Varvtid sviestad??

Da Weasel

#72 Rookie1000
Gick med
5 May 2003
Hoj
Hojlös =(
Goodstuff skrev:
Andra gången på banan? Din lilla lögnare. ;)
Jag har bildbevis från ifjol på dig körandes med din då nya R-1 på Sviestad, gatkörning förvisso men snabba gruppen. Sedan tisdagsträningen innan racet så racet var tredje besöket. :fakta:

:tungan

Jo, du har helt rätt :rodnar

2st pass på knappt tio minuter vardera och större delen i duggregn med vanliga gatdäck. Det var en så kort och värdelös körning att jag förträngt den helt.

Nu får jag ställa mig i skamvrån :)

/Andreas

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
oFFkeFF skrev:
Tägtlund brukar dyka upp på ett eller annat sm-race fortfarande med sin gamla vm-hoj. Han kör ruskigt fort fortfarande.

58.6 dök jag ner på senast, fortare måste det gå..

Förra året var det en Clas Tägtlund som körde 250 SP. Jag vet inte om det är samma Tägtlund som ni pratar om. Han sade att han hade kört 125 för många år sedan och var ganska snabb på Aprilian. Jag vill minnas att det bara blev två tävlingar för Clas då han vurpade ordenligt på Sviestad i Bergskurvan och fick två lustiga/konstiga/skrattretande skador. Dels lyckades med att skrota en bakfälg, hur det nu är möjligt att göra på en Aprilia RS250? Och dels fick han ett sår på ena kinden som såg ut att komma från en rak höger!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Teddy skrev:
Förra året var det en Clas Tägtlund som körde 250 SP. Jag vet inte om det är samma Tägtlund som ni pratar om. Han sade att han hade kört 125 för många år sedan och var ganska snabb på Aprilian. Jag vill minnas att det bara blev två tävlingar för Clas då han vurpade ordenligt på Sviestad i Bergskurvan och fick två lustiga/konstiga/skrattretande skador. Dels lyckades med att skrota en bakfälg, hur det nu är möjligt att göra på en Aprilia RS250? Och dels fick han ett sår på ena kinden som såg ut att komma från en rak höger!

Nej marcus tägtlund heter den killen, men vet inte om de kanske är bröder?

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
oFFkeFF skrev:
Får vi höra vad som är bestämt då? ;)

Det blir inget tävlande för våran del nästa år.
Flera oraker ligger bakom men en av dom stora orakerna är alla pengarna som kommer att gå åt. Det var inte billigt att tävla i R1000 och det blir definitivt dyrare att åka Superbike (då skulle jag också behöva en konkurrenskraftig hoj :) )

Men vi kommer säkert att åka till tävlingar och heja på alla trevliga rejsåkare som vi har lärt känna under den gångna sommaren :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
#11 skrev:
Flera oraker ligger bakom men en av dom stora orakerna är alla pengarna som kommer att gå åt. Det var inte billigt att tävla i R1000 och det blir definitivt dyrare att åka Superbike (då skulle jag också behöva en konkurrenskraftig hoj :) )

Men vi kommer säkert att åka till tävlingar och heja på alla trevliga rejsåkare som vi har lärt känna under den gångna sommaren :tummenupp

Det får vi hoppas :)
Annars får ni ju ut o leta lite pengar :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
#11 skrev:

Trist att ni inte kan vara med nästa år. Du får gärna bli min mentor om du vill. Inga resultat eller pengar utlovas. :banana

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
med drevningen som sitter på när man köper dvs. 48 drev bak så toppar hojen 140..
41bak ca 170-190

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
#11 skrev:

*Harkel host* Jag vet en billig klass som är öppen för A-förare!! Men sitt ni och mys i Saaben istället för att rejsa... :7peta Köp Svens hoj så ska jag köra ifrån dig så du börjar grina! :D :banana
(Vet att Rotharn håller på och kikar efter en 250 nu, antagligen en racer men man vet aldrig med Mr Rotharn, han är lurig!)

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Torkel skrev:
*Harkel host* Jag vet en billig klass som är öppen för A-förare!! Men sitt ni och mys i Saaben istället för att rejsa... :7peta Köp Svens hoj så ska jag köra ifrån dig så du börjar grina! :D :banana
(Vet att Rotharn håller på och kikar efter en 250 nu, antagligen en racer men man vet aldrig med Mr Rotharn, han är lurig!)

Hahaha... ...att retas funkar inte på mig :D
Jag ska ha kvar min kära R1a och det blir lite motorfix i vinter.

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Strandelin skrev:
retas är inte nödvändigt, vi vet att du är en kyckling, anmäler man sig inte till gokarten är det ett bevis på att 4:e platsen förra året bara var tur...

Jag motorfixar redan nu, toppen får kärleksfull omvårdnad i landets allra nordligaste delar = kör ifrån Torkel, #11 mfl.nästa år. :D

Vill du sätta pengar på det? :hihi

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Torkel skrev:

Rotharn på en 250 blir ju livsfarligt kul ;)

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Torkel skrev:

Wats har två cyklar till salu så det är bara för Rotharn att slanta...

Jag ska åka omkring o mysa i min 9-3AERO hela sommaren :D
men lite hoj på bana kommer jag nog också att åka :banana

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Strandelin skrev:
självklart, är du före mig över mållinjen i gokarts A-finalen så kan du hämta ut en öl på min bekostnad under efterföljande fest...

Aaaha sorry jag trodde att vi pratade Riktig Racing (RR), inte leksaksbilar :D
jag är i Västerås Fredag-Lördag men kommer hem någon gång under kvällen, om det finns tid så kommer jag ner till klubben och tar en kall sportdryck :öl

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Mad Moose skrev:
Öh, 9-3 Aero har ju fyra hjul :va :7peta Det är ju två för mycket. :D :D

Jag vet, men det är varmt o torrt och så förflyttar man sig ganska behagligt från A till Ö.
En praktisk och rolig pryl att ha helt enkelt :)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...