Vet inte om det bästa vore att starta en ny tråd men nu har jag upptäckt felet.
Vattnet i tanken är fixat med Ksprit och alla filter är rengjorda.
När vi för en gång skull skulle kolla det otänkbara felet av att den fick för mycket luft så togg vi bort det öppna filtret för att kunna täppa för insuget på förgasaren med handen. hojen gick vid detta tillfälle bara i 1k varv.. men när vi tog bort filtret så gick den upp i varv ( vi hade tejpat gasen i ett läge för att den skulle orka vara igång). vi släppte på tejpen och den hade jättefin tomgång och varvade normalt.. gick bra och den var stark också det lilla jag provade köra.. ( ville inte köra så mycket utan filter).
Filtret var ganska igensatt med bensin konstigt nog.
Det sprutade ut bensinångor från förgasarens insugsida!!!!,. Om man sätter handen för insuget på förgasaren så skvätter det en dimma med bensin på handen.. och man kan tillockmed se bensinmålnet spruta ut BAKÅT från förgasren.. Ska det verkligen kunna komma ut avgaser från förgasaren på insugssidan..
Vi kollade reed ventilerna men dom såg friska ut och vi fick dom att täta ordentligt.. monterade igen och provade men ingen skillnad..
Hojen gick SKITBRA! utan filtret men kasst när filtret satt på. Nu har jag tagit bort filtret för att rengöra.. ska prova om den går rent med nytvättat filter.. men borde den verkligen spotta ut avgaser den vägen.. fattar NADA INGET!.. tycker den borde suga istället och inte se ut som ett extra utblås.. Hojen lär ju förbruka en hel den onödig bensin + att jag lär få rengöra filtret med jämna mellanrum..
Såhär antar jag att det inte ska vara.. men vad kan det bero på om inte reed ventilerna?.. Tänkt klippa ut egna i kolfiber imorgon och montera se vad som händer. får bli biltema se om dom har..