TS, jag vet inte om du helst inte vill bära skinn öht eller om det handlar om att du inte vill vara en bidragande effekt till att fler skinnställ produceras, men om det är det sistnämnda kanske det kan vara ett alternativ att köpa ett begagnat skinnställ? Som lite av en kompromiss?
Och ni som pratar om dubbelmoral, är nyfiken på om ni resonerar så med allt, eller bara när det gäller just detta ämne (som av någon anledning verkar vara oerhört provocerande)?
När jag var vegetarian mötte jag också den: "varför äter du inte kött när du har skinnskor" vilket i min värld är en jävligt konstig inställning. Gäller samma för källsortering? Typ varför sorterar du batterier och glas när du inte sorterar plast och metall? Varför skänker du 100kr till rädda barnen, du skulle ju kunna skänka 10K?
Ni har aldrig hört "ingen kan göra allt men alla kan göra något"?
Oj det var präktigt skrivit att det blev lite pinsamt men ändå
Nåväl, är det någonstans jag kan få svar på den här gåtan så är det på sporthoj
Är du säker på att han vill ha en kram av dig?Satfläsk vad gubbar kan vara tjattriga?
Hade för mig att hojåkare var stora, starka män som sveper stop och håller varvstopp, men trofan att jag hade fel. Merparten av bunten sitter ju tydligen och kränker folks värderingar över internet istället! Nä, kramar till er som har så dåligt självförtroende att ni istället klankar ner på de som har en värdering här i livet!
Själv konsumerar jag en ohälsosam mängd kött, och släpper ut mer växthusgaser än jag borde. Lik förbannat är jag tacksam mot dom som är villiga och starka nog att ge något tillbaks till moderjord!
Så till TS, en ärlig kram!
Är du säker på att han vill ha en kram av dig?
Jag läste hamsterställ först. Fan vad hamstrar det måste gå åt till ett schysst ställ.Tänk dig hur många djur som fått lida föra att du ska glida runt på din mc I ett hampaställ
Kul! Fast det kan jag väl iofs förstå till viss del, alla andra skäller ju bara på honom.Skiter björnarna i skogen? Självklart vill han det!
Det är inte döda djur, det är mördade djur.
Finns det inget ställ som är sytt av häst?
Däremot är jag trots omständigheterna sökandes efter ett alternativ till ett skinnställ
Jag äter inte kött, jag äter inte kycklig, fisk
Tänker likadant. Fantastiskt många korkade inlägg i den här tråden. TS ställer en tydlig, relevant och intressant fråga och blir bemött som om han talade mandarin på en bygdegård i Åsele. Påminner om de lågbegåvade white trash-grupperingarna i högstadiet vars enda strategi när de kom i kontakt med något som de inte förstod (vilket inte var sällan) var att mobba/förlöjliga. Förjävla trist att se sån skit här.Jag förstår inte riktigt varför det ska häcklas när någon tagit samma beslut som TS...
Det finns ju jeans av kevlar för mc-åkning te.x så jag hade hoppats på ngt alternativ. Men jag ska söka vidare.
Det mest extrema exemplet är Jainistiska munkar som bär munkavel för att av misstag inte råka svälja en insekt och varsamt sopar golvet framför sig för att inte råka trampa på någon insekt.Om man är emot att döda insekter också så kan del bli svårt, för när man stannar och inspekterar kan det vara en hel del döda insekter på hjälm, ställ och hoj.
Fast man kanske kan yrka att insekterna begick självmord? Eller att de attackerade och det var självförsvar?
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|