Varvtid Gelleråsen???

Mr_Suzuki

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Honda VFR
Madhonda skrev:
Fast jag har kört på Gälleråsen en jävla massa gånger... så har jag faktískt inte en aning om hur fort(sakta) jag kör. :confused:

Hmm... nää...jag vågar nog inte ta reda på det heller.... tänk om det tar 1,30 :skrämd

Äh... nästa säsong ska jag fila lite på tiderna....!!! Sen så...!! :tungan

Har aldrig kört på Gälleråsen, men till våren hoppas jag. Då ska min nya (-98) GSX-R 750 få känna på hur det är att ha en ovan/orädd(?) ryttare.... Vänta och se är ledordet. Hellre ramla/bryta än komma 2:a som en känd roadracing förare sa.... :yoparty

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Goodstuff skrev:
Knackiga däck? Sure Burt!
Så säger alla wannabees som inte kan köra. :3freak

Jo men nåt måste man ju skylla på. :D

Vet inte riktigt vad felet var för däcken var inte så slitna men nåt kändes väldigt fel i högerböjarna. Åt vänster gick det lika bra som vanligt men i just högerböjarna fick jag brotta ner hojen för att sedan uppleva att den "tippade" inåt.....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Penguin skrev:
Jo men nåt måste man ju skylla på. :D

Vet inte riktigt vad felet var för däcken var inte så slitna men nåt kändes väldigt fel i högerböjarna. Åt vänster gick det lika bra som vanligt men i just högerböjarna fick jag brotta ner hojen för att sedan uppleva att den "tippade" inåt.....

Det kan ju vara så att bakdäcket inte spårade riktigt. Då kan man uppleva dylika problem, åtminstone har jag gjort det när jag justerat kedjan och inte fått det rätt utan satt fälgen lite snett i svinegn. Inte mycket men det känns.

DP #70

Fattig student
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Yamaha TZ250 -04, Honda CBR100RR -08
2002 körde jag 1.13.0 på min standard 250.

I år har jag kört 1.11.9 med min 125R.

Jag var inte snabbast i nån av klasserna.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nyteknik skrev:
250-racer eller 250-gathoj?
Daniel Persson #70 kör så in i h-e fort på en Aprilia RS250 standard! Kul att du dyker upp här också! :tummenupp
För er som inte vet så är det den här killen som kommer att peta ned Håkan Olsson från tronen i 125R nästa år om han får tag i rätt delar till Hondan förstås.

Bifogat

• IMG_1213.jpg
    IMG_1213.jpg
    140.3 KB · Visningar: 69

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Goodstuff skrev:
Det kan ju vara så att bakdäcket inte spårade riktigt. Då kan man uppleva dylika problem, åtminstone har jag gjort det när jag justerat kedjan och inte fått det rätt utan satt fälgen lite snett i svinegn. Inte mycket men det känns.

Jag funderade på det också, och var där och skruvade lite. Men enligt indikatorerna på svingen så var hjulet rättställt.

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
abstruse skrev:
1.15:736 i B-finalen i R600 under Bike Week i år.

...flera timmar före Wejdmark i mål.. :rolleyes: :hihi

Märkligt... måste varit någon traktor som låg före mig.... :fatta! Mitt personbästa är 1:15:10 i Stor Debutant under Bike Week i år :7peta :7peta

:hihi

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Nästa sommar ska jag komma å köra undan er allihop med SV'n! :arsele

:)

......eller åtminstone under 1:25.... :rolleyes:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Madhonda skrev:
Hmm... nää...jag vågar nog inte ta reda på det heller.... tänk om det tar 1,30 :skrämd

:lol Nä, så långsamt kör du nog inte! 1.30 är vad jag åkte på med rs250:n när avgasportarna satt fast i stängt läge och maskinen knappt orkade upp i 150 på slutet av rakan :) Jag touringåkte med en lånad R6 i godan ro ett par varv och körde då kanske på 1.22-1.25...

Så under 1.20 klämmer du garanterat! :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
valmers skrev:
GSXR1100R bad mig posta detta (han hade glömt sitt lösenord, den senile fan):

"Jag åkte 1.48 med min missil, och jag var livrädd hela tiden. Visiret immade igen, fast jag tejpade igen snoken med silvertejp. Nästa år ska jag ned på 1.39.9, så att Madde blir impad."

GSXR1100R igen (han är helt dement, har glömt alla lösenord):

"Jag ska ta hjälp av min idol valmers, så att jag kan få ned knäna i backen så där fränt som han får på bilden. Om jag inte lyckas har valmers lovat att skjutsa mig runt på sin hoj med min laptimer inkopplad, så att jag kan visa en 1.30-tid i depån sedan."

Bifogat

• Gelleråsen111.jpg
    Gelleråsen111.jpg
    33.6 KB · Visningar: 99

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Torkel skrev:
Daniel Persson #70 kör så in i h-e fort på en Aprilia RS250 standard! Kul att du dyker upp här också! :tummenupp
För er som inte vet så är det den här killen som kommer att peta ned Håkan Olsson från tronen i 125R nästa år om han får tag i rätt delar till Hondan förstås.

På tiden nån sätter gubbfan på plats :tummenupp

/B

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
valmers skrev:
GSXR1100R igen (han är helt dement, har glömt alla lösenord):

"Jag ska ta hjälp av min idol valmers, så att jag kan få ned knäna i backen så där fränt som han får på bilden. Om jag inte lyckas har valmers lovat att skjutsa mig runt på sin hoj med min laptimer inkopplad, så att jag kan visa en 1.30-tid i depån sedan."

Verkar som om gubbfan ska åka minimoto istället (hur han nu ska lyckas böja gammelstelbenen så mycket?), det går tydligen sakta nog.

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
1:26'22 med Cagiva Mito-DR600. 160 i toppfart i slutet av rakan. Jag hadde som mål att komma under 1:30. Lycklig blev jag när jag läste av uret. Ska försöka slänga in en NS496R-rova i chassit med dubbla effekten, och fixa till så att hjulen även börjar röra sig vertikalt och i samverkan med underlaget. Mitt nya mål blir då 1:20.

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
1.14.5 med Laptimer. I sommras på Aprilia TMP-racings bjuddag. Försökte hänga på Rene Prang men det var svårt (omöjligt). Blev förmanad att gå en licenskurs av Torbjörn Andersson. (SBK #68)

Gick kursen mot slutet av sommaren så nu funderar jag på att börja race:a till nästa säsong.

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Se till å bli klockad då....

KRK skrev:
Behövs väl en likadan tråd angående Gelleråsen...

Har aldrig blivit klockad eller mätt tiden men det känns som jag kör på ca 1,00 jämnt...aningen lägre när jag tar i :rolleyes:

Vad har du för varvtid på Gelleråsen?

Se till att bli klockad då.,

För din klocka verkar gå lite för fort...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...