Rossi är en mer komplett racer som inte är bäst på något men jämnast och snuskigt bra på allt.
Nej, jag skämtar inte. Han är inte absolut bäst på något av all de saker som gör en komplett förare bra, som tex Schwantz hade en makalös hojkontroll men var sämre på att utveckla materialet och ställa in hojen. Rossi är bäst på flest saker totalt sett. Därför är Rossi för mig den bäste genom tiderna medan tex Saarinen eller Schwantz var bättre på att köra hoj.3046740Du måste skämta!
Jag säger Rossi/Doohan, synd att det aldrig riktigt blev någon uppgörelse dem imellan.
\Masonit
Därför vill jag tro att Rossi är störst trots allt.
Och...
@ madhonda: Nu ser t.om DU att jag hyllar din älskling!
Jarno "The Flying Finn" Saarinen ...
Tyvärr fick han inte vara aktiv i så många år, men till hans prestation hör att han "did it all by himself".
Han finansierade sin internationella karriär genom att gå till ett antal banker och ta ut "studielån". Vad han inte talade om var att han tänkte studera RoadRacing i världsklass. På hösten betalade han tillbaka lånen ...
Han körde deras folkvagnsbuss runt i hela europa ihop med Soili. Han trimmade sina hojar själv, han gjorde "justeringar" på dem som var aha-upplevelser för fabrikens racingavdelningar, han förhandlade med arrangörer, fixade ihop med frun all marktjänst.
Ingen tilläts meka med hans egna hojar ... därför höll de alltid
Inget av det du skriver om Doohan går att lägga honom i fatet då hans förmåga ska bedömas. Enligt min mening är han bäst någonsin eftersom han hade Rossis alla positiva egenskaper som förare och därutöver en vilja och målmedvetenhet som ingen annan varken förr eller senare. Den som känner till hans motgångar (se nedan) vet vad jag menar. Rossi har i jämförelse glidit genom GP på en räkmacka.jian skrev:Doohan har också presterat bra men likadant här...
Han satt på Hondan som var klart bäst under hans
storhetstid och han var klar utsedd första förare och
Doohan valde att inte lämna Honda och försöka som
Rossi vinna på annat märke...
Det där är en seglivad myt. Doohan övervägde t.ex. allvarligt att byta till Suzuki 1991.Kevin åkte alltid på pisscykel..
Rossi utan tvekan.. Sedan att karln hoppar in och provkör för Ferrari´s F1 stall och kör skiten ur deras andre förare säger en del om hans talang för motorfordon.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |