R-motor 350hk, fullständigt fjädringskit, klistriga R-däck är väl det som var melodin denna gång enl uppgift.
Enligt uppgift? Var det inte din bil? Skryter du om andras bravader?
Jag känner en kille med jättestor snopp.
.
R-motor 350hk, fullständigt fjädringskit, klistriga R-däck är väl det som var melodin denna gång enl uppgift.
enligt uppgift? Var det inte din bil? Skryter du om andras bravader?
.
.
Lugn nu fröken - är själv mc kille och ingen "Best of Zatzy & Qvarnis" fan.
Jo, han körde för allt vad tyget höllt för då han var helt säker på att det var en "civil polisbil" bakom, och inte en "Zatzy-mupp" som du så fint beskriver det.
Och NEJ!!! det är absolut inget som hellst svårt att hänga på dom vassaste motorcyklarna på en väg som svänger samt har annan gles trafik vilket du verkar tro.
.
Det är ju inte denna Volvo iallafall
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=834776
Men sååå svårt är det inte att hänga på en hoj på kurviga vägar, det hänger på förarna och likvärdigt material, std Kia mot sporthoj är ju givet så att säga, turbomatad tunad familjeracer är nog så snabb. Zatzyfolket är bara snabbt i 201m utan kurvor
Nu vet jag inte vem som körde hojjen o vem som körde bilen.
MEN jag har haft en del bra sportbilar med pulver i o kan säja så här:
*Om du inte är en bra hojförare (jag är kass ;P ) så är det inte så lätt alla gånger att köra ifrån en bil i stadstrafik.
*Om du inte är en extemt bra hojförare kör du inte ifrån en sportbil på landsväg. Visst du drar på rakorna men i kurvorna kommer sportbilen igen.
Varför är det så då?
Jo, om du är en bra hojförare vet du hur bra du kan hantera hojen även vid "mini" rejs i trafiken. Är du som jag, inte så bra, blir man stressad o gör småfel som inte är faliga kanske, men pga dem vågar man inte ....
Och då det gläller landsväg så måste du som hojförare våga maxa hojen i ALLA kurvor precis som på bana. Det är så extremt mycket lättare att köra sportbil med rdäck fort på landsväg än det är att köra hoj fort på landsväg. Greppet i kurvorna upplevs mycket bättre med sportbilen. Så visst är du riktigt bra på hojjen o vågar o kan statsa hela tiden, visst då kör du ifrån. annars inte.
Hade sportbil i 7år innan jag gicköver till hoj.
O på de sjuåren var det endast 2 pers på hoj som körde ifrån på landsväg. Resten var inga probllem att haka på.
O tar man det omvända, så Nej sportbilen kommer inte heller att köra ifrån hojen på landsväg. även om förarren på hojen bara är hyffsad.
Märkligt det där....
Anytime, anywere - efter 15 sek, ser du inte mig längre på dina krokiga vägar.
En R-motor har väl ändå 300hk, om den inte var chippad då?, var den det skulle jag inte rekommenderar det har en polare som har en s60r Etanol konverterad/mappad/större turbo han ligger på 400hk dock så håller inte volvos 4wd till det han har dragit sönder 2 vinkelväxlar på 1år sen fått byta koppling
Lovar, motor klarar betydligt mer än 400hk - men tack för infon.
En V70 med 350 hk går inte bra nånstans och så är det.
http://www.garaget.org/video/t5b02008drm3 ett lite klipp , ja motorn klarar det den håller, men 4wd är ju inte 100% direkt
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|