Hösten är åter kommen till SH
Ja, egentligen borde de värsta sewrkewkarna tvångsvårdas för det.
Precis, snart kommer det väl både en oljetråd och en däcktryckstråd för att kompensera för det kyliga vädret
holy shit det här blir en lång vinter om vi redan har nått den här nivån !!
Jag är vegan vilket innebär att jag inte äter något öht från djurriket. I det ingår också att inte bära plagg som kommer från mördade djur te.x skinnställ eller skinnbälte. Jag äger ett skinnställ nu som jag inhandlat från den tiden då jag inte var vegan och fann ingen mening i att slänga det.
Sen förstår jag inte riktigt varför det skulle vara viktigt vad något ser ut att vara, såvida man inte vill vara ögontjänare åt sin omgivning som gärna påpekar varför man har skinnskor när man är vegan. NEJ, det är inte skinn utan det är fejkskinn. Det finns dussintals skor som är tillverkade av fejkskinn men som er exakt likadana ut som skor som är tillverkade av djurskinn.
Av säkerhetsmässiga skäl lämpar sig ett skinnställ bättre än ett kevlarställ men också av estetiska skäl. Jag har funnit bilder på folk som vurpat i kevlarjeans samt sökt här på forumet och det ledde uteslutande till att skinnstället verkade vara absolut bäst.
Jag har nolltolerans när det gäller kosten, men om det verkligen inte finns något annat alternativ tilll ett skinnställ så får det bli ett. För bankörning finns ju inget annat alternativ vad jag vet. Att jag likställer djurens rätt med människans rätt till att leva betyder inte att jag äventyrar min egna hälsa och säkerhet för att jag vill utföra ett intresse som jag tycker om.
Ser dock ingen poäng med att dra det hela till extremer och diskutera om det är mord eller ej att tex döda bakterier med penicillin. Att bli vegan är ett bra sätt att inte bidra till djurindustrin, om det är det man tror på. Med eller utan mygg på hjälmen.
Okej, men fuck you! Jag har EN JÄVLA GREJ där jag kan tänka mig att rubba mina värderingar, jag är inte perfekt! EN ENDA LITEN GREJ och det är ett skinnställ eftersom JAG inte har någon möjlighet att trolla fram någon nanoteknologisk forskningsavdelning för 12 miljarder som kan utveckla en motsvarighet till ett skinnställ.
Däremot är jag trots omständigheterna sökandes efter ett alternativ till ett skinnställ som är lika bra. Är det då dubbelmoral att jag ska riskera köttsår och permanenta hudavflagningar, smörja in mig med någon helande kylkräm för att jag ådragit mig 47:e gradens brännskador?
Jag äter inte kött, jag äter inte kycklig, fisk ägg eller några mejeriprodukter öht. Jag bidrar inte på något sätt med exploatering av mord till förmån för vare sig "mat" - industri, kosmetikaindustri eller modeindustri men jag råkar ha den här lilla grejen som heter motorcykelintresse. Och även DÄR försöker jag hitta ett alternativ...
Jag snackar inte. Jag gör. Du snackar bara och letar efter minsta lilla hål där du kan fylla din jantebeklädda dubbelmoral.
Hej då.
http://www.motoport.com/index.php?option=com_redshop&view=product&pid=37&cid=18&Itemid=15
Till skillnad från andra i tråden som gör allt att för att förlöjliga, spela tuffa och mobbas som små barn så får du här ett konkret tips istället.
Produktbilden som verkar vara från sent 60-tal med ljusskygga modeller höjer kanske inte trovärdigheten för produkten, men den finns...
Men herren jevflar vad alla bitterbikers kröp upp från sina skrymslen!
Seriöst, TS har ställt en fråga och bett om köphjälp och råd. Sen kommer påhopp, vuxenmobbning och de flesta inläggen är helt utan varken sakfrågan eller god ton.
Kom ihåg att det är små fega jävlar till människor som inte klarar av andra som lever på ett annat sätt, med en annan hudfärg, med en annan religion, med en annan hojmodell, med en annan kost. Det är människor som i mina ögon är väldigt synd om, för de är trångsynta och förstår inte bättre.
Nu blir det ett sporthojslöp på Sporthojsbladet! "Vita kränkta bitterbikers - EN VEGAN! I SKINNSTÄLL! PANIK! Bitterbikers lessna i ögat!"
Sen kan jag undra var moderatorerna är som inte reagerar på såna här påhopp?
TS: Tyvärr har jag ingen hjälp att ge i din sakfråga. Jag är själv vegetarian men gav upp frågan om just skinnställ. Jag kör iofs numera oftast allväder ändå men har ett skinnställ och för mig är det ok. Jag ser mitt livsval som vegetarian som att jag tar nya val och beslut om och om igen och för mig är det så livet är och helt okej. Hoppas du hittar en lösning du är bekväm i. Ska bli spännande och höra om du hittar något veganskt ställ så kanske jag kan köpa ett jag med någon gång. Lycka till! Och skit i de småsinta bitterbikerserna som är på sandlådenivå
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|