Varvtid sviestad??

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
TroLliS skrev:
56,95 satte jag på SM finalen -95

Med en 125 racer(Honda RS 125 -91), å jag vart faktiskt 3:a i det racet precis före Stiggy :tummenupp
Var man nåe stolt då dårå, föresten kanske är det en aningen fortfarande.
BTW det var det snabbaste varvet på racet :)

Jag var där!

Jag nämner inga varvtider för min del...

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Bingo skrev:
Klockades han med laptimer eller gökur?
Ingen laptimer utan med ett vanligt stoppur. Han körde 4 varv som vi klockade och det bästa låg på 1:09.

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
aron... skrev:
1.09 med crossdäck????Var vilken genväg tog han då???
Måste glömt torparn...
Mvh Aron..

Nope, ingen genväg. Han är bara jäkligt grym på att köra cross... :hihi

Jensa

Behov av ännu mera pengar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZ426-02 såld,R6ss såld
Det ska bli!

Det ska visst bli en massa bandagar nästa år, så då är det bara börja jaga varvtider! Hoppas att dagarna passar en annan bara man jobbar ju skift så fan om deras schema inte passar mig! Man bor ju rätt nära banan så det vore gött om dagarna skulle passa in! men men man får väl ta ledigt annars!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Waiden skrev:
Nope, ingen genväg. Han är bara jäkligt grym på att köra cross... :hihi
Ja det får han fan va om han körde med crossdäck och originaldrevning. Dryga hundra km/h i toppfart och inget fäste är en svår kombination att lägga bra varvtider med.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
2137 meter på 60 sekunder ger 128 km/h i snitt

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Mattias skrev:
Jag var där!

Jag nämner inga varvtider för min del...

Körde du ???

Om så borde man ju känna igen dig, men det jag sett av dig på rörken så har jag aldrig sett dig förut(om du är en med glasögon å fräna skinnställ ?)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ja, eh... jag har fränt skinnställ. Nej, jag körde inte då (heller). Men jag tittade på extremt bra!

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Mattias skrev:
Ja, eh... jag har fränt skinnställ. Nej, jag körde inte då (heller). Men jag tittade på extremt bra!

Hmmm borde man veta vem du är eller har vi träffats på nåe race ??
Jag är ju lite anonym och gör inte så mycke väsen av mig(var ännu värre när jag tävlade :gnissla sponsorerna fixade sponsorer åt mig :rolleyes: ).

Om du såg det racet, tycker du inte att det var redigt snällt gjort av stiggy, han var ung då å som han sa när vi kom i mål "det här är du värd". Dom orden värmde så gött å gör det fortfarande eller som han sa till mig efter en tidsträning på gelleråsen " så där fort går det inte att åke på den hojen".
Jaja konstigt att man aldrig blev nåe bara :( men pengar styr ju tyvär

Men inte för att förta min prestation så låg jag ju faktiskt 4:a innan stiggy såg hur saker å ting låg till å släppte förbi mig :tummenupp
Å sen så lag jag ju det snabbaste varvet på det racet så sakta gick det ju inte precis.
Tack Stiggy å åter tack.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det var då nån tjuvstartade. Johan Karlsson, kanske? Minnet är inte så starkt. Jag har sett dig på Rörken, så SÅ osynlig är du inte. Har du 125-an kvar?

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Mattias skrev:
Det var då nån tjuvstartade. Johan Karlsson, kanske? Minnet är inte så starkt. Jag har sett dig på Rörken, så SÅ osynlig är du inte. Har du 125-an kvar?
Jepp Karlsson tjuvade därav stiggy släppte förbi mig, det var nåe med att han lärde bli 3:a om Johan var före.

Föresten vad har hänt med Johan Har inte sett av honom sen -96 han var ju ganska grymm men lika dryg ibland(men konstigt nog så kom jag bra överäns med honom), tex inför detta sista race så skulle vi göra så å så så han skulle få SM-titlen :D jaja det vart ju som det vart ju.

Föresten det var ju inte Johan som kämafe om SM var det inte han men den röda hojen(glömt namnet kanskle tägtlund eller nåe liknande?), då måste det varit för honom vi skulle köra jaja iaf så åkte jag fortare på rakan än Tägtlunds-Asparhoj det retade honom hemskt, som han sa du har fanimig tur med alla motorer du har :rofl .
Men men det är ju jag som filar å sliper å bestyckar jaja mina hojar var alltid bland dom snabbaste iaf(125án var redan tidigare trimmad men jag byggde om toppen på den bara, allt enligt mentor Olsson).

Jo lite skryt nu när jag är lite yr i huvudet man allt är sant å jag är fruktansvärt stolt över det jag lyckades prestera i SM med den budget jag hade.
Den var ca 1/10 av stiggys å ändå lyckades jag sätt varvtidert som var runt 0,1-0,4 efter hans, på race var det helt annat pga av att jag helt försakade min kondition men det är bara pga är så j.. lat men men kul var det iaf.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Johan Karlsson körde SS600 ett eller två år efter 125-åkandet. Sen försvann han bara. Jag har för mig att han fick nåt nytt jobb eller så, som tog mer tid eller nåt. Tägtlund hette en av tätgubbarna i 125R, ja.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Lite OT....men vad har det blivit av Hållinder på senare år? Han var ju den man skulle slå för ett par år sedan! Har ett par bilder på honom med SM-bucklan i näven i albumet.....

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hållinder brakade av på Gelleråsen och slog sig halvt fördärvad. Avåkningszonen i snabbhögern före Ejes var/är ojämn och full av stubbar, typ. Det var väl knät som strejkade mest.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Aj f*n. det låter inte bra. Han var ju kung på den tiden det begav sig. Men hur går man av i den böjen? Där är ju gott om utrymme. Vet du nåt om vad som hände Mattias?

Jag har en skitfin bild tagen i depån efter prisutdelningen där Jörgen har bucklan i ena näven och sin son i andra armen. Han såg att jag smög fram med kameran vid deras trailer och posade villigt med "troféerna" och gjorde sedan :tummenupp

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hållinder fick "troligen" framhjulssläpp i svackan på väg upp till gocart svängen,(ca 170kmh) han har sagt att benet troligen gick av först, under knät, och när han sedan tumlade runt i den mycket ojämna avåkningzonen så slog det avbrutna benet upp och slog ut hela knät med allt vad det innehåller. har inte pratat med honom på ett tag nu, trevlig kille, jag sponsrade honom med handskar de sista åren han tävla.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
58.4. På B-tävlingen i år. Första vändan på Sviestad...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Mattias skrev:
Johan Karlsson körde SS600 ett eller två år efter 125-åkandet. Sen försvann han bara. Jag har för mig att han fick nåt nytt jobb eller så, som tog mer tid eller nåt. Tägtlund hette en av tätgubbarna i 125R, ja.

Tägtlund brukar dyka upp på ett eller annat sm-race fortfarande med sin gamla vm-hoj. Han kör ruskigt fort fortfarande.

58.6 dök jag ner på senast, fortare måste det gå..

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...