Valen skrev:Och så har det återigen dragits igång en ny politisk tråd där alla ska försöka frälsa varandra med sina ideologier. Håhåjaja.![]()
Visst är det skoj?
![Naughty :brynad :brynad](/img/smilies/naughty.gif)
Valen skrev:Och så har det återigen dragits igång en ny politisk tråd där alla ska försöka frälsa varandra med sina ideologier. Håhåjaja.![]()
Jaha, fattas bara att Ugluk kommer med sina fula påhopp ocksåUgluk skrev:Nåja, nu lär han ju behöva lite extra stöd pojkstackarn, med tanke på att hans mamma basunerat ut över hela landet att
- Han är sent mogen och kan inte bo själv, säger hon.
Förresten trodde jag att det var obligatoriskt (nästan en sport) i moderatled att fuska så mycket som möjligt?![]()
Bingo skrev:Tja, våra pensionsavsättningar, sjukförsäkring, arbetslöshetsförsäkring osv. Det kan fö vara värt att nämna att riktigt små företag har rejäl rabatt på arbetsgivaravgiften (ca 28% istället för ca 33%).
Ugluk skrev:Nåja, nu lär han ju behöva lite extra stöd pojkstackarn, med tanke på att hans mamma basunerat ut över hela landet att
- Han är sent mogen och kan inte bo själv, säger hon.
Det är ju det jag sägerUgluk skrev:
Förresten trodde jag att det var obligatoriskt (nästan en sport) i moderatled att fuska så mycket som möjligt?![]()
Hupp. Det var inte meningen att störaBingo skrev:Jaha, fattas bara att Ugluk kommer med sina fula påhopp också![]()
![]()
Chrille skrev:Egentligen borde hon få betala extra skatt genom att hon uppenbarligen uppfostrat en oduglig barnrumpa som kommer kosta samhället extra genom sin oförmåga att ta hand om sig själv. 17 år är extremt nära vuxenlivet och då ska man allt klara sig själv. Hur mycket tror tanten att man passas på internat förresten??
Det är ju det jag säger![]()
Jo, de pengarna är faktiskt öronmärkta, i vart fall i den bemärkelsen att den allmänna pensionen baseras på inbetalningarna. Sedan är det också så att sjuk- och arbetslöshetsförsäkringsmomenten i soc är underfinansierade, dvs vi betalr mindre än vi tar ut. Det som fattas tar man av andra skattemedel. Såna grejer löser man med privata försäkringar i många andra länder. Ytterst är det bara en fråga om hur de skall finansieras. Vårt sätt är inte det bästa men diskussionen blir ofta konstig eftersom folk ofta har en underlig föreställning om vad arbetsgivaravgifter är för något.Teo skrev:Visst, (jag hade ingen aning om 28% rabatten måste jag erkänna) men skattemedel är väl inte öronmärkt eller? skatte- "förmildringarna" hamnar ju helt fel! Det var gnäll om fastighetsskatten (avskaffa!!) och då är Sossarna så snälla att de sänker den för de som har de värst....vilka blir det? Jo Ryben af gogelhopfklinh! på Jursholm! vad händer med dom andra? inte ett skit. Folk som bott i sina hus på t.ex värmdö innan sommarstugeboomen dog igång får flytta på grund av att de har blivit "rika"![]()
Gäller ej den politiska klassen oavsett partitillhörighet. Politiker skall superkompenseras för dubbelt boendet-rex skrev:Vafan, finns det inga skolor i Stockholm som den "sent utvecklade" (vad nöjd jag hade varit med min mamma om hon gått ut med ett sånt påstående..) ungen kunde gå på?
Förespråkar inte moderaterna arbetskraftsförlyttning? Flytta dit jobben finns och så... Eller gäller det kanske bara arbetarklassen?
Bingo skrev:Gäller ej den politiska klassen oavsett partitillhörighet. Politiker skall superkompenseras för dubbelt boende![]()
Rundningsmärke skrev:Skatt på allt. Först en idiothög skatt på lönen och moms på allt man köper.
Råkar du göra en vinst när du säljer din lägenhet som du betalt med skattade
pengar – skatt igen. Köpt ett hus? Skyll dig själv, betala skatt igen. Behöver du el?
Skyll dig själv, skatt och moms på hela klabbet. Har du bil? Skyll dig själv, vägskatt,
energiskatt och moms på skatten. Vill du köra på vägarna? Varsågod att betala i biltullen.
Detta land tvingar folk att fiffla.
/Anders (grinig idag)
Bingo skrev:Gäller ej den politiska klassen oavsett partitillhörighet. Politiker skall superkompenseras för dubbelt boende![]()
Chrille skrev:VA?!? Jag har ju förklarat EXAKT vilket resonemang/underlag som ligger bakom mina generaliseringar. Jag kan inte namnge personer här vet du!
Jag kan tex inte namge det moderata kommunalråd och medlem i polisstyrelsen i en liten ort i landet som skällde ut mig för att jag var fackansluten och vägrade betala ut en krona i skattade pengar för "då kunde han lika gärna läga ner verksamheten"...
Jag kan inte namnge alla småföretagare som febrilt försöker hitta ägar att lura staten på en bit av kakan bara för att det i vissa fall är enda sättet att överleva... De är, trots min fallenhet för sympatier i deras fall, likt förbannat fifflare.
Chrille skrev:
Att göra dyra privata skolor avdragsgilla vore den sista spiken i kistan på det inbillat klassfria samhället.
Valen skrev:Nu hänger vi högern. Vi ska verkligen vara tacksamma för politiker som Sahlin, Freivalds, Jan O Karlsson (nu stack han tyvärr) o.a. i regeringen som man verkligen kan lita på inte fifflar med skattepengarna vi surt betalar. Nämnde jag Schyman?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |