Anton_Ljunghusen skrev:6 bar är finfint
Speedsoda skrev:Helt säker på det? Jag är nämligen nästan säker på att kompen bör ligga på det dubbla, alltså ca 10-12 bar ....
Toffe10 skrev:jag kolla i avgas röret också lite och de va någon slag bricka med två hål igenom ska de va så??..har aldrig set något liknande förut??...
Solid snake skrev:Näe, detta är en 2 taktare, det du pratar om är dessutom kompressionsförhållandet.
Ok låter som ett hopplöst fall då. Bara att skrota. Du måste nog sälja den till mig för en billig peng så behöver du inte bekymra dig.Toffe10 skrev:jag har nog rensat hela fuggen flera gånger och de har int hjälpt...men de ser ut som dom e igen täpta men ja har kommit fram till att de bara nog e bensin...men vad skulle kunna täpa igen dom så där snabbt för de int tanken för ja har prövat bytta me DT:n och de hjälpte int...de verkar som om avgaserna int kommer ut som dom ska heller få cylen e fyld me avgaser efter att man har kört men de e int stop i avgas röret för de precis samma fast ja kör utan avgas rör...
Toffe10 skrev:tjena, jag har en Yamaha RD125LC...jag köpte den i måndags och den föra ägaren hade haft den att stå stilla i 8 år och då fungerade den bra men nu så ville den inte varva ordentilligt den går bara upp till 3000 r/pm och sedan stannar den där fast man vrider på fullgas...och om man far ut och kör med den så går den varm efter en stund...vet någon vad deta kan bero på??...skulle gjärna vilja få den och fungera nu när våren kommer...
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|