Vem försökte ;) köra ifrån en V70 ut mot Värmdö...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
En tråd startad som handlar om att en hojförare körde sakta eftersom trådstartaren låg bakom i något som kan uppfattas som polisbil?

Skulle detta verkligen postas här?

Fedt med ibne att leka polis.

Mupp.

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Lugn nu fröken - är själv mc kille och ingen "Best of Zatzy & Qvarnis" fan. :krama

Jo, han körde för allt vad tyget höllt för då han var helt säker på att det var en "civil polisbil" bakom, och inte en "Zatzy-mupp" som du så fint beskriver det. :D

Och NEJ!!! det är absolut inget som hellst svårt att hänga på dom vassaste motorcyklarna på en väg som svänger samt har annan gles trafik vilket du verkar tro. :krama

R-motor 350hk, fullständigt fjädringskit, klistriga R-däck är väl det som var melodin denna gång enl uppgift. :tummenupp

Killen på hoj höll absolut inte fullt om det är som du säger. Jag blir själv rätt duktigt ifrånåkt i en porsche 997 4s mot en 1000. Då är det ändå ingen slö bil.
Hade du haft dubbla effekten hade det kanske gått.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nu är det väl iofs inte omöjligt för en hyfsat sportig bil att köra ifrån en hoj, spec inte i toppfart. (dock är det många hojåkare som tror att hoj äger bil i alla lägen).

Men sen verkar många bilägare tro att bara för att de kör om en hoj vid valfritt tillfälle så tror de att de "rejsat ifrån" hojen, när det i själva verket kan va så att det på hoj är ganska riskfyllt att köra jävligt fort, spec i trafiken. Så ibland slår man av för att det inte är värt risken att fortsätta mosa satan för att komma ifrån en bil.

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
Hmm.

:confused: Skulle inte tro att allt stämmer i den här storyn.. Om motorcyklisten ( Jörgen ) kan köra rr hoj skulle bet behövas betydligt mer bil för att hänga på.. Känns så om det finns flera anl till att lägga ner denna tråden..:rolleyes:

Skryt i tredje person..:huvet

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Nu vet jag inte vem som körde hojjen o vem som körde bilen.
MEN jag har haft en del bra sportbilar med pulver i o kan säja så här:
*Om du inte är en bra hojförare (jag är kass ;P ) så är det inte så lätt alla gånger att köra ifrån en bil i stadstrafik.
*Om du inte är en extemt bra hojförare kör du inte ifrån en sportbil på landsväg. Visst du drar på rakorna men i kurvorna kommer sportbilen igen.

Varför är det så då?
Jo, om du är en bra hojförare vet du hur bra du kan hantera hojen även vid "mini" rejs i trafiken. Är du som jag, inte så bra, blir man stressad o gör småfel som inte är faliga kanske, men pga dem vågar man inte ....

Och då det gläller landsväg så måste du som hojförare våga maxa hojen i ALLA kurvor precis som på bana. Det är så extremt mycket lättare att köra sportbil med rdäck fort på landsväg än det är att köra hoj fort på landsväg. Greppet i kurvorna upplevs mycket bättre med sportbilen. Så visst är du riktigt bra på hojjen o vågar o kan statsa hela tiden, visst då kör du ifrån. annars inte.
Hade sportbil i 7år innan jag gicköver till hoj.
O på de sjuåren var det endast 2 pers på hoj som körde ifrån på landsväg. Resten var inga probllem att haka på.

O tar man det omvända, så Nej sportbilen kommer inte heller att köra ifrån hojen på landsväg. även om förarren på hojen bara är hyffsad.

Märkligt det där....

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ducati 1098S special
Ha ha ha, ni är en riktigt rolig grupp personer som i antågande av en tråkig och mörk höst måste skrika ur er vånda när ngn beskriver en kul händelse i från en onsdagskväll och då ENDAST SOM EN KUL HÄNDELSE. :krama

-Soulsister, tyvärr ingen hormonstinn moppe pöjk även om man önskar att man kunde gå bakåt i tiden. :D

-Ankan_84, nej nej nej, ingen som någonsin sagt att en gammal :rolleyes: Volvo på ngt sätt skulle "dra" en sportmc oavsett kubik, möjligtvis en pik att en mc inte har det så lätt att köra ifrån en bil som har lite väghållning, effekt samt bra förare som många här inne verkar vilja tro. :krama

-Lurch, en mogen Sporthojsmedlem - det är vår bil och inget annat - sen grattis till att du känner ngn kille med stor snopp då killar annars inte brukar ha den läggningen att ha den kollen så till vida man inte har ett annat egetintresse. :D

-Kricke, okidoki eller nått. :D

-Peter1980, handlade inte om att köra ifrån ngn, snarare att det inte är så lätt att med mc och normal skills köra i från en bil som inte vill det men annars har du helt rätt i sak. :tummenupp

-JOPE, skryt i tredje person form :va, på detta eminenta forum :va - Muhahahahahahahahahahahahahahahahahahaha - kan det vara möjligt. :D

Annars, trevlig höst. :krama:krama:krama:krama:krama

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Det är ju inte denna Volvo iallafall
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=834776

Men sååå svårt är det inte att hänga på en hoj på kurviga vägar, det hänger på förarna och likvärdigt material, std Kia mot sporthoj är ju givet så att säga, turbomatad tunad familjeracer är nog så snabb. Zatzyfolket är bara snabbt i 201m utan kurvor :D

Anytime, anywere - efter 15 sek, ser du inte mig längre på dina krokiga vägar.

Är så förbannat trött på bilister som ideligen försöker mäta sig. Från sunkna RS varianter till diverse Porschar.

Jag vet - är 42 år men låter som 18 åring:krama

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ducati 1098S special
Nu vet jag inte vem som körde hojjen o vem som körde bilen.
MEN jag har haft en del bra sportbilar med pulver i o kan säja så här:
*Om du inte är en bra hojförare (jag är kass ;P ) så är det inte så lätt alla gånger att köra ifrån en bil i stadstrafik.
*Om du inte är en extemt bra hojförare kör du inte ifrån en sportbil på landsväg. Visst du drar på rakorna men i kurvorna kommer sportbilen igen.

Varför är det så då?
Jo, om du är en bra hojförare vet du hur bra du kan hantera hojen även vid "mini" rejs i trafiken. Är du som jag, inte så bra, blir man stressad o gör småfel som inte är faliga kanske, men pga dem vågar man inte ....

Och då det gläller landsväg så måste du som hojförare våga maxa hojen i ALLA kurvor precis som på bana. Det är så extremt mycket lättare att köra sportbil med rdäck fort på landsväg än det är att köra hoj fort på landsväg. Greppet i kurvorna upplevs mycket bättre med sportbilen. Så visst är du riktigt bra på hojjen o vågar o kan statsa hela tiden, visst då kör du ifrån. annars inte.
Hade sportbil i 7år innan jag gicköver till hoj.
O på de sjuåren var det endast 2 pers på hoj som körde ifrån på landsväg. Resten var inga probllem att haka på.

O tar man det omvända, så Nej sportbilen kommer inte heller att köra ifrån hojen på landsväg. även om förarren på hojen bara är hyffsad.

Märkligt det där....

Amen i kyrkan. :tummenupp

Anytime, anywere - efter 15 sek, ser du inte mig längre på dina krokiga vägar.

Och tyvärr (då det ser illa ut) så måste jag fråga dig rakt ut - hur mycket är du beredd att satsa på en sådan sak? :va

Slingerbulten i Sthlm, du satsar hälften av det jag satsar så är jag garanterat på i ett seriöst försök. :tummenupp

:krama

Last edited:

jetson

Guest
Kan ju fetglömma att han gav fullgas! Bara för att nån ligger och sover på tanken betyder det inte att han gasar helvett..

:)

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag skulle förmodligen kunna bli frånåkt i samma situation eftersom jag inte tycker det är särskilt trevligt att ligga och pressa 250+ på hojen medan det är hur lugnt som helst i en bil.

På samma sätt skulle jag utan tvekan köra fortare med bilen på valfri kurvig väg än vad jag skulle göra med hojen.

Det betyder inte att mina hojar går sämre än en bil och en ny Blade gör det definitivt inte. En V70 med 350 hk går inte bra nånstans och så är det.

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
R-motor 350hk, fullständigt fjädringskit, klistriga R-däck är väl det som var melodin denna gång enl uppgift. :tummenupp

En R-motor har väl ändå 300hk, om den inte var chippad då?, var den det skulle jag inte rekommenderar det har en polare som har en s60r Etanol konverterad/mappad/större turbo han ligger på 400hk dock så håller inte volvos 4wd till det han har dragit sönder 2 vinkelväxlar på 1år sen fått byta koppling :D

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ducati 1098S special
En R-motor har väl ändå 300hk, om den inte var chippad då?, var den det skulle jag inte rekommenderar det har en polare som har en s60r Etanol konverterad/mappad/större turbo han ligger på 400hk dock så håller inte volvos 4wd till det han har dragit sönder 2 vinkelväxlar på 1år sen fått byta koppling :D

Lovar, motor klarar betydligt mer än 400hk - men tack för infon. :tummenupp

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ducati 1098S special
Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras