vegetarian
Ny medlem
Har sökt lite på nätet men hittar i princip bara veganska handskar.
Någon som känner till något veganskt "skinnställ" där ute?
Någon som känner till något veganskt "skinnställ" där ute?
Salladsblad?Vad skulle det vara gjort av då?
När ja läst rubriken så undrade ja med vad de skulle vara gjort av som stämplade de som "veganskt" iom att du skrev Skinnställ, annars är de väl textil som gäller ?!
Det blir nog ganska svårt att hitta ett veganskt skinnställ i och med att det är till verkat av just skinn. Skinnet man tillverkar stället av kommer nämligen från döda djur, oftast kor, men även från känguru.
Allvädersställ tillverkat av textil är nog bäst om du vill ha ett gott veganskt-samvete.
Om man gör så här
http://lmgtfy.com/?q=kevlar+motorcykle+apparel
så kan man finna bl.a. detta;
Kevlarbrallor för racing...
...med tillhörande jacka...
... samt mycke mer.
Lorica heter det material som mina Sidistövlar är gjorda av. Känns som skinn men är syntetiskt.
Det är inte döda djur, det är mördade djur.
Förstod din första fråga tror jag, någon form av syntetiskt framställt "skinnmaterial" som är slitstarkt nog att sy ett skinnliknande ställ av. Rätt?
Vad jag inte förstår dock, är att om alla döda djur per definition är mördade djur och skinn därmed strider mot din djupt kända övertygelse, varför vill du då åka omkring och se ut som om du klätt dig i mördade djur?
Missförstå mig rätt, jag har inga invändningar mot din övertygelse. Bara mot din önskan att klä dig i "skinn".
Det är inte döda djur, det är mördade djur.
Förstod din första fråga tror jag, någon form av syntetiskt framställt "skinnmaterial" som är slitstarkt nog att sy ett skinnliknande ställ av. Rätt?
Vad jag inte förstår dock, är att om alla döda djur per definition är mördade djur och skinn därmed strider mot din djupt kända övertygelse, varför vill du då åka omkring och se ut som om du klätt dig i mördade djur?
Missförstå mig rätt, jag har inga invändningar mot din övertygelse. Bara mot din önskan att klä dig i "skinn".
Det brukar finnas en ondsint kvinna bakom sådana här beslut.
Trådskaparen själv är nog köttätare alla dagar i veckan som inte flickvännen är med. Men nu vill hon åka hoj och då är det ju självklart att inga djur ska komma till skada bara för att dom ska vara trygga på sin lilla hoj.
Ge det ett halvår så har nog TS en egen lägenhet och ett riktigt känguruskinnställ som är ihopsytt av 48 olika känguruer (kängurus? kängurs? känguruarer!) känguruarer har en yta skinn på kroppen som är alldeles ypperlig att göra skinnställ av. Så den vill man ha. Men jag säger inte vilken del...
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|