Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Bingo skrev:
Edit: McB, Valmers och Freppa, en sann högerman står inte bakom att patrask skor sig på det allmänna. Oavsett vilket parti det kommer från. I annat fall skall vi inte ha makten :fakta

Jag är också överrens med Er. Mitt första inlägg var faktiskt lite ironiskt, även om jag vidhåller att vi lever i en kommuniststat.

Edit: kanske inte kommunistiskt i ordets rätta mening, men ändå. Orkar inte utveckla detta nu, det får vi ta någon annan gång.

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
....

Edit: McB, Valmers och Freppa, en sann högerman står inte bakom att patrask skor sig på det allmänna. Oavsett vilket parti det kommer från. I annat fall skall vi inte ha makten :fakta

Som jag alltid har sagt - Det finns vettiga moderater också.

....dom är bara svåra att hitta :p

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Chefen Alabama skrev:
Ja, på många sätt...

Vilka då? Jag generaliserar vilket är nödvändigt i den här typen av diskussioner. Förklara var mitt resonemang faller.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Höj skatten för låginkomsttagare, sänk den för höginkomsttagare. :öl

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Chrille skrev:
Vilka då? Jag generaliserar vilket är nödvändigt i den här typen av diskussioner. Förklara var mitt resonemang faller.

Du säger det själv, du generaliserar vitt och brett utan något egentligt underlag för vad du säger.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Valen skrev:
Bra inlägg Chrille. Nu hänger vi högern. Vi ska verkligen vara tacksamma för politiker som Sahlin, Freivalds, Jan O Karlsson (nu stack han tyvärr) o.a. i regeringen som man verkligen kan lita på inte fifflar med skattepengarna vi surt betalar. Nämnde jag Schyman?

Nämde jag den utelämnade smiley'n?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Får jag ett jobb i Stockholm så får jag flytta!
Det tycker jag att hon också ska göra.
Så kan hon ta sin bortskämda son med sig för det finns massor av gymnasium i Stockholm där han kan gå, på det här sättet slipper även svenska folket betala massor i resekostnader för damens del.

Jag är också blå, så det så.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Chrille skrev:
Hur ska vi kunna resonera om vi är nästan överens?

Jävlar, tänkte inte på det. Vänta, måste omgruppera......

Okej, nu är jag klar.

Fy fan för er jävla vänstersossar! Ta och far åt helvete! Det är sådana som ni som sabbar det här landets möjlighet att bli stort! Istället förblir vi ett lilleputt-land uppe i Norr där isbjörnarna går på gatorna och folket mest ägnar sig åt att dricka hembränt och trimma sina epor! Det räckte inte med att rösta nej till Euron, ni måste prompt skandera om det för omvärlden så att de verkligen får intrycket om att vi är idioter. Tillochmed Norrmännen skrattar åt oss! Die Zeitung skrev en gång följande: "Sverige består till stor del av ett folk som enbart vet ett uttryck: Vi väntar och ser.
- Skall ni gå med i EU?
- Vi väntar och ser.
- Skall ni gå med i EMU?
- Vi väntar och ser.
- Skall ni släcka branden därborta?
- Vi väntar och ser."
Jag drömmer om ett samhälle där sådana som ni kan springa omkring ibland era koblajor och hembrända finkelprodukter och sakna rösträtt, så att vi RIKTIGA medborgare kan styra och ställa så att landet ÄNTLIGEN kommer ur den här depressionen och att vi får ett uppsving i produktion! När vi tar bort era sociala skyddsnät och tvingar er att jobba, DÅ kommer ni sakna att ni inte var med på tåget från början och påverkade.
Visste ni att man just nu sitter och bestämmer om den nya grundlagen inom EU? Visste ni att ett utskott i riksdagen sitter och diskuterar detta i Sverige? Visste ni att Göran Persson är med på dessa möten nere i Bryssel, MEN INTE SÄGER NÅT för han vill invänta utskottets betänkande. När de tänkt klart har EU redan klubbat igenom den nya grundlagen och vi sitter, som vanligt, på läktaren.

Moderater i alla länder, förena eder och krossa detta vänsterpack!!!

Phew, det var jobbigt. Är vi oense nu igen Chrille? (du MÅSTE snart komma till Stockholm så vi kan supa ikapp och snacka politik och slåss lite! :D)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Blue skrev:
Får jag ett jobb i Stockholm så får jag flytta!
Det tycker jag att hon också ska göra.
Så kan hon ta sin bortskämda son med sig för det finns massor av gymnasium i Stockholm där han kan gå, på det här sättet slipper även svenska folket betala massor i resekostnader för damens del.

Jag är också blå, så det så.

Du jobbar ju i hela landet redan....
Men för övrigt: :rock

750RR

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Chefen Alabama skrev:
Du säger det själv, du generaliserar vitt och brett utan något egentligt underlag för vad du säger.

VA?!? Jag har ju förklarat EXAKT vilket resonemang/underlag som ligger bakom mina generaliseringar. Jag kan inte namnge personer här vet du!

Jag kan tex inte namge det moderata kommunalråd och medlem i polisstyrelsen i en liten ort i landet som skällde ut mig för att jag var fackansluten och vägrade betala ut en krona i skattade pengar för "då kunde han lika gärna läga ner verksamheten"...

Jag kan inte namnge alla småföretagare som febrilt försöker hitta ägar att lura staten på en bit av kakan bara för att det i vissa fall är enda sättet att överleva... De är, trots min fallenhet för sympatier i deras fall, likt förbannat fifflare.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Chrille skrev:
...Jag kan inte namnge alla småföretagare som febrilt försöker hitta ägar att lura staten på en bit av kakan bara för att det i vissa fall är enda sättet att överleva... De är, trots min fallenhet för sympatier i deras fall, likt förbannat fifflare.
Vilket egentligen bara är ett annat sätt att säga att man inte är konkurrenskraftig nog :fakta Sätt dem i konkurs om de inte fixar det på lagligt sätt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Bingo skrev:
Vilket egentligen bara är ett annat sätt att säga att man inte är konkurrenskraftig nog :fakta Sätt dem i konkurs om de inte fixar det på lagligt sätt.

Visst är det så. Att konkurrera med fifflare tvingar en att fiffla. Det är en sak som borde stävjas om det nånsin ska bli en rätsida på det.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Freppa skrev:
...
Phew, det var jobbigt. Är vi oense nu igen Chrille? (du MÅSTE snart komma till Stockholm så vi kan supa ikapp och snacka politik och slåss lite! :D)

Nu känns det bättre. Om inte annat så är ju mässan ett måste men sen får vi se om det finns tid över när min sjuka Sukka har fått sin kur...

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Och så har det återigen dragits igång en ny politisk tråd där alla ska försöka frälsa varandra med sina ideologier. Håhåjaja. :rolleyes:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Bingo skrev:

Ett bra sätt att rensa upp på....OM det inte vore för kartellfenomenet.

Mindre skatt och BORT med skit som arbetsgivaravgifter! vad är det för skämt? Hög arbetslöshet? Tacka faen för det när man får betala för att anställa någon, låt denne någon bli snatälld i stället och l sin tur betala sin aldeles för höga skatt så är saken biff.

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Teo skrev:
Ett bra sätt att rensa upp på....OM det inte vore för kartellfenomenet.

Mindre skatt och BORT med skit som arbetsgivaravgifter! vad är det för skämt? Hög arbetslösket? Tacka faen för det när man får betala för att anställa någon, låt denne någon bli snatälld i stället och l sin tur betala sin aldeles för höga skatt så är saken biff.

Där har vi nog kärnan i resonemanget som gör småföretagare till moms o skattefifflare. Det är inte en så enkel fråga -orsak och verkan är i allra högsta grad relevant och det är inte enkelt alls.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Det är inget fiffel...

Du är i din fulla rätt att FÖRSÖKA dra en kostnad SOM DU HAFT och anser att har med inkomsternas förvärvade att göra!!!!
Inget fiffel eller olaglighet har begåtts av moderaten..
Att sedan skattemyndigheten kan "hysa avvikande åsikt" är en annan sak...

Däremot har du INTE HAFT kostnaden, typ dra av för lite längre körsträcka till jobbet än den verkliga eller liknande, DÅ är det fiffel och olagligt...:mad:

:hej

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Chrille skrev:
Där har vi nog kärnan i resonemanget som gör småföretagare till moms o skattefifflare. Det är inte en så enkel fråga -orsak och verkan är i allra högsta grad relevant och det är inte enkelt alls.

.....lite skitförenklat glömde Jag att säga.. :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Teo skrev:
...Mindre skatt och BORT med skit som arbetsgivaravgifter! vad är det för skämt?...
Tja, våra pensionsavsättningar, sjukförsäkring, arbetslöshetsförsäkring osv. Det kan fö vara värt att nämna att riktigt små företag har rejäl rabatt på arbetsgivaravgiften (ca 28% istället för ca 33%).

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy