Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Chefen Alabama skrev:
Jag känner en del övervintrade hårdrockare och de flesta är snudd på alkoholister eller pundare, alltså är alla det. ....

Jag erkänner att jag generaliserar i varierande grad och öppnar därmed för möjligheten att det finns undantag. Fler i moderatfallet och färre i nationalistfallet - baserat på min personliga erfarenhet.

skulle du möta mig till vardags och ombett gissa på vad jag är för en typ så bör du ha gissat på:
- aktiv i något obskyrt källarband
- mer eller mindre arbetslös/bidragstagande
- att missbruk av någon typ inte varit förvånande om det finns/funnits med i bilden.
- jobbar som hantverkar men hatar jobbet för att jag ska bli rockstjärna.
- ser ner på de flesta svenska metalband som får släppa skivor för de är sellouts eller kopierar hel enkelt bara tidigare band. Mitt band däremot är unikt.

Hade du inte gissat på det hade du inte träffat många hårdrockare som de ser ut på västkusten.
Jag kan klippa mig men varför skulle jag...

Edit/ Min mormor blir rädd för mig om hon möter mig på stan och det är för mörkt för en identifikation. Jag säger ill henne att vara rädd för killarna utan hår istället :crash

Last edited:

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Chrille skrev:
Jag erkänner att jag generaliserar i varierande grad och öppnar därmed för möjligheten att det finns undantag. Fler i moderatfallet och färre i nationalistfallet - baserat på min personliga erfarenhet.

skulle du möta mig till vardags och ombett gissa på vad jag är för en typ så bör du ha gissat på:
- aktiv i något obskyrt källarband
- mer eller mindre arbetslös/bidragstagande
- att missbruk av någon typ inte varit förvånande om det finns/funnits med i bilden.
- jobbar som hantverkar men hatar jobbet för att jag ska bli rockstjärna.
- ser ner på de flesta svenska metalband som får släppa skivor för de är sellouts eller kopierar hel enkelt bara tidigare band. Mitt band däremot är unikt.

Hade du inte gissat på det hade du inte träffat många hårdrockare som de ser ut på västkusten.
Jag kan klippa mig men varför skulle jag...

Då är vi ganska överens.
Sen finns det väl ändå en hel del svenska metalband som har egen stil. Jag tänker på tex Candlemass, Entombed, mfl... :rock :rodnar

EDIT: Att vara rädd om sin mormor har jag hörttalas om men att varna henne för flintskalliga gubbar är väl lite väl överbeskyddande... :crash

Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

hållundan skrev:
:fakta

OJ då?!

Nä, jag tycker det är ritkigt dåligt av den röda(?) tidiningen aftonbladet att skriva på detta vis...

Nåväl, är man moderat så fifflar man (jag) ju tydligen?!

/H

:hej

Japp, enligt Chrille så fifflar jag med, vet bara inte med vad. Jag försöker ju iofs slippa jobba så hårt så här på fredags-eftermiddagarna men det har nog att göra med att jag är blå. En rejäl sosse skulle aldrig känna så. :mattias

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det roligaste draget hos moderater är annars att de är så stingsliga. Det finns ingen anna politisk inriktning, dominerad av vuxna, som man kan orsaka ett sånt jävla liv genom att kritisera.

Kritisera sossarna om du vill dra igång en diskussion, kritisera moderaterna om du vill ha ett gräl.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Chrille skrev:
Det roligaste draget hos moderater är annars att de är så stingsliga. Det finns ingen anna politisk inriktning, dominerad av vuxna, som man kan orsaka ett sånt jävla liv genom att kritisera.

Kritisera sossarna om du vill dra igång en diskussion, kritisera moderaterna om du vill ha ett gräl.

Så hade du inte resonerat om du hade varit moderat ;)

750RR

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Vem blir förvånad när en sosse betalar sina privata resor och fester med statens kreditkort?. :confused:

Last edited:

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Chrille skrev:

Du som verkar ha en så sund musiksmak :rock , trodde inte du var sosse. Dom brukar väl lyssna på dansband och gifta sig med kusiner :D :D :D

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Re: Re: Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Chrille skrev:
Men vilken värld lever du i? Sanningen bakom mina påståenden är väldigt enkel:

Rasister som vill vara rumsrena försöker kalla sig nationalister tills de slinter och gapar över blattar och svartskallar.

Småföretagare brukar ytterst sällan orka behålla sina solidariska åsikter efter ett par år i clinch med skattmasen och blir därmed, i varierande grad, blåa. Efter ett par år till med vrede över ett otroligt tungt ekonomiskt klimat så börjar de fuska....

Visst har jag fel??? ...eller

Du har en solklar poäng med det du skriver, efter att ha haft med masen att göra alltför länge och få jobba lååånga timmar för att gno ihop allt som staten skall ha för att därefter kunna använda sina pengar till falukorv, hyra och annan lyxkonsumtion tenderar folk att tröttna..

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hightuned skrev:
Vem blir förvånad när en sosse åker betalt sin privata resor och fester med statens kreditkort?. :confused:
Ja, inte är det jag i vart fall. Men jag ställer högre krav på de i mitt läger än på dem i motståndarlägret. Att de är fähundar ligger ju lite i sakens natur. Den som tror annat kan ju kolla på vänstersnubbarna i tråden :D :rock

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Valen skrev:
Nu har du iaf bevisat att du har en del humor, Chrille. :D

Nejnejnej, det är nu dus ska säga.

"Vaffan säger du din jälaidiotjävel? :finger "

då kan jag säga:

"I rest my case"

...och ta ledigt för helgen.

Trevlig helg pojkar....

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Chrille skrev:
Nejnejnej, det är nu dus ska säga.

"Vaffan säger du din jälaidiotjävel? :finger "

då kan jag säga:

"I rest my case"

...och ta ledigt för helgen.

Trevlig helg pojkar....

Ok, då, här får du: :finger . Själv ska jag snart hem & slänga på Dream Theater's "Metropolis Part 2: Scenes From A Me" så helgen verkligen kan börja. :rock

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Re: Re: Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Chefen Alabama skrev:
Och alla som uttryckt nationalistiska åsikter, som du träffat, var rasister.
Mycket knepigt folk i Uddevalla-trakten... :rolleyes:

:fakta

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Re: Re: Vem blir förvånad när en moderat skattefifflar?

Badkarma skrev:
Jävla luffare, tycker att det är heltklart sossar som är överrepresenterade när det gäller svartjobb dvs. skattesmitare

Haha, ja undra varför... Svårt att tjäna svarta stålar på att vända papper och knappra dator,,, :D

Inga påhopp nu, jag röstar inte alls. Same shit, different assholes...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Bingo skrev:
Ja, inte är det jag i vart fall. Men jag ställer högre krav på de i mitt läger än på dem i motståndarlägret. Att de är fähundar ligger ju lite i sakens natur. Den som tror annat kan ju kolla på vänstersnubbarna i tråden :D :rock

Sanning! :fakta

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Slutsatsen är att Chrille e Kommunist, Ugly är Sosse och övriga är Borgarbrackor eller ateister, jag tror inte att politisk tillhörighet påverkar hur mycket man fifflar.

Fördomar fördummar :fakta

Kommunisten: dricker för mycket rödvin & vodka, har Maos lilla röda under kudden, vill ha järnkoll på sitt folk, titta på hur illa folk har behandlas i Kina, Ryssland och Östtyskland, folket har övervakats av GRU, Stazi och elaka Kinesiska maktmissbrukare, dödsstraff om du har fel politiska åsikter.

Borgaren: snor dig på alla stålar, går på krogen för dina skattepengar, skiter i hur många människor som svälter i u-länderna bara dom själva kan ha råd med en ny Mercedes.

Pest eller Kolera vad väljer man...

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Bingo skrev:

Bättre fähund än talibanhund :rolleyes:

gladh

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll