Varvtid sviestad??

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
tider

har väl ofta tangerat jämna minuten,,, men det är svårt att hålla tempo när man e grön o inte har någon o jaga,,,

liten fråga bara,, vad har ni som e "snabba"för bromspunkt efter rakan ??och för toppfart ??

min fart ligger oftast över 235 innan jag börjar bromsa och det verkar som om jag bromsar sent efterssom det är där jag klipper dom flesta,,, :banana

oFFkeFF skrev:
Tägtlund brukar dyka upp på ett eller annat sm-race fortfarande med sin gamla vm-hoj. Han kör ruskigt fort fortfarande.

58.6 dök jag ner på senast, fortare måste det gå..
 

#11

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
K7
jocke i köping skrev:
har väl ofta tangerat jämna minuten,,, men det är svårt att hålla tempo när man e grön o inte har någon o jaga,,,

liten fråga bara,, vad har ni som e "snabba"för bromspunkt efter rakan ??och för toppfart ??

min fart ligger oftast över 235 innan jag börjar bromsa och det verkar som om jag bromsar sent efterssom det är där jag klipper dom flesta,,, :banana

Toppfart :D jag har inte vågat titta ner på mätaren men jag skulle tro att det är runt 250-260 och bromspunkten är mer på känsla men jag har jag 200 meters skylten och infarten till rondellen som riktmärken.
jag bromsar ganska tidigt och mjukt men släpper bromsen o andra sidan lite tidigare för att få en hoj som inte är så nervös in i bergskurvan.

Mitt rekord är 54.97 Fast officiell tid (det enda som räknas är 55.216)

/ Ola
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
jocke i köping skrev:
har väl ofta tangerat jämna minuten,,, men det är svårt att hålla tempo när man e grön o inte har någon o jaga,,,

liten fråga bara,, vad har ni som e "snabba"för bromspunkt efter rakan ??och för toppfart ??

min fart ligger oftast över 235 innan jag börjar bromsa och det verkar som om jag bromsar sent efterssom det är där jag klipper dom flesta,,, :banana

Nu tillhör jag inte dem som är snabba, men svarar ändå ;)
Högst uppmätt toppfart med 600'an var 255km/h, med 250'in bör jag ligga på c:a 235-240, bromspunkterna skiljer sig avsevärt mellan de två hojarna.
Med 250'in bromsar jag strax efter 150 meter innan bergskurvan, det är iofs för tidigt, men har upptäckt att om jag bromsar för sent, bromsar jag oftast för mycket, hittar mer tid i att få flyt i körningen. Åker snabbare nu med 250'n än jag gjorde med 600'an, trots mer mos och toppfart än i 250'in.
 

#11

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
K7
No1 skrev:
Tror mig hört att Peter Sköld haft drugt 280km/h på sin Ducce innan bromsning!!! (ärlig fart)

No1...

Då kan det ju stämma bra (250-260km/h ). Jag har bara 120-130 ärliga hästar i min R1a medans Skölden har ett par extra :tummenupp

#11
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
jocke i köping skrev:
har väl ofta tangerat jämna minuten,,, men det är svårt att hålla tempo när man e grön o inte har någon o jaga,,,

liten fråga bara,, vad har ni som e "snabba"för bromspunkt efter rakan ??och för toppfart ??

min fart ligger oftast över 235 innan jag börjar bromsa och det verkar som om jag bromsar sent efterssom det är där jag klipper dom flesta,,, :banana
Typiskt 183 km/h i toppfart :arsele (logger), bromsar ca 10 m innan rondellinfarten. Det är fusk med hojar som går över 200 kiloarmlängder/toalettbesök! :mad:
Upp med Skölds kurva över Sviestad nu Björn, jag vet att du har den!
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Favorit i repris då..

Finns några bättre varv, men jag orkar inte sitta å plocka med photoshop..

/B
 

Bifogat

  • speed1.jpg
    speed1.jpg
    117 KB · Visningar: 136
Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Bj.O.rn skrev:
Favorit i repris då..

Finns några bättre varv, men jag orkar inte sitta å plocka med photoshop..

/B

Hehe, kul att se att han bara ger fullt på långrakan och målrakan. På en 600 sitter man ju mot stoppet lite oftare. Går sjukt gör den den hojen.

// Från en som försökt gasa ikapp på Mantorp
 

Da Weasel

#72 Rookie1000
Gick med
5 May 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Hojlös =(
Hmmm, låter som att det finns ett gäng snabba på forumet:)

Då är inte min tid på 56.820 från sista B-tävlingen mycket att hurra för:(

Trots allt ganska nöjd eftersom det var andra gången jag körde på banan.

Nästa år får ni se upp. Då blir det hårdsatsning i rookie1000.
 

#11

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
K7
Da Weasel skrev:
Hmmm, låter som att det finns ett gäng snabba på forumet:)

Då är inte min tid på 56.820 från sista B-tävlingen mycket att hurra för:(

Trots allt ganska nöjd eftersom det var andra gången jag körde på banan.

Nästa år får ni se upp. Då blir det hårdsatsning i rookie1000.

Jag tyckte att du körde bra :tummenupp , det går nog ännu fortare om du inte har så snyggt lackade röda kåpor på hojen

/ #11 ( vilken klass??)
 

Da Weasel

#72 Rookie1000
Gick med
5 May 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Hojlös =(
#11 skrev:
Jag tyckte att du körde bra :tummenupp , det går nog ännu fortare om du inte har så snyggt lackade röda kåpor på hojen

/ #11 ( vilken klass??)


Tackar:) Dock en bit kvar till man är nere på dina tider :bow
Kan man inte vara snabbast i mål, får man se till att vara snyggast över mållinjen.

Blir det superbike för dig nästa sässong? För du blev väl uppklassad!?

/Andreas
 

#11

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
K7
Da Weasel skrev:
Tackar:) Dock en bit kvar till man är nere på dina tider :bow
Kan man inte vara snabbast i mål, får man se till att vara snyggast över mållinjen.

Blir det superbike för dig nästa sässong? För du blev väl uppklassad!?

/Andreas

Nej och ja

#11
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Strandelin skrev:
:va det måste vara mörkläggning på hög nivå, helt säkert att du inte har en toppfart i din logger som visar närmare 193 isf 183?
En gång i år har den visat 193 men annars så är det 183 km/h som gäller - tyvärr! Ska lägga upp en motsvarande kurva som Skölds vid tillfälle, lite ont om tid i kväll men i morgon kväll.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Da Weasel skrev:
Hmmm, låter som att det finns ett gäng snabba på forumet:)

Då är inte min tid på 56.820 från sista B-tävlingen mycket att hurra för:(

Trots allt ganska nöjd eftersom det var andra gången jag körde på banan.

Nästa år får ni se upp. Då blir det hårdsatsning i rookie1000.

Andra gången på banan? Din lilla lögnare. ;)
Jag har bildbevis från ifjol på dig körandes med din då nya R-1 på Sviestad, gatkörning förvisso men snabba gruppen. Sedan tisdagsträningen innan racet så racet var tredje besöket. :fakta:

:tungan
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
bromspunkt

Jag bromsar åxå straxt efter 150 skylten men det blir gärna lite yvigt
i ingången sedan,,,
fast med tanke på att mitt ekipage väger nära 215Kg+tjocka jag på så
kanske det är fullt normalt :)
sedan får jag problem med fästet när jag axar mpt start o mål trots nya o fräsha
super corsa,,när det väl slutar"spinna"sladda så lyfter framändan,,
har svårt att flytta fram tyngdpunkten så det inte lyfter/spinner,,,på 3:an,,,
jag kanske skulle ha ett snällare chip i insprutningen å ställa om powercommandern lite för att eleminera effektpuckeln :confused:

oFFkeFF skrev:
Nu tillhör jag inte dem som är snabba, men svarar ändå ;)
Högst uppmätt toppfart med 600'an var 255km/h, med 250'in bör jag ligga på c:a 235-240, bromspunkterna skiljer sig avsevärt mellan de två hojarna.
Med 250'in bromsar jag strax efter 150 meter innan bergskurvan, det är iofs för tidigt, men har upptäckt att om jag bromsar för sent, bromsar jag oftast för mycket, hittar mer tid i att få flyt i körningen. Åker snabbare nu med 250'n än jag gjorde med 600'an, trots mer mos och toppfart än i 250'in.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
jocke i köping skrev:
jag kanske skulle ha ett snällare chip i insprutningen å ställa om powercommandern lite för att eleminera effektpuckeln :confused:

Eller vara lite mjukare i gashanden? ;)
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Effekt,,,

Det går ju inte då kommer ju dom 2:a ifatt,,,
en dåre som går på tvären genom böjjarna drar sig
folk i allmänhet att köra om har jag lärt mig :yoparty

men det ligger kanska lite i det du säger,,det sliter ju framförallt
mindre med däck. :va

oFFkeFF skrev:
Eller vara lite mjukare i gashanden? ;)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
jocke i köping skrev:
Det går ju inte då kommer ju dom 2:a ifatt,,,
en dåre som går på tvären genom böjjarna drar sig
folk i allmänhet att köra om har jag lärt mig :yoparty

men det ligger kanska lite i det du säger,,det sliter ju framförallt
mindre med däck. :va

Bär du med dig lite mer fart i kurvan istället slipper du sådant ;)
 
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Top