Vem försökte ;) köra ifrån en V70 ut mot Värmdö...

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Amen i kyrkan. :tummenupp

Och tyvärr (då det ser illa ut) så måste jag fråga dig rakt ut - hur mycket är du beredd att satsa på en sådan sak? :va

Slingerbulten i Sthlm, du satsar hälften av det jag satsar så är jag garanterat på i ett seriöst försök. :tummenupp

:krama

Mer än du har råd med - dock har jag aldrig kört på bulten, då jag är från Malmö. Men - det är väl som att lära sig en bana - köra ett par ggr så går det.

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ducati 1098S special
Mer än du har råd med - dock har jag aldrig kört på bulten, då jag är från Malmö. Men - det är väl som att lära sig en bana - köra ett par ggr så går det.

Kom upp i vår - bjuder på hotel över en helg - och kör ngr dagar på Slingerbulten så ställer vi sedan dig framför i starten och är vi utom synhåll i slutet av vägen så får du garanterat dubbelt upp mot vad du själv lägger - deal? :fyllisar

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Nähepp - då vet jag det då varför vi genast ska sluta att köra så fort som vi gör med vår Volvo. :krama

Volvos 4wd är skräp, helt rätt varför denna endast är FWD. :tummenupp
Hmm gamla Rèn??,250hk plus chip 280 kusar circus,polarn hade en sån, gick ganska bra faktisk,han sa att d va som ett möte när jag körde ifrån han(fick ja va lite ball oxå:tungan)

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ducati 1098S special
Hmm gamla Rèn??,250hk plus chip 280 kusar circus,polarn hade en sån, gick ganska bra faktisk,han sa att d va som ett möte när jag körde ifrån han(fick ja va lite ball oxå:tungan)

Du behöver inte verka ball Willner, alla vi här vet att du är det!! :krama

Varför inte ta utmaningen på en bana? Säkrare för alla inblandade.

Samma deal på Nürburgring :va, låter klart ballt. :D

Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Din bil kan säkert gå så fort. Då jag ägt en trimmad audi 200tq med ca 300 kusar i och vet hur fort den gick.. å anda sidan kan hojen varit drevad mm som sänkt toppfarten på den.

Om jag förstått dig så hängde du på hojen. Blinkar med helljus på ett sätt så att du är övertygad om att han tror att han har polisen i hasorna, Har jag förstått rätt?

Killen på hojen gör självklart sina egna val. Men om han nu uppfattade dig som polis.. Han försöker smita undan och lyckas inte..
Vilken stressnivå tror du personen kan få? Är det så genomtänkt att i det läge då han tror att du är polis fortsätta stressa honom???

Men jag kan tänka mig att du mådde gott bakom ratten...
Känner igen känslan från den tid jag körde audin..
//Ezzo

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Kom upp i vår - bjuder på hotel över en helg - och kör ngr dagar på Slingerbulten så ställer vi sedan dig framför i starten och är vi utom synhåll i slutet av vägen så får du garanterat dubbelt upp mot vad du själv lägger - deal? :fyllisar

Du behöver inte bjuda mig, jag tar det som en tjänsteresa. Kommer gärna upp jag PM:ar dig mitt tel.nr.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Bil VS mc på Gelleråsen

stcc varvtid på 1,07 -1,08
prosuperbike 1,05-1,06
R1000 1.09-1,14
R600 1,08-1,13
Formel3 1.02 (om jag mins rätt)
gatbilar 1,20-1,30
gathojar 1,17-1.25 (1,17 för vanlig gatåkare då börjar det gå fort)

Joakim Dyrstedt 1.11.3 med sin "super evo"

Jag själv 1.11.99 Jag kör då en helt standard r1000 dock med slicks och något drevad.

Lite att fundera på...

Last edited:

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk

Hur svårt kan det vara ?
Kör bulten själv och ta tiden, slår du ~5min.* så ÄR bilen snabbare än dom flesta på hoj.

*4.44 är det snabbaste jag sett iaf, om det är sant eller ej vet jag tyvärr inte.

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Att säga "Honda" är ju som att svära i kyrkan. :D

Mer som att säga Amen, eller Hallelulja i kyrkan!!

:näsblodDe var en av de nya 400kg's V70 de tillverkar nu...

:gnissla:huvet

Va det inte ett test mellan en lambo Diabolo o en standard 1000cc hoj för några år sen på en bana utan störande trafik, i bike? Vill minnas att lambon blev ganska duktigt frånåkt i alla moment utan dom allra skarpaste kurvorna där den kunde hålla lite högre hastighet. Satt duktiga förare i/på båda fordonen då enligt tidningen.

http://www.youtube.com/watch?v=vxDeXmAA5_Y&feature=fvst
Lambo Vs Duce 999

http://www.youtube.com/watch?v=Man0X0bf8vk
Nya Nissan GTR vs Duce 1098s

Men detta är på Bana! :Bugar

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ducati 1098S special
Hur svårt kan det vara ?
Kör bulten själv och ta tiden, slår du ~5min.* så ÄR bilen snabbare än dom flesta på hoj.

*4.44 är det snabbaste jag sett iaf, om det är sant eller ej vet jag tyvärr inte.

Snabbaste mc tiden är vad jag sett 4.38, bil under detta. ;)

stcc varvtid på 1,07 -1,08
prosuperbike 1,05-1,06
R1000 1.09-1,14
R600 1,08-1,13
Formel3 1.02 (om jag mins rätt)
gatbilar 1,20-1,30
gathojar 1,17-1.25 (1,17 för vanlig gatåkare då börjar det gå fort)

Joakim Dyrstedt 1.11.3 med sin "super evo"

Jag själv 1.11.99 Jag kör då en helt standard r1000 dock med slicks och något drevad.

Lite att fundera på...

Tackar och bockar för den super infon - ska genast vidarebefodra infon. :tummenupp

Last edited:

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Aldrig slagit er att hojjen kanske var strypt till 25kw och någon stackare som är som mig satt på den ^^?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år