Velox Mc Sundsvall

Red Hawk

MullerMaffian
Gick med
28 Aug 2007
Ort
TIMRÅ
Hoj
SV 1000 s-04 å en Ski-donk 670-98
Jag hoppas ni tar med åt mig också. Jag jobbar hela natten och tänkte kliva upp 10.30 :trött :trött :trött
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Lite sugen man blev på att åka en sväng när man såg er glida iväg på E14, men fast i bilen var man!
 

Re^Spect

Ny medlem
Gick med
30 May 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZ-1N 09
Kom till godis nu :D ..hörni...jag garvar än jag..tack för ännu en kanon kul dag...på måååånga vis..:tuttar

jag hade kramp i magen efter fikat.... jag har en hämdaktion att ta ut på vissa.... sedan får vi tacka RENERT!!! för maten :tungan för det var väl han som skulle dit på söndag :D
 

EKAN*

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Skogen Sundsvall.
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Någon som har ett 150mm spirorör på 2-2,5 m liggandes? skulle värma baljan men skorsten var sönderrostad:huvet 070-6631618
 
Last edited:

Precious

Bäst I Test
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Timrås Guldkust
Hoj
Suska K5a 1000
Hörru Resse...tydligen försvann lasern 10min efter ditt samtal till högkvarteret :D

Bra jobbat:Bugar

Nu är de soffläge som gäller. men Lotta...hälsa mammsen att fikat ligger som lull lull på maggen nu :tummenupp

Å Reeeeeeeeeeeeeeeeeeeeneeeeeeeeeeeeeeert älskade lilla RR-rookie...ha en bra vecka i träsket nu medan vi kör hoj här hemma :arsele
 

Re^Spect

Ny medlem
Gick med
30 May 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZ-1N 09
Hmm, lasern på bron vid Lidl Timrå?

Ringde in å skällde på dom för att om dom ska stå ute efter vägen där det inte är en gångväg å arbetar ska dom fan ha signalväst på sig.

Tja

jo vi är några som tänkte åka upp men vi är inte med i Velox Mc !!!!!!! :va Så vi syns efter vägen kanske.....

man behöver inte vara med Velox för att följa med.... bara trevligt att folk vill åka tillsammans :tummenupp
 
Last edited:

what

Ny medlem
Gick med
27 May 2008
Ort
sundsvall
Hoj
yamaha
man behöver inte vara med Velox för att följa med.... bara trevligt att folk vill åka tillsammans :tummenupp

Jo det är det en del av siten sporthoj går ut på att folk kan ta del av och få reda på när det är nån åkning... som vem som helst kan hänga på om man vill.

Jag har åkt i 10 år och det har aldrig vart nån speciell klubb utan man har varit ett sporthojsgäng som åkt och umgåtts :tummenupp och det är många personer som kommit och gått genom åren.

Men nu har ni skapat en egen klubb/eget gäng i sporthojsgänget !!! Varför???? Som jag gissar/ser det så är det för att ni är några som kommer bättre överens och vill vara för er själva d.v.s egen tråd och egna åkturer. För annars skulle det inte behövas en Velox tråd..... Rätta mig gärna om jag har fel.

Ni får gärna vara ett eget gäng som åker men varför göra en större grej av det ? Kan lätt tas på fel sätt..... Finns fortfarande folk som undrar om vem som helst får åka med sporthojs onsdagsturer och svaret är JAAA klart ni får :tummenupp
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Ringde in å skällde på dom för att om dom ska stå ute efter vägen där det inte är en gångväg å arbetar ska dom fan ha signalväst på sig.

Alla sätt är bra utom dom dåliga. :) Dom syntes inte direkt bra där dom stod, låg lite över laglig hastighet när jag såg dom, så man drog väl ett par hail mary's på vägen upp för skönviksbacken, vilket verkade funka. Tacka fasen för att mätarn lägger på ett par för glädjens skull. ;)
 

Precious

Bäst I Test
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Timrås Guldkust
Hoj
Suska K5a 1000
Jo det är det en del av siten sporthoj går ut på att folk kan ta del av och få reda på när det är nån åkning... som vem som helst kan hänga på om man vill.

Jag har åkt i 10 år och det har aldrig vart nån speciell klubb utan man har varit ett sporthojsgäng som åkt och umgåtts :tummenupp och det är många personer som kommit och gått genom åren.

Men nu har ni skapat en egen klubb/eget gäng i sporthojsgänget !!! Varför???? Som jag gissar/ser det så är det för att ni är några som kommer bättre överens och vill vara för er själva d.v.s egen tråd och egna åkturer. För annars skulle det inte behövas en Velox tråd..... Rätta mig gärna om jag har fel.

Ni får gärna vara ett eget gäng som åker men varför göra en större grej av det ? Kan lätt tas på fel sätt..... Finns fortfarande folk som undrar om vem som helst får åka med sporthojs onsdagsturer och svaret är JAAA klart ni får :tummenupp

Svar på dina funderingar finns i början på tråden.men tydligen så är det några som retar sej på denna tråd så uppenbarligen får jag nog be vår moderator att stänga ner den här tråden istället,TROTS att det i mitt trådskapar inlägg står VARFÖR vi öppnat en separat tråd.
Man kan ju då börja fundera över många andra trådar som då oxå bör tas bort från detta FRIA forum.
Men tilläggas bör ju att de fortfarande är frivilligt att läsa trådarna och att vi istället kommer att göra som förr att vi öppnar nya trådar för varje event istället.
Att det sen funderas över varför en klubb har bildats kan jag inte förstå.Är det så konstigt det år 2008? Måste man sluta skriva på SH då isof??? Med mitt friska minne så har det genom dom senaste 5 åren bildats flera olika konstallationer av klubbar här på SH,offroad,stunt mm. som har skrivit i egna trådar här på Sundsvalls forumet.Men ALDRIG har det ifrågasatts av någon.Om ni ser på SH forumen så finns det massor av "gren-klubbar" överallt men det funkar tydligen inte häruppe.
OBS!! Ni som blandar ihop denna tråd med tråden för onsdagskörningarna,VARFÖR SKRIVER NI INTE I ONS.KÖRNINGS-TRÅDEN OCH HÅLLER LIV I DEN ISTÄLLET????
 
Last edited:

Broms olga

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Honda CBR 600F(SKROTAD)
Ordföranden har ordet!
Tydligen har det uppstått en hel del missförstånd. Tråkigt!
Velox mc sundsvall uppstod för vi är mycket riktigt som What skrev ett gäng som kommer mycket bra överens .
Men dock EJ ett gäng som vill hålla oss för oss själva. Tvärt om. Vi är oerhört sociala av oss och åker inte enbart hoj på onsdagskväll utan 6 dagar till!
Om jag känner Velox ”gänget” rätt så är detta absolut ingen STOR grej utan bara ett roligt sätt att synas.
Som jag skrev ovan så åker vi ju sexdagar till på veckan och som Presious skrev är det lite lättare att hålla koll på vad som händer. I ställe för att skapa nya trådar för alla turer vi tar.
Vad är det som är kan tas på fel sätt?
 
Last edited:

what

Ny medlem
Gick med
27 May 2008
Ort
sundsvall
Hoj
yamaha
Ja varför inte lägga upp ny tråd när det finns planer på åkning som vem som helst får åka med på,blir ju lättare att se om nåt är på gång... som man kanske vill hänga med på som onsdagskörningstråden till exempel.

Jag ser sporthoj.com som en klubb (med tröjor o allt) sen att det finns trådar om offroad,stunt och sånt ser jag inget konstigt med. Offroad är ju för dom som åker av vägen och det vill jag inte med sporthojen. Stuntkörning är kul att se på men man vill köra själv också inte bara titta på.

Men du Velox var snabb va på svenska.. okej om ni ändrar till :Velox Mc för dig som kör skitfort: så köper jag en ny tråd så kan dom som är intresserad av det få en egen tråd. Men en klubb i sporthojsklubben känns dumt och onödigt. Men det får ni ha i detta fria forum men jag ville bara ge min synpunkt på det hela och jaaa det har retat mig lite men det är bara för att jag vill att alla ska känna sig välkommna och åka med likasinnade.

Olga...Okej jag har fått intryket av att ni är en sluten klubb...

Är ni ute varje dag så förstår jag att det skulle bli kladdigt på forumet.
Jag skulle nog gjort en tråd som hette typ.... Dags för åkning se hit.....
 
Last edited:

Härnöante

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Ort
norrut
Hoj
såld
Får väl heta och göra och köra hur fan man vill. Huvudsaken är väl att man har skoj ihop eller?
Finns alltid en skara personer som ställer sig utanför grupper innan de ens träffat folket i fråga men då har man ju uteslutit sig själv och inte stött på en sluten klubb.

Glad sommar alla mc-burna:) .
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top