nån minut bara.
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
men borde de int bli någon bra komp i den då eller??..den går int varm heller längre, ja har fixat de nu...
 

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Anton_Ljunghusen skrev:
6 bar är finfint

Helt säker på det? Jag är nämligen nästan säker på att kompen bör ligga på det dubbla, alltså ca 10-12 bar :) ....
 

Solid snake

Guest
Speedsoda skrev:
Helt säker på det? Jag är nämligen nästan säker på att kompen bör ligga på det dubbla, alltså ca 10-12 bar :) ....

Näe, detta är en 2 taktare, det du pratar om är dessutom kompressionsförhållandet.
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
den startar ju bra så jag tror int de e nå fel me kompen...
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Toffe10 skrev:
jag kolla i avgas röret också lite och de va någon slag bricka med två hål igenom ska de va så??..har aldrig set något liknande förut??...

Det där är kanske en strypning du har där...vad vet jag, testa ta bort den om det går :)
 

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Solid snake skrev:
Näe, detta är en 2 taktare, det du pratar om är dessutom kompressionsförhållandet.

Kompförhållandet och bar är väl ungefär samma sak? 1:12 kompressionsförhållande betyder väl att gasblandningen får 12 gånger så högt tryck i cylindern som ute i världen? Det är ju då 12 atmosfärer, och därmed ung. 12 bar? Rätta mig om jag har fel, är inte helt säker... :va
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
ja har tänkt på de...men skulle den kunna göra så att den går så här jävla kasst???...me tanke på att han hade varit upp i 150 me den före han stälde in den kan ja int fatta varför den skulle bli så här....tror int de går och ta bort utan att kapa i avgasröret...
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
ja bytte till ett helt nyt tändstift och skruvade lite på luft nålen idag och den enda skilnaden blev var att den går bättre den stånkar int lika mycket men den varvar fort farande inte mer en 3000 r/pm... :huvet
 

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Latitude N60'06,31" Longitude E19'56,79"
Hoj
Kawasaki
Ta upp förgasaren igen och skruva bort munstyckena !!!även tomgångsmunstycket!!! vissa glömmer det lätt eftersom det är väldigt litet. det blir ofta inte rent genom att man blåser med tryckluft. Nej du måste skruva bort munstyckena och blåsa ordentligt annars får du det inte rent. Låter som ett klassiskt fall av igentäppta munstycken. Sannolikeheten att det är elektroniken på en så gammal RD är som att vinna på lotto utan att ha satsa.
 

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Ort
I en liten fiskeby
Hoj
En stor och en liten
Jag slår vad om att om du plockar ur huvudmunstycket och kikar på det så är det igensatt.
Gör det och ta en nål och peta i det, det är garanterat igensatt.

EDIT: sen som vanligt....
 
Last edited:

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
jag har nog rensat hela fuggen flera gånger och de har int hjälpt...men de ser ut som dom e igen täpta men ja har kommit fram till att de bara nog e bensin...men vad skulle kunna täpa igen dom så där snabbt för de int tanken för ja har prövat bytta me DT:n och de hjälpte int...de verkar som om avgaserna int kommer ut som dom ska heller få cylen e fyld me avgaser efter att man har kört men de e int stop i avgas röret för de precis samma fast ja kör utan avgas rör... :va
 

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Latitude N60'06,31" Longitude E19'56,79"
Hoj
Kawasaki
Toffe10 skrev:
jag har nog rensat hela fuggen flera gånger och de har int hjälpt...men de ser ut som dom e igen täpta men ja har kommit fram till att de bara nog e bensin...men vad skulle kunna täpa igen dom så där snabbt för de int tanken för ja har prövat bytta me DT:n och de hjälpte int...de verkar som om avgaserna int kommer ut som dom ska heller få cylen e fyld me avgaser efter att man har kört men de e int stop i avgas röret för de precis samma fast ja kör utan avgas rör... :va
Ok låter som ett hopplöst fall då. Bara att skrota. Du måste nog sälja den till mig för en billig peng så behöver du inte bekymra dig. :7peta

Kan du beskriva hur du gjort när du rengjort föggen? Du säger att det "ser" igentäppt igen+ Det låter inte logiskt om du verkligen rengjort. Om hojen har stått i 8 år?! Så borde hela föggen va helt igenkläggad med benzinavlagringar (vit flensost).
 
Last edited:

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Stockholm, huddinge
Hoj
--
sotat ut avgassystemet?

vilken färg har stiftet när du har dragit den på fullgas ett par minuter?

Kollat så att gnistan är bra?
 

gurra snurra

Lagen är lika för alla !!!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Trosa
Hoj
URAL och en BMW1150
Toffe10 skrev:
tjena, jag har en Yamaha RD125LC...jag köpte den i måndags och den föra ägaren hade haft den att stå stilla i 8 år och då fungerade den bra men nu så ville den inte varva ordentilligt den går bara upp till 3000 r/pm och sedan stannar den där fast man vrider på fullgas...och om man far ut och kör med den så går den varm efter en stund...vet någon vad deta kan bero på??...skulle gjärna vilja få den och fungera nu när våren kommer... :(

trist de där det kanske kärvar i gashandtaget eller så e de en en sk norge strypning dvs en 50cc cylle.
Nej men skämt skulle tro att förgasaren e igenbäckad med gammal sketen tjära placka ner den kolla även avgasventilen.
HAr ja rätt!!! Oftast eftersom ja e ett tekniskt geni
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
det e brukar vara sotigt eller oljig...förut var blev de oljigt om man gasa fult och den dog...annars e de bara sotigt...
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
ja tror int de nå avgas ventil på den e int säker men hur ser man om den har avgas ventil eller int då??...ja tyckte de va bra gnista men funderar på om de skulle vara me att den int får tillräkligt me luft att den int liksom sugger tillräkligt in me luft??...den varvar ju mer i nerförsbake heller så...
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Prova med att sota ur avgasröret, kom på att jag hade ett liknande problem på moppetiden och då var det sot som satt i avgasröret.

Prova med att tabort avgaskröken från cylindern och se om den vill varva mer. Obs kör inte omkring utan kröken, utan prova bara lite fort.
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
jo ja har sprutat me tryckluft och sköljt me vatten och de rann bra igenom så de e nog int nå fel me avgas röret...ja prövade att ta bort avgasröre men de hjälpte int och de kommer fortfarande en massa avgaser i cylen som int verkar vilja komma ut...ska de vara så eller e lite osäker så.??..:va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top