Vem är Sveriges bästa bredbandsleverantör?

Vem är sveriges bästa bredbandsleverantör?

• Antal röstningar
    0

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nu går vi bara in på dom rikstäckande giganterna, inte din lokala ISP.

Jag är inte helt nöjd Glocalnet. Jag tycker att det strular och går långsamt. Men frågan e vad man ska byta till?

Bredbandsbolaget ADSL har erfarenhetsmässigt varit den snabbaste uppkopplingen. Och stabil! Comhem har också varit stabila men inte direkt snabba. Tar man Comhem kan man däremot ha modemet i vardagsrummet och slipper sladdar och en hel limpa med telepluggar i varann vid telefonen. Dessutom ingen trådlös telefon i närheten som kan störa nätverket.

Vilka har bäst erbjudanden? Comhem har 3 månader gratis vilket e värt ca 900.- Bredbandsbolaget bjussar på en iPod shuffle.

Vilken ISP har du och är du nöjd?

Kör Bredbandbolaget med fiber i huset. Stabilt med bara en "nedgång" på 5 år. 295 kr/mån för 100/10 m/bit suger ju inte direkt.

Last edited:
Kör Bredbandbolaget med fiber i huset. Stabilt med bara en "nedgång" på 5 år. 295 kr/mån för 100/10 m/bit suger ju inte direkt.
Det som däremot suger är att man som företagare får pröjsa 595:-/månad för 10/10. Funkar dock klockrent.

Hemma kör jag BBB ADSL utan problem, 16/1. Vet inte vad det kostar.

Det som däremot suger är att man som företagare får pröjsa 595:-/månad för 10/10. Funkar dock klockrent.

Inte nog med det, man har ju förmånen av att ha en (i min erfarenhet) sämre kundtjänst, med sopiga öppetider och generellt lägre fart. Kalaslösning!

Det är lite andra krav och SLA-avtal på företags-abb :)

@ Roller
Jag har Comhem och är nöjd. Kan du få 24/8-tjänsten så är den riktigt bra tycker jag. Får i praktiken 21/7 vilket är riktigt bra.
ComHem hade lite prestandaproblem i Göteborg ett par veckor förra året där de gick riktigt sunkigt. Jag ringde in och klagade en del dock och slapp därmed betala avgiften för en månad så fick väl rätt okey kompensation anser jag.

Last edited:
Jag ska ta och ringa ordförande i samfälligheten och pusha för att vi ska dra in fiber! Det lär inte ske över en natt och tills dess måste man ha nåt vettigt.

Jag tror att man får the most bang med BBB. Men Comhem skull ge den smidigaste riggen hemma. Telia leder pollen stort dock. Kan det kanske endast bero på att dom har flest kunder, som dessutom är lojala?

Jag tror du blir nöjd med Comhem.
Om jag hittar en snabb server eller torrent så ligger det stadigt på 8mbt. Det märks tydligt att det är en spärr (pga abonnemanget) som gör att det inte går fortare.

Har kört både Telia och Comhem. Comhem är den leverantör jag har nu.

Bättre fart hos Comhem upplever jag det som och krånglar något mindre än Telia.
Har 8/1 idag och tankar på ~950KB/s både via HTTP och torrent. Det är nog ungefär vad som går att klämma ur en 8.

Det enda som går att lita på är fiber.

o annars är det jävligt olika beroende på vart man bor, jag skulle nog råda dig till att ta comhem o köra på en helt annan lina än den du kör på nu iom att du som sagt har lite krångel me glocalnet, kan bero på gamla ledningar i ditt telenät vilket isf högst troligt kan ge rätt kass uppkoppling även med telia.
Dock med lite bättre kundsupport o så så de fixas lite snabbare o bättre när de krånglar.

Längesen man pyssla me sånthär nu så ja har lite dålig koll men byt bort glocalnet o satsa på nå annat företag o sen e de bara tjata på dem tills du får en bra uppkoppling, de finns tusentals inställningar de kan göra i både datorer o telestationer osv för att de ska funka bra, tillslut.

Det enda som går att lita på är fiber.

Sanning med modifikation?

Du kan ha en fiber och ända köra i max 1Mbit/s. Allt beror på hur din operatör har satt upp sitt nät. Dessutom kanske du valt en isp medd kass peering, och som köper transit som bara är på ett fåtal Mbit.

Så... det finns inget annat sätt att att läsa lite tester och dra sina egna slutsatser. I slutändan är det många faktorer som begränsar vad för hastigheter man kan få. :gnissla

När det gäller ADSL så spelar det egentligen ingen som helst roll vilken leverantör ni har. Utan grunderna till alla problem är allt som oftast relaterat till själva ledningen som går från telefonstationen hem till er.

På denna ledningen kan man ha många olika leverantörer, försår ni vad jag menar? :)
Det som skiljer i pris, är oftast supporten man får.

Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back