Varvtid Gelleråsen???

ahlis

Medlem
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2008 Honda CBR600RR
Jag bara måste skriva i den penismätartråden bara för att :)

första gången jag körde hoj på bana över huvud taget, klockat för hand med tidur ( så jag skippar tiondelar )

första körningarna.. runt 1.32 är väl inte fy skam med gatdäck på std hoj?

bästa tid för dagen blev 1.22 och det är jag stolt som fan för!
Låg oftast kring 1.24 :yoparty:banana

blir nog inte mkt ändringar till nästa sommar.. kanske riktiga däck, nya bromklossar fram och stålomspunna slangar .. har fortfarande massor att lära när de gäller min hoj :va

gogogogo :)

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Jag bara måste skriva i den penismätartråden bara för att :)

första gången jag körde hoj på bana över huvud taget, klockat för hand med tidur ( så jag skippar tiondelar )

första körningarna.. runt 1.32 är väl inte fy skam med gatdäck på std hoj?

bästa tid för dagen blev 1.22 och det är jag stolt som fan för!
Låg oftast kring 1.24 :yoparty:banana

blir nog inte mkt ändringar till nästa sommar.. kanske riktiga däck, nya bromklossar fram och stålomspunna slangar .. har fortfarande massor att lära när de gäller min hoj :va

gogogogo :)

Sjukt gammal tråd Jag skäms fuck vad dryg man vart :Bugar:Bugar:Bugar vart hitta du den sluta tråd gräva:brinnerup

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag ligger (tänkt på att banan byggts om sen tiderna i tråden sattes) strax under 1.20 ganska stadigt om man inte fastnar i omkörningar. Det med en 100% standard superduke med gatdäck.

Vet att Dukken körts (inte min då) på under 1.15 original med gatdäck. Så det finns mkt att hämta innan man kan skylla på hojen!

Det ska även tilläggas att jag kapade rejält mkt (har dessvärre ingen tid, men vittnesbevis) fortare med en 690 som saknar 60 häst mot SDn. Så att det bara hänger på effekt och hojens potential är jag tveksam till.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Kul gammel tråd :tummenupp

Låga 12:eek:r med 600cc blev det för mig som bäst när jag tävlade, får väl se om man tar tag i det igen man är ju fortfarande ung jämfört med en del aktiva :)

Last edited:

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Vart tog Krk vägen jag är ju kvar och nästan lika dryg som vanligt :confused: spyan körde pro superbike finalen nyss jag o DonQ krigade på anderstorp i helgen fan va sjukt jag delade förstaled på gelleråsen med nylund 03 R600 lite motard o4 och i år delade jag första led med nylund på falkenberg

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Någon som minns om banan blev snabbare eller långsammare när den byggdes om?

Logiskt borde den väl blivit snabbare? Så mkt snabbare i Mikes Corner kunde man väl inte köra förut ändå? Får ju nästan gå på broms genom som det är nu också!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Logiskt borde den väl blivit snabbare? Så mkt snabbare i Mikes Corner kunde man väl inte köra förut ändå? Får ju nästan gå på broms genom som det är nu också!
Catman har koll på Åsen så jag litar på honom. Hann själv köra båda men hade ingen vidare fart då.

Innan kunde man ju bromsa senare och ha högre fart genom Trösen (den döptes väl om till Mikes Corner i samband med ombyggnaden?) men det var en längre sträcka att ta sig innan man kom in i Esset.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Catman har koll på Åsen så jag litar på honom. Hann själv köra båda men hade ingen vidare fart då.

Innan kunde man ju bromsa senare och ha högre fart genom Trösen (den döptes väl om till Mikes Corner i samband med ombyggnaden?) men det var en längre sträcka att ta sig innan man kom in i Esset.

Trösen heter trösen, den har bara flyttats en bit. Det är väl mikes corner som blev en ny kurva istället för en minikrök innan esset.

Har man inte högre fart genom nya trösen än den gamla? Trodde den var ännu brantare...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Trösen heter trösen, den har bara flyttats en bit. Det är väl mikes corner som blev en ny kurva istället för en minikrök innan esset.
Så kanske det är.

Har man inte högre fart genom nya trösen än den gamla? Trodde den var ännu brantare...
Nej, det gick fortare genom den gamla. Bromsa på dig nästa gång du är på Åsen så får du se hur det ser ut :)

cbrmicke

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
-00 Honda Cbr Fireblade. XR 650r Grus å Motard. RD 350 YPVS
Jag kör 1:16,9 med helt orginal 929:a (förutom 3 kugg upp bak)
Däck: Metzeler Interact K3.

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
:D

Japp.....
Första kurvan efter rakan är "Trösen" och nästa kurva, den nya, heter enligt uppgift "Mike's Corner".

Det går saktare genom Trösen nu än förut men i gengäld så är det en kortare bit att åka.
Själv saknar jag gamla Trösen. Med rätt spår så blev det en sjuhelvetes slangbella upp mot S-et. :D

Tid?
Har inte tagit tid där sedan jag slutade tävla -00 :rolleyes:

johber

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2004
Hoj
BT1100, Husqvarna TE 450
Peter, du har gett dryga dalmasar ett nickname!!! Tur att det finns ödmjuka Stockholmare som mig själv. :arsele

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
1.21 i fjol med hyndan innan jag vurpade :(. I år var jag en bit ifrån, ca 1.25-1.28 skulle jag tro. Under 1.20 ska jag nästa år!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Gamla banan Miinin 1.06.7 om jag inte missminner mej :)

buss johan

Ryjda
Gick med
9 May 2006
Hoj
Gixxer,Husa,Supermono,HVA,RG500
Sjukt gammal tråd Jag skäms fuck vad dryg man vart :Bugar:Bugar:Bugar vart hitta du den sluta tråd gräva:brinnerup

Körde runt 1,13:tuttar med min Husa 650 på ca 60 bhp hyggligt original i ett RGV-chassie med slicks..:banana. men det var ju ganska kallt då så de kanske hade gått fortare med mönster.....:arsele tiderna finns visst på mylaps...

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Haha vilken rolig läsning. Ödmjukheten själv. Trodde nästan de va jag själv som skrev. Förutom att du hade sjukt slöa o dåliga tider :arsele :krama:tungan

Tänk Lindquist, om 7 år ska jag gräva fram dina gamla trådar så kommer även du se hur dryg du är...:D:D:D:D

Peter, du har gett dryga dalmasar ett nickname!!! Tur att det finns ödmjuka Stockholmare som mig själv. :arsele

det finns 2 du är en hur många bor ni där :va

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...