VARVSTOPP PÅ MIN YAMAHA DT 125 -84a VID 8500 RPM. kan man koppla ur det?

myggan8

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Ort
uppsala
Hoj
yamaha dt 125 lc
hejsan!

jag lånar denna tråd en snabbis. jo det e så här att jag har också ett varastopp vid ca 7800 på min yamaha dt125 lc -83. nån som vid nått man kan göra för att få den att vilja varva mer? och sen om någon vet varför den kopplar när växel är i?

är tacksam för svar.
 
Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2855437 hejsan!

jag lånar denna tråd en snabbis. jo det e så här att jag har också ett varastopp vid ca 7800 på min yamaha dt125 lc -83. nån som vid nått man kan göra för att få den att vilja varva mer? och sen om någon vet varför den kopplar när växel är i?

är tacksam för svar.
fråga hangman :rofl
 
Last edited:

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Laholm
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
YPVS. Står inte det för Yamaha Power Valve System? Är osäker men om det är rätt så har det legat lagrat i minnet i 25år. Ja fy fan vilket minne, allt är inte bortsöpet:D
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
HAHA. ja herre jävlar. tror jag vet vem snubben är och har då aldrig sett en 125cc i den här stan som gått fort nånsin. inte ens 2005 då han skrev sitt skit :D
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Fyfan, nu har jag läst igenom tråden, Igen. Den blir aldrig tråkig :D
Vilken jävla lirare asså. Synd att han blev bannad, jag hade velat se hur mycket skit han kunde komma på.
 

Mr.Horsepower

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Ort
Västergötland
Hoj
Honda NS125R2H-87 med Jollymoto effektsystem (såld)
Det vet han nog knappt själv:D , ajja han har iaf gett oss ett par roliga skrattstunder mee sin "eubertrimmade supermaskin":rolleyes:
 

Jungbark

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Säffle
Hoj
Honda NSR125R -89
Men asså ärligt, kan man inte sätta dit vilken motor som helst i de motor fästena, kanske en crossmotor på 125cc. Borde inte det räcka för att komma upp i 147??, fast knappast i 7800rpm...
 

Heinevik

Guest
ååååååÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååÅHHHHhhh tråååddlyyyft.

Sverige måste ta del av denna tråden igen ! Klistra ? :tummenupp
 

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Ort
Mjölby
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
fan att det är så länge sen han höll på med sin dt, eller det kanske han fortfarande gör? XD för jag bor nämligen bara 2 mil utanför mjölby som han sa att han bodde i :p och det vore rätt kul att rejjsa mot honom :D

haha det var lite kul tyckte jag när han skrev att det var ett antal mil till Motala från Mjölby och att det var lika långt hem :rofl
 
Last edited:

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
är det en dt125lc eller dt125r han pratar om bara undrar liksom ?


Inge en LC kan de ha vari den kom väl först vi 88-89??...Han låter lite som en polare här hemma han där Hangman...Men ni sku höra på min polare han körde på bakhjulet i 80 me sin KTM mope o så lossna ju framhjulet för han :gnissla men så skillad som han e så fick han ner den ändå utan en enda repa på mopen o han skadda int sig någe där e en riktigt skillad person :yoparty
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Inge en LC kan de ha vari den kom väl först vi 88-89??...Han låter lite som en polare här hemma han där Hangman...Men ni sku höra på min polare han körde på bakhjulet i 80 me sin KTM mope o så lossna ju framhjulet för han :gnissla men så skillad som han e så fick han ner den ändå utan en enda repa på mopen o han skadda int sig någe där e en riktigt skillad person :yoparty


öööh en till mytoman?

Seriöst hur får man ner hojen utan framhjul i 80 utan att repa den?:D :rolleyes:
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
öööh en till mytoman?

Seriöst hur får man ner hojen utan framhjul i 80 utan att repa den?:D :rolleyes:
02

Jo han e lite mytoman han har hur många historier som helst, han hoppa av en hoj 100 knyck också en gång:rolleyes: säger han iallafall :huvet
 

Red_fox_

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Ort
XXXXXX
Hoj
Dt125R 90-91!?!?
jag låna också denna tråd lite.
Det är så att jag också har en DT125R 89 eller 90.
Och den verkar också ha ett varvstopp vid 7800 varv=100-105km/h, men jag har fått höra att YPVS.en ska vara felmonterad orginal (ligger ett halvt varv fel)för at hålla nere effekten, någon som vet om det stämmer?
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
jag låna också denna tråd lite.
Det är så att jag också har en DT125R 89 eller 90.
Och den verkar också ha ett varvstopp vid 7800 varv=100-105km/h, men jag har fått höra att YPVS.en ska vara felmonterad orginal (ligger ett halvt varv fel)för at hålla nere effekten, någon som vet om det stämmer?
:huvet

fel tråd att ställa frågor i;)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En DT125 från 84 har maxeffekten 16 hk vid 7000 rpm så Hangmans "varvstopp" vid 8500 rpm är ganska naturlig men det beror inte på boxen utan på portningen och avgassystemet.

Funderar på om någon tidigare ägare monterat en 170cc cylinder på Hangmans hoj, en sån kan nog med rätt drevning göra 145km/h vid 7800rpm och medvind. :va

Har själv haft en -82 DT125 för 20 år sedan med 170cc cylinder och ytterligare lite hemmafilat. Min mätare visade helt fel hastighet men jag vet att jag accade ifrån kompisarna med orginal RD125 och höll ungefär jämt i toppfart så toppfarten låg nog runt 140km/h. För det var ju vad en RD125 gjorde.(enligt hastighetsmätaren)

Den enda kompisen med TZR125 passerade mig på 402 meterslinjen med sådan hastighet att det kändes som ett möte och TZR125 gick väl nästan 160km/h om jag minns rätt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top